Citaat van: jrm op mei 22, 2013, 16:28:51
Mooi werk die vloer
Tsja, als je samen woont moet je concessies doen
Kijk, dat zal al schelen van de achterwand af en van de zijmuren.
Probeer bijvoorbeeld eerst 15 cm en dan steeds een stukje verder van de muur af, ervaar dan wat dat met het geluid doet.
1,50 meter kan als je luisterpositie ook rond de 1,50 meter zich bevindt (de standaard driehoek).
Experimenteer ook met eventueel lichtjes indraaien van je luidsprekers.
Concessies doen is part of the game he...
Overigens heb ik een hele muur gekregen/opgeëist/beschermd om mijn audio kwijt te kunnen dus ik mag zeker niet klagen. In het pad staan ze dan zeker nog niet. De totale ruimte tot de eettafel is denk ik een meter of anderhalf.
Feitelijk gezien "moet" een speaker dus zo vrij mogelijk staan? 50cm van de achterwand en een meter van de zijwand is optisch bijna vrijstaand. Ik zal eens kijken wat voor mij werkt. In principe staat de rechter al op ongeveer een meter van de muur, telt een wandmeubel mee voor de afstand tot de muur? of is het afstand tot het eerste harde object (kast bijvoorbeeld)
Het zijn ook niet de allerkleinste speakers, ook niet de mooiste, dus ergens zal ik toch wel een beetje met het visuele rekening gaan houden.
thanks voor de tip whisper... 1cm per dag... haha, overigens weet ze wel dat ze niet aan de luidsprekers moet gaan sjorren dus als ik ze ergens neerzet blijven ze daar ook staan.
Ik geloof overigens niet dat er veel meer bijkomt in de kamer... misschien wat vitrage... en een kleedje voor het geluid