KI-Pearl Lite vs PM15S2 LE

Gestart door Ron_Marantz, mei 15, 2013, 13:38:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

RoGEK

Citaat van: John Wx op mei 18, 2013, 12:11:29
premium end bestaat niet  :lol: wel hifi

ik zeg ook niet "premium end".

ik bedoel premium line / premium range

zeg het maar...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Citaat van: RoGEK op mei 18, 2013, 12:06:51
je kan dus beter "premium" dan "high-end" zeggen ;)

Denk dat de kwaliteit van "high end" van 25 jaar geleden nu al standaard is  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: RoGEK op mei 18, 2013, 12:12:36
ik zeg ook niet "premium end".

ik bedoel premium line / premium range

zeg het maar...

Als ik het geld had ging ik toch naar de exotischere merken


ik bedoel premium line / premium range is voor mij het zelfde aangezien een 8003/4 gelijk is voor 95% als een lite
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

 :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

RoGEK

Citaat van: John Wx op mei 18, 2013, 12:15:18
Als ik het geld had ging ik toch naar de exotischere merken


ik bedoel premium line / premium range is voor mij het zelfde aangezien een 8003/4 gelijk is voor 95% als een lite

volgens mij ben ik de hele tijd al aan het zeggen dat de lite geen premium is ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Citaat van: RoGEK op mei 18, 2013, 12:19:59
volgens mij ben ik de hele tijd al aan het zeggen dat de lite geen premium is ;)

voor mij is het niet meer als een gewone line up vanaf de 5004 tot en met de 11
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Zoek de verschillen  :roll: met  de pearl lite

PM 7001KI 

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 18, 2013, 12:26:24
Zoek de verschillen  :roll: met  de pearl lite

PM 7001KI

dacht laat ik nu een USA type nemen  :lol:

ik zie op het eerste ook geen verschil behalve soms kleur en andere terminals
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Actionhost

Citaat van: joep op mei 18, 2013, 10:46:31
Het vervelende is dat wanneer je de KI-Pearl Lite koopt je op hetzelfde moment spijt hebt de PM15S2 LE niet gekocht te hebben. En dat blijft knagen tot je de 15 in huis hebt. Maar dan ben je meer geld kwijt dan wanneer je gelijk voor de 15 was gegaan. Dus ga voor de 15, de goedkoopste keuze.

Dit kan ik zonder meer bevestigen.....want daar heb ik dus nu al 'last' van. Ga voor de PM15s2 (LE).....krijg je geen spijt van!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Actionhost

#84
Citaat van: QuattroNL op mei 18, 2013, 11:13:21
PM15 zal ook wat meer waardevast blijven.

Mwah....ik heb mijn SA15s2LE ook al voor 800 euro kunnen kopen (5 maanden oud).
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

bramdg

Citaat van: Marantz 81 op mei 18, 2013, 12:26:24
Zoek de verschillen  :roll: met  de pearl lite

PM 7001KI

Damnnn ja zo op het eerste zicht niet veel verschil te zien uiterlijk (alle het innerlijk)
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Citaat van: bramdg op mei 18, 2013, 13:07:46
Damnnn ja zo op het eerste zicht niet veel verschil te zien uiterlijk (alle het innerlijk)


innerlijk zie ik ook geen grote verschillen ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bramdg

Citaat van: John Wx op mei 18, 2013, 13:13:48

innerlijk zie ik ook geen grote verschillen ?

Ja bedoelde ook zoiets innerlijk zie ik geen grote verschillen zo uiterlijk aan de printen, trafo ed miss dat er wel andere/betere componenten op de printen zitten.

Ik denk wel dat de prijs verschillend is  :-D
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

100%Marantz

Als ik dit alles lees lijkt het wel dat ik men een standaard set van bij mediamarkt hetzelfde heb in kwaliteit als een premium range van Marantz

Waarom dan duizenden € uitgeven? (voor een PM15, om on-topic te blijven  :-D :-D)
marantz, what else?

Actionhost

Citaat van: 100%Marantz op mei 18, 2013, 13:21:34
Als ik dit alles lees lijkt het wel dat ik men een standaard set van bij mediamarkt hetzelfde heb in kwaliteit als een premium range van Marantz

Waarom dan duizenden € uitgeven? (voor een PM15, om on-topic te blijven  :-D :-D)

Toch wel een beetje audio-forums eigen...opmerkingen over audio apparatuur waarover gezegd wordt dat deze beter klinkt dan een transistorradio zal op dit en veel andere forums kritiek komen  :lol:

Dan hoor je iets wat je eigenlijk niet hoort  :wink:

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213