De set van ElbertK

Gestart door Elbertk, mei 13, 2013, 16:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Elbertk

#30
Citaat van: 100%Marantz op mei 22, 2013, 15:40:51
Mooi parket  :-D :-D
Leuke versterker de PM80

Massief houten vloertje he van gebruikt hout. VEEEEEL werk kan ik je zeggen om dat er passend in te krijgen.

Meerdere redenen om het zo te doen. Ik zit 9 van de 10 keer aan de eettafel. "mijn" stoel staat precies in de driehoek. De bank is bedoeld om films te kijken. Buiten dat kon de bank niet aan die kant vanwege de deur en is alles vooraf al ingericht. Nu onmogelijk om om te gooien.

Dus we moeten het er mee doen! En ik ben er erg blij mee.   hello

Dus meer naar voren. Check, gaan we regelen. Als ik whisper zijn advies volledig opvolg dan gaat mijn partner absoluut niet akkoord meer. Hahaha. ik kan ze denk ik 20-25cm van de muur af smokkelen en circa 60-70cm van de zijmuur. kleedje kan ik regelen... ga ik straks doen. kijken of het scheelt. hoeveel moet de afstand minimaal tussen twee speakers zijn? 150cm? of is dat weer afhankelijk van je luisterplek?


jrm

Citaat van: Elbertk op mei 22, 2013, 15:56:30
Massief houten vloertje he van gebruikt hout. VEEEEEL werk kan ik je zeggen om dat er passend in te krijgen.

Meerdere redenen om het zo te doen. Ik zit 9 van de 10 keer aan de eettafel. "mijn" stoel staat precies in de driehoek. De bank is bedoeld om films te kijken. Buiten dat kon de bank niet aan die kant vanwege de deur en is alles vooraf al ingericht. Nu onmogelijk om om te gooien.

Dus we moeten het er mee doen! En ik ben er erg blij mee.   hello

Dus meer naar voren. Check, gaan we regelen. Als ik whisper zijn advies volledig opvolg dan gaat mijn partner absoluut niet akkoord meer. Hahaha. ik kan ze denk ik 20-25cm van de muur af smokkelen en circa 60-70cm van de zijmuur. kleedje kan ik regelen... ga ik straks doen. kijken of het scheelt. hoeveel moet de afstand minimaal tussen twee speakers zijn? 150cm? of is dat weer afhankelijk van je luisterplek?

Mooi werk die vloer  :yes:

Tsja, als je samen woont moet je concessies doen  :-D

Kijk, dat zal al schelen van de achterwand af en van de zijmuren.
Probeer bijvoorbeeld eerst 15 cm en dan steeds een stukje verder van de muur af, ervaar dan wat dat met het geluid doet.
1,50 meter kan als je luisterpositie ook rond de 1,50 meter zich bevindt (de standaard driehoek).

Experimenteer ook met eventueel lichtjes indraaien van je luidsprekers.

Whisper.nl

Citaat van: jrm op mei 22, 2013, 16:28:51
Mooi werk die vloer  :yes:

Tsja, als je samen woont moet je concessies doen  :-D

Kijk, dat zal al schelen van de achterwand af en van de zijmuren.
Probeer bijvoorbeeld eerst 15 cm en dan steeds een stukje verder van de muur af, ervaar dan wat dat met het geluid doet.
1,50 meter kan als je luisterpositie ook rond de 1,50 meter zich bevindt (de standaard driehoek).

Experimenteer ook met eventueel lichtjes indraaien van je luidsprekers.

mmmm , per dag 1 cm meer de kamer in en blijven volhouden   hello dat ze altijd zo stonden.  redface HLP hello

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Niber

Gewoon naar voren schuiven en zeggen dat het zo beter klinkt. het is heus niet dat ze dan opeens in het pad staan zo te zien..

Sowieso accepteert ze nu al dat je daar de speakers en apparatuur zo prominent hebt staan. Ze gaat heus niet opeens bij je weg omdat je de speakers wat naar voren hebt getrokken...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81

Het is beter om ze wat van de muur af te zetten zou eens 50 cm proberen vanaf achterkant speaker tot de muur ,en de linker speaker meer naar rechts plaatsen  dat ze beiden zeg een meter vanaf de zijwand staan ,kijken hoe dat uitkomt met de afstand tussen de speakers en luisterafstand , de luisterafstand moet iets groter zijn als de afstand tussen de speakers in op het hart gemeten van de speakers

Dat het hol klinkt is gewoon dat het zo,n kale boel is er bijna niks staat  :wink: paar planten vloerkleed  :yes:

Elbertk

Citaat van: jrm op mei 22, 2013, 16:28:51
Mooi werk die vloer  :yes:

Tsja, als je samen woont moet je concessies doen  :-D

Kijk, dat zal al schelen van de achterwand af en van de zijmuren.
Probeer bijvoorbeeld eerst 15 cm en dan steeds een stukje verder van de muur af, ervaar dan wat dat met het geluid doet.
1,50 meter kan als je luisterpositie ook rond de 1,50 meter zich bevindt (de standaard driehoek).

Experimenteer ook met eventueel lichtjes indraaien van je luidsprekers.

Concessies doen is part of the game he...  shutup

Overigens heb ik een hele muur gekregen/opgeëist/beschermd om mijn audio kwijt te kunnen dus ik mag zeker niet klagen. In het pad staan ze dan zeker nog niet. De totale ruimte tot de eettafel is denk ik een meter of anderhalf.

Feitelijk gezien "moet" een speaker dus zo vrij mogelijk staan? 50cm van de achterwand en een meter van de zijwand is optisch bijna vrijstaand. Ik zal eens kijken wat voor mij werkt. In principe staat de rechter al op ongeveer een meter van de muur, telt een wandmeubel mee voor de afstand tot de muur? of is het afstand tot het eerste harde object (kast bijvoorbeeld)

Het zijn ook niet de allerkleinste speakers, ook niet de mooiste, dus ergens zal ik toch wel een beetje met het visuele rekening gaan houden.

thanks voor de tip whisper... 1cm per dag... haha, overigens weet ze wel dat ze niet aan de luidsprekers moet gaan sjorren dus als ik ze ergens neerzet blijven ze daar ook staan.

Ik geloof overigens niet dat er veel meer bijkomt in de kamer... misschien wat vitrage... en een kleedje voor het geluid  :yes:


100%Marantz

Voor je begint te negociëren met mevrouw en misschien jezelf, want speakers in the middle of nowhere toont ook niet in de huiskamer.

Probeer het gewoon eens, wil niet zeggen dat het zo moet blijven, wie weet loont het niet de moeite om ze op 50 cm van de muur te zetten. De akoestiek van enlke ruimte is anders en het is maar met het testen dan men het kan horen.

Zelf heb in in mijn woonkamer de best theoritische opstellen van de seakers genomen en het viel hard tegen, nu staan ze zoals ze niet zouden moeten staan en het resultaat is indrukwekkend.

Doe een test en beslis dan. verplaats ze en luister naar de verschillen.
Eventueel een compromis op 25 cm  :-D :-D
marantz, what else?

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op mei 23, 2013, 13:55:51
Voor je begint te negociëren met mevrouw en misschien jezelf, want speakers in the middle of nowhere toont ook niet in de huiskamer.

Probeer het gewoon eens, wil niet zeggen dat het zo moet blijven, wie weet loont het niet de moeite om ze op 50 cm van de muur te zetten. De akoestiek van enlke ruimte is anders en het is maar met het testen dan men het kan horen.

Zelf heb in in mijn woonkamer de best theoritische opstellen van de seakers genomen en het viel hard tegen, nu staan ze zoals ze niet zouden moeten staan en het resultaat is indrukwekkend.

Doe een test en beslis dan. verplaats ze en luister naar de verschillen.
Eventueel een compromis op 25 cm  :-D :-D

in conclaaf gaan met een vrouw over 25cm is kansloos  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Elbertk

Citaat van: John Wx op mei 23, 2013, 13:59:14
in conclaaf gaan met een vrouw over 25cm is kansloos  :wink:

Ach ja, ze weet in ieder geval wel hoeveel 25cm is.  :schater:

JohnWx

Citaat van: Elbertk op mei 23, 2013, 14:08:20
Ach ja, ze weet in ieder geval wel hoeveel 25cm is.  :schater:

Ja wat kan ik daar op zeggen, sterkte voor een van beide  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: Elbertk op mei 23, 2013, 14:08:20
Ach ja, ze weet in ieder geval wel hoeveel 25cm is.  :schater:
Denk dat iedere moderne vrouw dat wel weet.  :-D :schater: :-P   clown1 clown1 clown1 clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Elbertk

Citaat van: Paul op mei 23, 2013, 17:19:05
Denk dat iedere moderne vrouw dat wel weet.  :-D :schater: :-P   clown1 clown1 clown1 clown1

ik mag graag denken van niet... nopompom

Elbertk



EN WAT EEN VERSCHIL!

Ik heb hem nu eindelijk zoals ik hem wil. Heb hem iets ingedraaid gehad maar dan klopte het niet meer, source direct staat ook uit (klinkt net iets lekkerder), ze staan 40cm naar voren en ongeveer een meter uit de kant, zilver en koperbedrading omgewisseld.

pompom

ik heb wel moeten beloven dat het kleedje opgeruimd wordt als mijn luistersessie voorbij is... maar daar vinden we ook nog wel een oplossing voor.  :yes:

Cornelis1921

#44
Elk type luidspreker kent een andere modus. Goed werk, Elbert. hello pompom byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *