KI-Pearl Lite vs PM15S2 LE

Gestart door Ron_Marantz, mei 15, 2013, 13:38:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Als je geen probleem hebt met de kleur zilver, en je gebruikt de DAC van de SA niet.
Misschien een optie PM15s1 en SA15s1
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Actionhost

#31
Ja de S1 ook een prima, en redelijk betaalbare, optie!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Ron_Marantz

Zilver is voor mij helaas een no-go. Mijn HT setup is zwart, dus ik moet helaas zwarte stereocomponenten ernaast hebben staan. Helaas wil het oog ook wat.

Aanvulling op mijn eerdere posts. Misschien dat ik puur over ga op streaming en is een CD6004/SA KI Pearl of SA-15S2 niet eens meer aan de orde. In dat geval ga ik voor een streamer. Dan zou ook een NA7004 mooier passen bij de PM7004 lijkt me?
Marantz | B&W

Actionhost

#33
Citaat van: Ron_Marantz op mei 17, 2013, 15:03:24
Aanvulling op mijn eerdere posts. Misschien dat ik puur over ga op streaming en is een CD6004/SA KI Pearl of SA-15S2 niet eens meer aan de orde. In dat geval ga ik voor een streamer. Dan zou ook een NA7004 mooier passen bij de PM7004 lijkt me?

Tsja is ook een optie. Zelf stream ik (Flac en Spotify) via de Sonos Connect (via de dac van de SA) EN speel ik (sa)cd's af.

Het één sluit het ander niet uit natuurlijk. Maar als je echt geen cd's afspeelt dan is de NA7004 een prima (en fraaie) optie. Zelf vind ik de Sonos wat gebruiksvriendelijker.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

100%Marantz

De 7004 en CD 6004 is ook een mooie combinatie. Als je wat CD's hebt staan is het toch interessant om een mooie speler te hebben.

De CD6003 en zijn opvolger 6004 heeft heel goede critiek gekregen. Met USB aansluiting voor eventueel een iPod, mooi toestel. Heb ik ook overwogen.
marantz, what else?

Ron_Marantz

Even praktisch van aard: mijn speakerkabels (QED Anniversary XT) hebben banaanstekkers aan beide kanten. Kan ik deze aan de versterkerzijde (input) intact laten, of moet ik ze verwijderen wanneer ik kies voor de PM7004?
Marantz | B&W

pietjepc

Mits het niet de echte grootte van een banaan is, kun je die gewoon laten zitten.
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

spekkie99

Citaat van: Ron_Marantz op mei 17, 2013, 16:27:29
Even praktisch van aard: mijn speakerkabels (QED Anniversary XT) hebben banaanstekkers aan beide kanten. Kan ik deze aan de versterkerzijde (input) intact laten, of moet ik ze verwijderen wanneer ik kies voor de PM7004?

Het mag niet in de manual staan maar gewoon dopje er uit peuteren en pluggen en spelen maar.

Actionhost

#38
Citaat van: spekkie99 op mei 17, 2013, 17:04:00
Het mag niet in de manual staan maar gewoon dopje er uit peuteren en pluggen en spelen maar.

Klopt....ik heb ook banaanpluggen...zie foto (klik even om te vergroten). Past perfekt. Bij de 7004 is dit hetzelfde (alleen zijn de ingangen wat minder fraai uitgevoerd  :wink:)

Inderdaad even het zwarte dopje eruit halen.

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

sprins

Semi on-topic: waarom zijn banaanstekkers eigenlijk 'verboten' in de EU/Nederland? Angst voor kortsluiting oid?

Paul

Citaat van: sprins op mei 17, 2013, 17:59:16
Semi on-topic: waarom zijn banaanstekkers eigenlijk 'verboten' in de EU/Nederland? Angst voor kortsluiting oid?
Klopt bananen zijn krom, helaas het resultaat van de natuur en je gaf het zelf al aan kortsluiting daar zit niemand op te wachten.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WilliamB

Citaat van: sprins op mei 17, 2013, 17:59:16
Semi on-topic: waarom zijn banaanstekkers eigenlijk 'verboten' in de EU/Nederland? Angst voor kortsluiting oid?
Verboden ?? Je kan ze nog overal kopen en toepassen.
Of je bedoelt iets anders en begrijp ik je vraag niet. :no:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

sprins

Fabrikanten schijnen het gebruik van banaanpluggen volgens EU regels niet te mogen adverteren in hun handleidingen en dergelijke. Daarom zijn op versterkers en boxen die gaten waar banaanstekkers in kunnen altijd afgedekt met een dopje. Dat is niet voor de afwerking, maar omdat er officieel geen banaanplug in past.

Weird, maar dat heb ik mij laten vertellen. Ik vroeg mij af wat de exacte reden daarvoor was.

pietjepc

Dacht dat die dopjes erin zaten zodat er geen stof o.i.d. in kon komen voordat het apparaat bij de consument thuis staat...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Actionhost

Citaat van: sprins op mei 17, 2013, 19:05:44
Fabrikanten schijnen het gebruik van banaanpluggen volgens EU regels niet te mogen adverteren in hun handleidingen en dergelijke. Daarom zijn op versterkers en boxen die gaten waar banaanstekkers in kunnen altijd afgedekt met een dopje. Dat is niet voor de afwerking, maar omdat er officieel geen banaanplug in past.

Weird, maar dat heb ik mij laten vertellen. Ik vroeg mij af wat de exacte reden daarvoor was.

Volgens mij zit hier inderdaad een kern van waarheid in ja. Heb even gegoogled maar kan de exacte regelgeving niet vinden.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213