Ik heb een marantz 3800 en 2x een 510M op mijn tafel gehad met deze warme dagen .
En nog een 3600 met een defecte voeding. (die show ik later) Ik zal ook een PM94MK2 laten zien was voor mij de eerste keer.
De 3800 had een revisie nodig, en de 510M die erbij hoort startte op met een behoorlijke klap/zoem op linker kanaal. Niet gezond voor je speakers of de mooie fairchild eindtransistoren. Ik moet wel zeggen dat die Amerikaanse klein signaal transistor van die tijd helemaal niet betrouwbaar zijn. Ineens schieten ze stuk??
apparaat zag er erg schoon uit en is duidelijk niet veel gebruikt.
alles uit elkaar.
chassis is erg robuust.
Dolby circuit, dit is het extraatje die je krijgt als je voor een 3800 kiest ipv 3600.
Tone en volume/phono zijn allemaal hetzelfde.
allemaal nieuwe elko's Hoge kwaliteit panasonic's en rubycons.
alle componenten.
Mooi exemplaar.
De 510M
De 510M start op met een geweldige knal aan links, Peak en Vu naald helemaal naar 100%. Dat kan uiteraard niet. Zit ergens een transistor die niet 100% is. Ik heb alle elko's vervangen alle klein signaal transistoren vervangen. Alles afgesteld. De Ventilator lager laten draaien in rust stand. De input jack aansluitingen vervangen voor vergulde tulips. En flink op zijn staart getrapt met testen
Beide eindversterkers origineel oud.
gereviseerd. Nieuwe klein signaal transistoren ipv die waardeloze huis tuin keuken transistoren van fairchild en motorola.
De dikke eindtransistoren beetje vies.
Tunnel, heb alles schoongemaakt en nieuwe isolatie geplaatst tussen ventilator en tunnel.
eerste test.
speelt prima. DV op 0.005v beide kanalen.
isolatie en echtra weerstand geplaatst.
nieuwe elko's en alles schoongemaakt.
nieuwe inputs.
Ik heb de andere 510M ook maar gelijk gedaan. Was niet defect zekering was gebroken. Hoe dat nu komt?
Erg mooi set, beetje jammer dat de VU meters groen kleuren.
Mijn 510M heb ik ook nieuwe VU meters voor gekocht.
--> Pm7200 4140 3600 2252 2500 revox a77 mk1 JVCvn990+tuner