Is een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?

Gestart door Richi, mei 22, 2013, 08:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WilliamB

De SA11s2 is een erg mooie speler  notworthy

Veel succes met je zoektocht. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

renes59

#31
Citaat van: John Wx op mei 22, 2013, 10:48:23
Maar dat is ook het mooie van audio iedereen heeft ze eigen beleving en als er mensen zijn die verschil horen vind ik dat knap en gezegend


Alleen vind ik dat "veel" mensen nooit is even een stapje terug zetten en logisch nadenken wat men of zei zeggen met al die "verbeteringen" dat betekend dan dat een CD 14 dus heel erg slecht is of een CD 10

De stapjes zijn heel heel erg klein en vaak anders en moet je weten waar het verschil in kan zitten, de mensen die het over meer lucht en meer laag hebben is pure onzin er komt een bepaald signaal van laag vanuit een speler en die geeft dat weer niet 2 octaven hoger of zoiets

Waar het vaak aan te merken is de stem dat is wat we het best herkennen in onze gedachte, ik weet nog precies hoe mijn Oma sprak die allang overleden is maar muziek gaat naar een ander stukje in ons geheugen en na max 12sec. een level lager
stupid
Vooral dat logisch nadenken wordt vaak vergeten, wil men vaak ook niet.
Ook zonder beide naast elkaar te horen durf ik wel te zeggen dat er weinig tot geen verschil te horen zal zijn.  Is er wel verschil dan is 1 van de 2 een kloot'n speler en misschien wel defect.
Een marketing figuur vindt een nieuw knopje al een geweldige verbetering en dan hebben we het niet over de geluidskwaliteit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SB_Marantz

Citaat van: wbrands op mei 22, 2013, 12:00:37
Kijk even naar:
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10372.0.html

Je laat me wel zoeken zeg!
Ik lees daar niet veel meer dan typische recensisten uitspraken.
Het vergelijk an sich werkt niet op deze manier.

Spelers hoeven ook niet warm te draaien.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

CiteerAlleen vind ik dat "veel" mensen nooit is even een stapje terug zetten en logisch nadenken wat men of zei zeggen met al die "verbeteringen" dat betekend dan dat een CD 14 dus heel erg slecht is of een CD 10
Sterker nog de oudere spelers zoals een CD11/16/10 ....in ieder geval met de oude CDM loopwerken zijn kwalitatief veel beter dan de nieuwe spelers .

De enige reden dat ik kan bedenken dat fabrikanten nog tijd en energie steken in iets ordinairs als een cd speler  of sacd is dat ze daar nog steeds een flink slaatje uit kunnen slaan .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op mei 22, 2013, 17:30:11
Sterker nog de oudere spelers zoals een CD11/16/10 ....in ieder geval met de oude CDM loopwerken zijn kwalitatief veel beter dan de nieuwe spelers .

De enige reden dat ik kan bedenken dat fabrikanten nog tijd en energie steken in iets ordinairs als een cd speler  of sacd is dat ze daar nog steeds een flink slaatje uit kunnen slaan .
Heb tig spelers thuis staan met scad weinig ervaring maar durf de hele meuk mee te nemen zelfs m,n flips cd104 en misschien ben ik aan een verwijskaart voor de kno arts toe maar ik hoor geen verschillen.
Ben wel een beetje op leeftijd dus dat kan het ook zijn.    :-D :roll: :cry: clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Citaat van: Paul op mei 22, 2013, 17:36:26
Heb tig spelers thuis staan met scad weinig ervaring maar durf de hele meuk mee te nemen zelfs m,n flips cd104 en misschien ben ik aan een verwijskaart voor de kno arts toe maar ik hoor geen verschillen.
Ben wel een beetje op leeftijd dus dat kan het ook zijn.    :-D :roll: :cry: clown1
Natuurlijk speelt de leeftijd een grote rol ,dat geld overigs voor iedereen dus die vlieger gaat niet op .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op mei 22, 2013, 17:44:29
Natuurlijk speelt de leeftijd een grote rol ,dat geld overigs voor iedereen dus die vlieger gaat niet op .
Marco we nemen jouw leeftijd en mijn leeftijd, tellen dat bij elkaar op delen het door twee nemen dan het verschil dan valt het nog wel mee.  :-D clown1 :gaap:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

bas focal marantz

Citaat van: renes59 op mei 22, 2013, 14:50:43
stupid
Vooral dat logisch nadenken wordt vaak vergeten, wil men vaak ook niet.
Ook zonder beide naast elkaar te horen durf ik wel te zeggen dat er weinig tot geen verschil te horen zal zijn.  Is er wel verschil dan is 1 van de 2 een kloot'n speler en misschien wel defect.
Een marketing figuur vindt een nieuw knopje al een geweldige verbetering en dan hebben we het niet over de geluidskwaliteit.
Net als het dreft verhaal , heel mijn leven hoor/zie ik om de paar jaar in de reclame dat dreft is verbeterd , nieuwe formule en nu nog krachtiger en dat je maar 1 theelepel nodig hebt , maar dat was 30 jaar geleden toch ook al dat je maar 1 theelepel nodig hebt .

ik wil zeggen dat apparaten vroeger al erg goed klonken , en ik geloof die van nu nog iets beter .
De verandering tussen s1 s2 s3 is intern zo minimaal is dat dan nog wel hoorbaar ?
En is dat hoorbaar dan ook altijd weer beter ?

Als elk nieuw model beter klinkt als zijn voorganger , en elke zelfde model een opvolger krijgt s1 naar s2 naar s3 en elke keer weer hoorbaar beter klinkt zoals je in recenties leest , dan moeten die eerste cd spelers van vroeger wel erg slecht zijn geweest .

100%Marantz

Citaat van: bas focal marantz op mei 22, 2013, 18:29:05
En is dat hoorbaar dan ook altijd weer beter ?

Als elk nieuw model beter klinkt als zijn voorganger , en elke zelfde model een opvolger krijgt s1 naar s2 naar s3 en elke keer weer hoorbaar beter klinkt zoals je in recenties leest , dan moeten die eerste cd spelers van vroeger wel erg slecht zijn geweest .

Heb ik ook gezegd vanmorgen, kan niet elke keer beter zijn, eventueel wat anders, maar niet beter.
marantz, what else?

TurboMarco

Citaat van: Paul op mei 22, 2013, 18:04:22
Marco we nemen jouw leeftijd en mijn leeftijd, tellen dat bij elkaar op delen het door twee nemen dan het verschil dan valt het nog wel mee.  :-D clown1 :gaap:
euhhh... 52 ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citeeren ik geloof die van nu nog iets beter
Ah je bent religieus ,daar is geen speld tussen te krijgen  clown1

Vandaag voel ik mij ook beter dan gisteren ,ben ik daarom ineens een beter mens ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

100%Marantz

Citaat van: Marco op mei 22, 2013, 18:48:10

Vandaag voel ik mij ook beter dan gisteren ,ben ik daarom ineens een beter mens ?

subjectief  :-D
marantz, what else?

joep

Citaat van: bas focal marantz op mei 22, 2013, 18:29:05
Als elk nieuw model beter klinkt als zijn voorganger , en elke zelfde model een opvolger krijgt s1 naar s2 naar s3 en elke keer weer hoorbaar beter klinkt zoals je in recenties leest , dan moeten die eerste cd spelers van vroeger wel erg slecht zijn geweest .

Zal best, maar toen waren we er tevreden mee (we wisten niet beter).

100%Marantz

Dat is fout, heb zelf nog verschillende spelers van die periode en die zijn niet minder goed.

Ik ben dan benieuwd om een speler van 2030 te horen, die gaat beter klinken dan het orineel orkest?? Een beetje serieus blijven. :yes:
marantz, what else?

Rob46

Citaat van: 100%Marantz op mei 22, 2013, 18:58:09
Dat is fout, heb zelf nog verschillende spelers van die periode en die zijn niet minder goed.

Ik ben dan benieuwd om een speler van 2030 te horen, die gaat beter klinken dan het orineel orkest?? Een beetje serieus blijven. :yes:

Voor sommige mensen denk ik wel, en daar is niets mis mee.