JVC 4vn990 en VT700

Gestart door HAL9000, augustus 17, 2013, 17:33:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb  een set gekocht voor  restauratie.  Ik heb er  een goede  prijs voor  betaald  niet te duur.  De  VT700 werkte  prima.  De   4vn990 4x35watt versterker  zou een  kanaal niet goed  zijn.   Inderdaad  bromde  links REAR en FRONT. Duidelijk dat er  ergens  een elko  is  gesprongen.  Verder  werkte alles op 1  lampje na niet.

Ik heb  beide  apparaten helemaal  gereviseerd.  Voorzien van nieuwe  elko's  en bij de  eindversterker ook klein signaal transistoren Deze  waren bijna  allemaal geoxideerd.


de VT 700  origineel,  Ik ben vergeten een foto  te maken waar die  gereviseerd is.  Heb alleen nieuwe  elko's  geplaatst verder was alles perfect.  Ontvangt  zeer goed  Blijkt een zeldzaam dingetje te  zijn.

De  4vn990

alles  oud,  alles  is  insteek kaart.  Erg mooi  gemaakt.




erg netjes  allemaal.


voeding oud.  vreselijk oude  ELNA's


voorversterkers  alles x4,  2sc458 transistor gebruikt.

alles  gereviseerd.

SEA spoelen.

4  elko's maar.

protect  oud.

nieuwe  elko's  en klein signaal transistoren.  Het relais  is nog  prima. 

SPCF oud.  Is een  soort dimensionaal  versterker waardoor  je  een  open  effect  creëert.  marantz  heeft dimension 

nieuwe  transistoren en elko's

phono oud.

Deze  transistoren zijn van toshiba  die werken nog prima.

Alle  drive  boards van de  versterkers.

ELko  50v47uF  geknalt.(staat scheef)


nieuwe  transistoren  en  elko's  Alles  afgesteld  op  15mV  en perfect 0.05V  DC. Je  merkt  duidelijk  verschil wanneer je  transistoren gebruikt  voor ene differentieel versterker  die  sneller  zijn.
 


alle lampjes vervangen.


Alle  grote  elko's  ook 50v6800x2  Vervangen door 63v10000uF.  Een  6800 van Links  was  behoorlijk  terug  gelopen.

oude  troep.







beneden  staat  een 4140  marantz  ook 4x35watt.  Beide  zijn prima  versterkers.  Echter  voor  klank  vind ik de  jvc  mooier  klinken.  De  4140  heeft meer vermogen, en ik denk ook dat  de  4140  sterker is.  Dit exemplaar heeft veel waterschade.  Echter werkte die wel nog. veel gekraak en een  voeding  bleef niet stabiel, maar toch werkte  die wel.

De  JVC  is  qua  klank heel erg  vol,  minder  goed  in hoog detail  mis je hier en daar toch, tenzij je met  SEA  EQ  gaat  spelen.  Dan kan je  toch een behoorlijk mooie klank  eruit  krijgen.  De tuner is echt fantastisch,  een  oude  solid  state  tuner  is  altijd goed. zelfs  de  MPX  ic's  zijn nog  ceramisch van aard.  Erg leuk zet. 
:kwijl:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jrm


HAL9000

Met  70's  filter van  instagram  is het wel een gave  set.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Rob46

Erg gaaf! Ziet er degelijk uit :yes:

HAL9000



wie  neemt  de  marantz  we  zou de  jvc  nemen?

Ik zou de  JVC  hebben genomen.  (als ik in de  winkel  stond 1975)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Lekkere oxidatie op die transistor leads zeg!
Persoonlijk neig ik toch meer naar de Marantz, smoelt mooier...
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Erg mooi apparaat heb je weer nieuw leven ingeblazen , gaat ook in de verkoop ?

HAL9000

Citaat van: bas focal marantz op augustus 18, 2013, 01:35:29
Erg mooi apparaat heb je weer nieuw leven ingeblazen , gaat ook in de verkoop ?
In  eerste  instantie niet,  maar  mochten  er geïnteresseerde  zijn.  Kan het  wel.   :-)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op augustus 18, 2013, 01:18:02
Lekkere oxidatie op die transistor leads zeg!
Persoonlijk neig ik toch meer naar de Marantz, smoelt mooier...

ja  Ik vraag me  af  hoe  die  Hitachi's  er in  de  jaren 70 uit hebben gezien.
Alles van hitachi,texas inst, fujitsu,sgs thomson  is  helemaal  gaar. 

De  matsushita's  en toshiba's  zijn wel nog  redelijk.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Citaat van: HAL9000 op augustus 17, 2013, 22:13:28
Met  70's  filter van  instagram  is het wel een gave  set.


Vanaf nu betekent JVC: Jon Victor Company!  :-D  hello pompom :yes:  byebye
P.S. Goed gedaan, Jon. En btw, een erg mooie combi inderdaad.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i2Paq

Wat een vette retro set is dat met dat groen!

P.R.A.C.H.T.I.G!

Ik zou inderdaad ook 2 keer moeten nadenken als ik dit naast een Marantz had zien staan.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

bas focal marantz

Citaat van: i2Paq op augustus 19, 2013, 10:15:05


Ik zou inderdaad ook 2 keer moeten nadenken als ik dit naast een Marantz had zien staan.
Als je het geld zou hebben neem je ze gewoon beide .



bas focal marantz

Als ik weer naar al deze mooie plaatjes kijk wat ik regelmatig even doe denk steeds had ik het geld toen maar ik vindt dit echt een hele mooie versterker .