KI-Pearl Lite vs PM15S2 LE

Gestart door Ron_Marantz, mei 15, 2013, 13:38:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroNL

Illegale bananen? Moet niet gekker worden.  clown1

Banaanpluggen zijn gewoon overal te koop. Als ze verboden zouden zijn was dat niet het geval geweest.

Qua PM15S1: die heeft geen HT-passthrough, oftewel Poweramp Direct, om je HT receiver met je PM te integreren.
Eigenlijk DE reden om voor een S2 te gaan.
Als het goed is hebben de Lite en de PM7004 dat ook?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Actionhost

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

sprins

Citaat van: QuattroNL op mei 17, 2013, 19:49:34
Illegale bananen? Moet niet gekker worden.  clown1

Banaanpluggen zijn gewoon overal te koop. Als ze verboden zouden zijn was dat niet het geval geweest.

Google maar eens op "banana plugs prohibited in eu". In diverse handleidingen wordt er melding van gemaakt. Niet zozeer "gevangenis verboden" maar eerder dat fabrikanten het niet mogen aanbieden.

Maar nu ben ik de thread aan het kapen...

JohnWx

Citaat van: sprins op mei 17, 2013, 19:05:44
Fabrikanten schijnen het gebruik van banaanpluggen volgens EU regels niet te mogen adverteren in hun handleidingen en dergelijke. Daarom zijn op versterkers en boxen die gaten waar banaanstekkers in kunnen altijd afgedekt met een dopje. Dat is niet voor de afwerking, maar omdat er officieel geen banaanplug in past.

Weird, maar dat heb ik mij laten vertellen. Ik vroeg mij af wat de exacte reden daarvoor was.

Mag wel alleen die goedgekeurd zijn en dat zijn nou net de WBT's en die andere Exoten waar je bijna een Pearl lite voor koopt  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Bananen zijn toch om op te eten  clown1 ik sluit de kabels gewoon aan op de versterker/speaker klemmen helemaal geen bananen nodig  :schater:

Cornelis1921

Citaat van: pietjepc op mei 17, 2013, 19:11:20
Dacht dat die dopjes erin zaten zodat er geen stof o.i.d. in kon komen voordat het apparaat bij de consument thuis staat...
Moi aussi!  violent1 Ja, ik heb mij dan ook nooit afgevraagd waarom de andere in- en uitgangen dan niet afdicht waren d.m.v. dopjes - dom, dom, dom...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Ron_Marantz

Even on-topic.

Gevoel en verstand lopen elkaar een beetje over. Wil ik high-end en ook voor de toekomst genoeg power en controle dan zit ik toch de PM15 te overwegen. Het is een bak meer geld, maar ik denk voor de toekomst ook klaar, mocht ik ooit mijn speakers willen upgraden of mijn andere componenten. Een SA15 laat ik dan even achterwege en ik zou me kunnen gaan richten op streaming. Of dat nou de opvolger van de NA7004 wordt, of iets anders, dat pak ik later wel aan.
Marantz | B&W

JohnWx

Citaat van: Ron_Marantz op mei 18, 2013, 10:23:55
Even on-topic.

Gevoel en verstand lopen elkaar een beetje over. Wil ik high-end en ook voor de toekomst genoeg power en controle dan zit ik toch de PM15 te overwegen. Het is een bak meer geld, maar ik denk voor de toekomst ook klaar, mocht ik ooit mijn speakers willen upgraden of mijn andere componenten. Een SA15 laat ik dan even achterwege en ik zou me kunnen gaan richten op streaming. Of dat nou de opvolger van de NA7004 wordt, of iets anders, dat pak ik later wel aan.

wat is high end ?

als ik aan high end denk ik niet aan een PM15
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Slashhead

Citaat van: Ron_Marantz op mei 18, 2013, 10:23:55
Even on-topic.

Gevoel en verstand lopen elkaar een beetje over. Wil ik high-end en ook voor de toekomst genoeg power en controle dan zit ik toch de PM15 te overwegen. Het is een bak meer geld, maar ik denk voor de toekomst ook klaar, mocht ik ooit mijn speakers willen upgraden of mijn andere componenten. Een SA15 laat ik dan even achterwege en ik zou me kunnen gaan richten op streaming. Of dat nou de opvolger van de NA7004 wordt, of iets anders, dat pak ik later wel aan.

De oren willen wat, het oog wil wat en het verstand moet je negeren  :-P . Dus doe de PM15.

joep

Het vervelende is dat wanneer je de KI-Pearl Lite koopt je op hetzelfde moment spijt hebt de PM15S2 LE niet gekocht te hebben. En dat blijft knagen tot je de 15 in huis hebt. Maar dan ben je meer geld kwijt dan wanneer je gelijk voor de 15 was gegaan. Dus ga voor de 15, de goedkoopste keuze.

JohnWx

vind de naam "lite" nog steeds een slechte woordkeuze en dat roept vaak onbewust LIGHT op, zo van het "het ken net"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

RoGEK

#56
Citaat van: John Wx op mei 18, 2013, 10:49:37
vind de naam "lite" nog steeds een slechte woordkeuze en dat roept vaak onbewust LIGHT op, zo van het "het ken net"

inderdaad, een "PM7004 KI" was eigenlijk een betere benaming geweest voor de "PM KI Pearl Lite".

Maarja, zo kun je commercieel het "KI Pearl" concept nog wat verder uitknijpen en de mensen inderdaad later toch nog naar de premium serie laten switchen..

Al is een "PM KI Pearl" eigenlijk ook niks anders dan een "PM-15S2 KI"

tis gewoon een stukje commercie wat hier dus de kop op steekt...

Zou je "vroeger" ook hebben moeten twijfelen tussen een "PM7001 KI" of een "PM17"? wat zou je dan gedaan hebben?
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

100%Marantz

Citaat van: John Wx op mei 18, 2013, 10:28:02
wat is high end ?

als ik aan high end denk ik niet aan een PM15

high end, premium, what's in a name?
Er bestaat altijd beter, duurder, maar met een PM 15 zit men toch al in de betere :yes:

Op eBay/MP  zie je veel "high end" voor een PM350 of PM 200 en dat soort zaken, en dat is zeker niet het geval.
marantz, what else?

xander32

Citaat van: John Wx op mei 18, 2013, 10:28:02
wat is high end ?

als ik aan high end denk ik niet aan een PM15

stupid


Zelfs niet aan een PM11 :no:.

QuattroNL

Voor mij is een PM15 high end genoeg. Ligt er maar aan wat je referentie is.
Als high end pas bij 10.000 euro begint dan is een PM15 geen high end nee. Maar dan koppel je high end aan de prijs. Ik mag toch hopen dat de meesten high end koppelen aan (zeer) goed geluid en niet aan wat iets kost.

...ik voel een volgende discussie opkomen...  clown1

Ik zou lekker voor de PM15 gaan. Ook vanwege de reden die joep al aangaf.
PM15 zal ook wat meer waardevast blijven.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB