marantz 3800 & 510M + 510M

Gestart door HAL9000, augustus 08, 2013, 16:55:55

Vorige topic - Volgende topic

HAL9000

Ik heb een  marantz  3800 en 2x een 510M op mijn tafel  gehad  met deze  warme  dagen .
En nog een 3600 met  een defecte  voeding.  (die  show ik later) Ik zal ook een  PM94MK2 laten zien was voor mij de eerste  keer.

De 3800  had  een revisie  nodig,  en de  510M die  erbij hoort  startte op met een  behoorlijke klap/zoem op linker  kanaal.  Niet gezond  voor je  speakers  of  de  mooie  fairchild  eindtransistoren.   Ik moet wel zeggen dat  die  Amerikaanse  klein signaal transistor  van die  tijd  helemaal niet  betrouwbaar zijn.  Ineens  schieten ze  stuk??   

apparaat zag  er  erg schoon uit  en is  duidelijk niet veel gebruikt.

alles  uit elkaar.

chassis  is erg  robuust.

Dolby circuit,  dit is  het  extraatje  die  je  krijgt als je voor  een 3800 kiest ipv 3600.
Tone  en volume/phono  zijn allemaal  hetzelfde.

allemaal nieuwe  elko's  Hoge  kwaliteit  panasonic's  en rubycons.

alle  componenten.

Mooi exemplaar.

De  510M 
De  510M  start op  met een geweldige  knal  aan links,  Peak  en  Vu naald  helemaal naar 100%.  Dat  kan  uiteraard niet.   Zit ergens  een  transistor die niet 100% is.  Ik heb alle  elko's  vervangen  alle klein signaal transistoren vervangen.  Alles  afgesteld.   De  Ventilator  lager laten draaien in rust stand.  De  input jack  aansluitingen vervangen voor  vergulde  tulips.  En  flink  op zijn staart getrapt  met testen  :angel:

Beide  eindversterkers  origineel oud.

gereviseerd.  Nieuwe  klein signaal transistoren  ipv  die  waardeloze  huis tuin keuken  transistoren van  fairchild en motorola.

De  dikke  eindtransistoren  beetje  vies.

Tunnel,  heb alles  schoongemaakt  en nieuwe isolatie  geplaatst tussen  ventilator  en tunnel.

eerste  test.

speelt  prima.  DV  op 0.005v  beide  kanalen.

isolatie  en echtra  weerstand  geplaatst.

nieuwe  elko's  en alles  schoongemaakt.

nieuwe  inputs.

Ik heb de  andere  510M ook maar  gelijk gedaan.  Was niet defect zekering  was  gebroken. Hoe dat nu komt????

Erg mooi set,  beetje jammer  dat  de  VU meters  groen kleuren.
Mijn 510M heb ik ook nieuwe  VU meters  voor  gekocht.  clown1

--> Pm7200 4140 3600 2252 2500 revox a77 mk1  JVCvn990+tuner  HLP
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op augustus 08, 2013, 17:18:44
Lekker bezig Jon, good job.  hello
Het wordt zo langzamerhand een "odd job" voor Jon...  :|
Jon sterkte, en vooral doorgaan met het HERSTELLEN VAN DE OUDE GLORIE VAN MARANTZ! HB
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

En altijd die foto's erbij, kijkt het helemaal leuk!

Mooi gedaan weer Jon.

i2Paq

Lust voor het oog en nu ook weer voor het oor!
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

thanatos

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

HAL9000

Dat  vind ik van bijna  alle  marantz  apparatuur.  Meestal  als ik het  helemaal  afgeleefd  krijg.  Werkt het prima  frusty  :angel:

Doet u mij maar een solid  state marantz   :yes:

Zie  hier  wat ik ermee  bedoel.

http://www.canuckaudiomart.com/details/182919-marantz_240_power_amplifier/images/238392/

pompom

Marvin

Als je daar van houdt wil ik best even met een staalborstel langs komen hoor, kan je zelf trouwens ook.  :-D

HAL9000

Citaat van: marvin op augustus 09, 2013, 21:38:18
Als je daar van houdt wil ik best even met een staalborstel langs komen hoor, kan je zelf trouwens ook.  :-D
nee niks  blijf maar  weg  HLP   
Geeft  wel een  karakter aan  zo'n  apparaat.    Ruig bestaan. 

deaffy

Hallo liefhebbers,

de set speelt als een tierelier!! "as new"

Jon de regt uit Rotterdam voor hem geld: GEEN WOORDEN MAAR DADEN

KLASSE! iedere keer weer!!!

Cornelis1921

Citaat van: deaffy op augustus 10, 2013, 11:07:37
Hallo liefhebbers,

As always! hello hello hello En er weer een blije vintage Marantz bezitter erbij. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i2Paq

Citaat van: deaffy op augustus 10, 2013, 11:07:37
Hallo liefhebbers,

...... geldt  :eerie:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

QuattroNL

Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB