Is kabelhandel een vorm van windhandel? Heeft John Wx gelijk?

Gestart door Cornelis1921, mei 07, 2013, 08:26:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: Paul op mei 07, 2013, 17:11:40
Kijk duidelijk verhaal, kan gelijk een slotje op dit draadje moderator Wim.  :-D 8-) clown1

Tjaaa gaat toch weer de zelfde kant op als altijd... ieder zijn ding. Laat de dollars maar rollen...het is crisistijd en elke demotivatie om wat te kopen kost ons allemaal geld. Kopen die mooie kabels zeg ik!! 8-)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Het grappige is dat dit soort onderwerpen misschien in een anders context al tig keer op dit forum besproken zijn.

Maar goed altijd beter dan oude vrouwtjes beroven.  :evil: :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

en nog steeds komen we geen stap dichter bij elkaar. Believers en non believers. Het hoeft ook niet. Allemaal onderdeel van ieder zijn eigen beleving.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

#48
Citaat van: marvin op mei 07, 2013, 17:10:36

Als je van je cd-speler geen geluid meer hebt zou dat best kunnen, maar volgens mij ben ik nog niet bij jou geweest...  :-D
Ben um wel kwijt, genoeg stof voor een nwe aflevering van CSI.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

joep

Zoals altijd zelf luisteren op je eigen set. Haal een hoop kabels bij je kabelboer en neem er de tijd voor. Dit is toch een leuk onderdeel van onze hobby. En nogmaals vertrouw alleen je eigen oren.

Paul

Citaat van: joep op mei 07, 2013, 17:23:22
Zoals altijd zelf luisteren op je eigen set. Haal een hoop kabels bij je kabelboer en neem er de tijd voor. Dit is toch een leuk onderdeel van onze hobby. En nogmaals vertrouw alleen je eigen oren.
En morgen stap je met het verkeerde been uit bed of ander emoties in je leven beleef je de muziek weer anders, pak je weer een andere kabel en heb je weer een happy day.
Keep it simple.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Ik snap best dat als je een kabel van pak em beet €500,- koopt dat dat je een goed gevoel geeft en je bewust of onbewust verbetering hoort. Aan de andere kant heb ik dat zelfde nu met die goedkope meuk...als ik dan hoor hoe geweldig het klinkt en het koste geen drol geeft me dat een heel bevredigend gevoel.  notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op mei 07, 2013, 17:29:56
Ik snap best dat als je een kabel van pak em beet €500,- koopt dat dat je een goed gevoel geeft en je bewust of onbewust verbetering hoort. Aan de andere kant heb ik dat zelfde nu met die goedkope meuk...als ik dan hoor hoe geweldig het klinkt en het koste geen drol geeft me dat een heel bevredigend gevoel.  notworthy
Is dat nu ook met een drumstel Wim ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Ja hoor Paul, heb er twee staan. 25 jaar jong en geen upgrade drang. Nieuwe vellen en weer gaan.  HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Citaat van: marvin op mei 07, 2013, 15:43:45
, scheelt je een autoritje en paar kostbare uren van je vrije weekend. 
Het scheelt dat het hobby is, dat doe je voor je plezier, daar zijn die kostbare vrije weekend uren voor.
En dat autoritje maakt dan ook niet uit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

RoGEK

#55
Citaat van: John Wx op mei 07, 2013, 15:28:52
Veel plezier met je skin effect:



http://www.the-paradox.nl/paradox/uitleg/nl#psycho


Vooral de laatste zin van paragraaf 1  byebye

Skineffect is wetenschappelijk bewezen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect

maarja, ik zal het wel mis hebben...

wordt namelijk leuk voorgeschoteld in het linkje wat je geeft maar op 10KHz hou je nog maar alleen de buitenste HALVE! mm van je kabel over om signaal door te voeren.

DAAR zit het verschil als je met meerdere dunne en geisoleerde aders werkt tov een enkele dikke draad ( stranded of massief maakt dan niet meer uit ).

Beter of slechter is hier niet ter sprake.
Wel anders...

ik zeg ook niet dat ik MIJNkabels eruit haal.
ik zeg alleen dat er wel degelijk verschil tussen zit.

Zelf je eigen kabel tussen de rest uitvissen is vrijwel onmogelijk.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Actionhost

#56
Citaat van: Paul op mei 07, 2013, 17:18:55
Het grappige is dat dit soort onderwerpen misschien in een anders context al tig keer op dit forum besproken zijn.

Maar goed altijd beter dan oude vrouwtjes beroven.  :evil: :roll:

Tsja....daar leeft een forum als dit van. Als ieder onderwerp echt maar 1 keer besproken kan worden in welke vorm dan ook, dan houdt het snel op  :lol:

Nu kan ik altijd wel genieten van alle verschillende meningen van de believers en non-believers (waar ik een beetje tussen in zit met een lichte neiging naar believer)

Mijn interlinkje was 60 euro via MP en vind ik prima. Wie weet een keer een upgrade (voor het goede gevoel  :wink:)....
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Paul

Citaat van: Actionhost op mei 07, 2013, 18:46:40
Tsja....daar leeft een forum als dit van. Als ieder onderwerp echt maar 1 keer besproken kan worden in welke vorm dan ook, dan houdt het snel op  :lol:

Nu kan ik altijd wel genieten van alle verschillende meningen van de believers en non-believers (waar ik een beetje tussen in zit met een lichte neiging naar believer)

Mijn interlinkje was 60 euro via MP en vind ik prima. Wie weet een keer een upgrade (voor het goede gevoel  :wink:)....
Al vindt jij een pimpelpaars interlinkje met een goud randje beter klinken ok jouw ding mij gaat het ook een beetje over de zwevers hier.
De mannen die al jaren het wel en wee hier verkondigen en het morgen toch wel weer beter vinden klinken dan vandaag.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: RoGEK op mei 07, 2013, 18:19:05
Skineffect is wetenschappelijk bewezen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect

maarja, ik zal het wel mis hebben...

wordt namelijk leuk voorgeschoteld in het linkje wat je geeft maar op 10KHz hou je nog maar alleen de buitenste HALVE! mm van je kabel over om signaal door te voeren.

DAAR zit het verschil als je met meerdere dunne en geisoleerde aders werkt tov een enkele dikke draad ( stranded of massief maakt dan niet meer uit ).

Beter of slechter is hier niet ter sprake.
Wel anders...

ik zeg ook niet dat ik MIJNkabels eruit haal.
ik zeg alleen dat er wel degelijk verschil tussen zit.

Zelf je eigen kabel tussen de rest uitvissen is vrijwel onmogelijk.

we horen het niet mensen kunnen 2.5 mm of 4 mm of 6 mm of 8 mm niet eens onderscheiden over een normale lengte met wat voor mantel dan ook

daarom zei ik ook de laatste regel van "skin"


Wel anders ? maar je haalt je eigen kabel er niet uit mmmmmm interessant oftewel niet hoorbaar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 07, 2013, 19:29:21
Wel anders ? maar je haalt je eigen kabel er niet uit mmmmmm interessant oftewel niet hoorbaar

Luister eens naar 10 middenklasse auto's stationair draaiend achter elkaar, klinken vast allemaal net even anders, maar haal je eigen auto er maar eens uit  :-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213