Is een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?

Gestart door Richi, mei 22, 2013, 08:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Ja ik voel um al aankomen, schat de popcorn.  :-D :-P pompom
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

De spelers van vroegah doen het meestal nog steeds ,zou het met de nieuwste spelers na 15+ jr nog zo zijn ?

Vroeger wisten we niet beter of een audio apparaat gaat minimaal 20 jaar mee ,tegenwoordig is de maximale levensduur 5 jaar  :no: ,dat weten de fabrikanten ook wel en daarom komt er binnen afzienbare tijd wel weer een SA-15S6  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op mei 22, 2013, 19:13:54
De spelers van vroegah doen het meestal nog steeds ,zou het met de nieuwste spelers na 15+ jr nog zo zijn ?

Vroeger wisten we niet beter of een audio apparaat gaat minimaal 20 jaar mee ,tegenwoordig is de maximale levensduur 5 jaar  :no: ,dat weten de fabrikanten ook wel en daarom komt er binnen afzienbare tijd wel weer een SA-15S6  :-D
Bij de militaire keuring hield het bij S5 op.   :zzz:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

100%Marantz

Citaat van: Marco op mei 22, 2013, 19:13:54
De spelers van vroegah doen het meestal nog steeds ,zou het met de nieuwste spelers na 15+ jr nog zo zijn ?

Vroeger wisten we niet beter of een audio apparaat gaat minimaal 20 jaar mee ,tegenwoordig is de maximale levensduur 5 jaar  :no: ,dat weten de fabrikanten ook wel en daarom komt er binnen afzienbare tijd wel weer een SA-15S6  :-D

Een SA 15 is gebouwd om langer dan 5 jaar mee te gaan, gelukkig trouwens aan die prijs.
marantz, what else?

renes59

Nu hebben we nog vernieuwde oren nodig om al die verschillen waar te nemen. Alles wordt beter behalve onze oren.
Vroeger wisten we niet beter?, daarom staat de platenspeler nu zo in de belangstelling.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Daar heb je een punt ,ruim 20 jaar geleden toen een cd speler van Marantz omgerekend 200 euro koste gaat anno 2013 nog steeds mee en kan je gerust tegen een SA15 zetten  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Hoe lang duurt het eer dat men weer eens gaat zeggen dat het aan de oren ligt ,of dat de versterker en/of luidsprekers niet goed genoeg zijn om die minuscule verschillen als zijn dikke gordijnen bloot te leggen ?

Tijdens een blinde test waarbij de uitgangsniveaus gelijk getrokken zijn hoort geen hond het verschil .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Weer the never ending story, is het zelfde als met het streamen ik doe het op mijn manier maar bij sommige mag het 4k kosten.
Als je je daar goed bij voelt vooral doen. Morgen is het weer anders. frusty
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Citaat van: Marco op mei 22, 2013, 19:25:35
Hoe lang duurt het eer dat men weer eens gaat zeggen dat het aan de oren ligt ,of dat de versterker en/of luidsprekers niet goed genoeg zijn om die minuscule verschillen als zijn dikke gordijnen bloot te leggen ?

Tijdens een blinde test waarbij de uitgangsniveaus gelijk getrokken zijn hoort geen hond het verschil .
... Dat terwijl juist ook honden een geweldig gehoor bezitten :yes:

JohnWx

Wat ik persoonlijk nog steeds een sterk punt vind en "onderbouwend" is het verhaal van Menno van der Veen over lp en cd wat gemaakt is door Fritz de With





http://www.youtube.com/watch?v=0y_f62Mh0ug
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Citaat van: 100%Marantz op mei 22, 2013, 18:58:09
Dat is fout, heb zelf nog verschillende spelers van die periode en die zijn niet minder goed.

Ik ben dan benieuwd om een speler van 2030 te horen, die gaat beter klinken dan het orineel orkest?? Een beetje serieus blijven. :yes:

De cd (sacd) spelers zullen echt echt wel steeds beter worden, maar het zijn onze oren die er op achteruit gaan.

100%Marantz

Citaat van: Paul op mei 22, 2013, 19:31:50
Weer the never ending story, is het zelfde als met het streamen ik doe het op mijn manier maar bij sommige mag het 4k kosten.
Als je je daar goed bij voelt vooral doen. Morgen is het weer anders. frusty

ZEER JUIST, er is niet alleen het geluid, het maakt deel uit van een geheel en ieder moet zich erin terugvinden! En dan is iedereen happy  pompom
marantz, what else?

JohnWx

Citaat van: joep op mei 22, 2013, 20:11:54
De cd (sacd) spelers zullen echt echt wel steeds beter worden, maar het zijn onze oren die er op achteruit gaan.

Wat word er beter ?

Als ik bij een opname ben live en ik hoor daarna gelijk de opname en die word afgespeeld op een sacd/DSD word diegene dan groter die net heeft gezongen of geeft de basist meer laag ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.