KI-Pearl Lite vs PM15S2 LE

Gestart door Ron_Marantz, mei 15, 2013, 13:38:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Ron_Marantz

Naast mijn HT-setup (non Marantz), wil ik meer kwaliteit hebben in stereo. Ik heb B&W CM8's als fronts en kan niet kiezen welke versterker het beste bij deze speakers past:

- KI Pearl Lite
- PM15S2 LE

Prijsverschil is vandaag de dag zo'n 500 euro in het voordeel voor de Pearl Lite.

Wat zouden jullie doen? Zal de Pearl Lite krachtig genoeg zijn (impedantie en gevoeligheid etc) voor mijn CM8's? Of haal je echt enorm veel voordeel uit een PM15LE? Maakt het die 500 euro waardig genoeg om voor de duurdere krachtpatser te gaan?

Plan is om een SA versie te kopen voor het afspelen van CD's.

Als HT setup heb ik een AVR van Pioneer, de SC-LX75 (klasse D, 9.2 etc) en een blu-ray van Pioneer, de BDP-LX55. Prima setup voor HT-gebruik. Mogelijk in de nabije toekomst te vervangen door een MM en AV uit de 8000 serie.

Eerst maar eens mijn stereo aanpakken :-)
Marantz | B&W

Actionhost

#1
Om te beginnen: welkom op dit forum.

Heb zelf een Pearl Lite die Monitor Audio RX6jes aanstuurt. Ben erg tevreden over deze versterker. Meer dan krachtig genoeg ook voor de RX6.

Ondanks dat ik tevreden ben twijfel ik toch ook over een upgrade naar een PM15s2 LE (een 2dehands of een demo). Niet in het minst omdat ik ook een SA15s2 LE bezit en het natuurlijk een zeer fraaie combi zal zijn (de SA was na aanschaf Lite). Ik verwacht ook dat dit een upgrade in geluid zal geven, maar hier zijn de meningen verdeeld over (zie ook topics elders op dit forum)

Zelf is mijn advies: als je het kan missen ga dan voor voor de 15s2LE! Dan heb je een stuk minder kans op upgraderitus op korte termijn (zoals ik  :evil: ). Natuurlijk wordt je SA dan ook weer duurder (toch wel het mooist om die dan van hetzelfde type te hebben).

Maar beide zijn uiteraard meer dan prima versterkers!

ps waarom specifiek de limited edition?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Uitgangsvermogen (8/4 Ohm RMS) 70 W / 100 W

Recommended amplifier power 30W - 150W into 8Ω on unclipped programme




gouden huwelijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Ron_Marantz

Citaat van: Actionhost op mei 15, 2013, 13:47:52
Om te beginnen: welkom op dit forum.

Heb zelf een Pearl Lite die Monitor Audio RX6jes aanstuurt. Ben erg tevreden over deze versterker. Meer dan krachtig genoeg ook voor de RX6.

Ondanks dat ik tevreden ben twijfel ik toch ook over een upgrade naar een PM15s2 LE (een 2dehands of een demo). Niet in het minst omdat ik ook een SA15s2 LE bezit en het natuurlijk een zeer fraaie combi zal zijn (de SA was na aanschaf Lite). Ik verwacht ook dat dit een upgrade in geluid zal geven, maar hier zijn de meningen verdeeld over (zie ook topics elders op dit forum)

Zelf is mijn advies: als je het kan missen ga dan voor voor de 15s2LE! Dan heb je een stuk minder kans op upgraderitus op korte termijn (zoals ik  :evil: ). Natuurlijk wordt je SA dan ook weer duurder (toch wel het mooist om die dan van hetzelfde type te hebben).

Maar beide zijn uiteraard meer dan prima versterkers!

ps waarom specifiek de limited edition?

De LE staat op mijn lijst omdat de "normale" PM15S2 niet in het zwart te verkrijgen is en wil juist alles in het zwart. Keuze die dus ook net weer iets duurder is.

Ik hoop aanstaande vrijdag te gaan luisteren naar beide amps op een set CM8's.

Voor het uiterlijk zeg ik; ik wil de PM15S2 LE, dat is gewoon net een stuk mooier, helemaal in combinatie met een SA cd-speler.

Waar ik gewoonweg bang voor ben is, dat ik een dure PM15S2 LE thuis heb staan, maar achteraf had ik net zo goed een Pearl Lite kunnen kiezen, gezien deze dezelfde klankkleur en voldoende power kan leveren als de "goedkopere" amp. De looks heb ik dan even buitenwege gelaten. De PM15S2 LE staat natuurlijk als een huis.
Marantz | B&W

Ron_Marantz

Citaat van: John Wx op mei 15, 2013, 14:47:47
Uitgangsvermogen (8/4 Ohm RMS) 70 W / 100 W

Recommended amplifier power 30W - 150W into 8Ω on unclipped programme




gouden huwelijk

Je bedoelt hiermee de Lite i.c.m. de CM8?
Marantz | B&W

SB_Marantz

JJ spreekt in raadselen............
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Actionhost

#6
Staat ook al in ander topic....maar past ook goed bij dit topic:

Onder de Lite.....boven de SA15s2

:-)

Zowel de PM15s2 als de SA15s2 zijn gebouwd als een tank....



PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Ron_Marantz

Citaat van: Actionhost op mei 15, 2013, 17:39:50
Staat ook al in ander topic....maar past ook goed bij dit topic:

Onder de Lite.....boven de SA15s2

:-)

Zowel de PM15s2 als de SA15s2 zijn gebouwd als een tank....



Wat een verschil in bouw. Ik ga vrijdag een blik werpen op deze twee amps en ga ze gelijk even uittesten!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

Cornelis1921

Als men het bedrag heeft en het makkelijk kan missen de PM15S2LE. Veel duurzamer gebouwd en behoud langer en meer zijn waarde.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

RoGEK

Citaat van: Ron_Marantz op mei 15, 2013, 21:08:49
Wat een verschil in bouw. Ik ga vrijdag een blik werpen op deze twee amps en ga ze gelijk even uittesten!


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Niet te hard gooien met dat blik, zonde als de zooi beschadigd ;)

Ben benieuwd wat je oordeel is na een 1 op 1 vergelijking.

Mede door de opbouw van de amp ben ik voor de PM15 gegaan.
kon voor iets minder ook een pm ki pearl lite kopen maar voor mijn gevoel was dat de foute keuze
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Actionhost

Citaat van: RoGEK op mei 16, 2013, 07:54:24
Mede door de opbouw van de amp ben ik voor de PM15 gegaan.
kon voor iets minder ook een pm ki pearl lite kopen maar voor mijn gevoel was dat de foute keuze

Dat gevoel heb ik dus nu  :wink:
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

xander32

... volgens mij zijn het beide goede versterkers. Alleen oogt en voelt de PM15 meer degelijk. Of jou dat het verschil in prijs waard is mag je zelf bepalen :-).

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op mei 16, 2013, 08:22:46
... volgens mij zijn het beide goede versterkers. Alleen oogt en voelt de PM15 meer degelijk. Of jou dat het verschil in prijs waard is mag je zelf bepalen :-).
:yes: Een waarheid als een HiFi-koe... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

RoGEK

Citaat van: xander32 op mei 16, 2013, 08:22:46
... volgens mij zijn het beide goede versterkers. Alleen oogt en voelt de PM15 meer degelijk. Of jou dat het verschil in prijs waard is mag je zelf bepalen :-).

tja, bij mij hoefde hij niet zwart te zijn en was er dus geen prijsverschil.... dan is de keuze makkelijk..

Tussen de ki pearl lite en de pm-15s2LE zit er wel een gat.... dat maakt het wel iets "lastiger"
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

Citaat van: RoGEK op mei 16, 2013, 08:27:32
tja, bij mij hoefde hij niet zwart te zijn en was er dus geen prijsverschil.... dan is de keuze makkelijk..

Tussen de ki pearl lite en de pm-15s2LE zit er wel een gat.... dat maakt het wel iets "lastiger"
... en dat gaat groter worden dan wel blijft: er komt weer een Range 8XXX-serie maar de Premium 15 gaat verdwijnen en daar komt een 14-serie voor in de plaats.