Is kabelhandel een vorm van windhandel? Heeft John Wx gelijk?

Gestart door Cornelis1921, mei 07, 2013, 08:26:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Interlinks  is  klein signaal van paar mV  soms  zelfs  µV.  Het is belangrijk dat  contact tussen  bron+kabel  en kabel+ versterker  goed is.  Het kabeltje  zelf niet is zo  belangrijk. 

Je haalt meer  winst uit  goede  connectoren  dan  super  dikke  kabel etc etc.   Is  goed  voor  bescherming  die  dikke  kabel maar niet voor winst bij geluid.

Kijk maar naar die  HDMI  HD1080P  test.   Simpel  halfords  kabeltje  was  beste, Supra van 80,- +  etc  waren  niet beter  of  zelfs  slechter. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Zoldar

 stupid

heb ik ook ervaren. 2 dezelfde kabels met verschillende connectoren (verguld en de ander rhodiumverguld) klonken wezenlijk anders.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Rob46

Ik heb onlangs bij de Duson andere stevigere aansluitingen voor de interlinks laten installeren. De 'oude' zaten los en het kwam mooi uit om voor weinig gelijk maar nieuwe te plaatsen. De interlinks schuiven er nu makkelijker en verder op  :kwijl: Ja, ik heb het over audio heren!

De interlinks heb ik ooit bij Hans Pol gekocht. Zelfbouw, maar een kwaliteit! Ik heb nog geen betere gevonden, ook niet in de duurdere prijsklasse. En dit kabeltje is erg dun, heel erg dun. Zit overigens tussen de voor en eind. Blijft denk ik persoonlijk of de klank je aanspreekt of niet. Maar ik ben er tevreden -voorlopig- mee  :yes:

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op mei 07, 2013, 10:33:33
Interlinks  is  klein signaal van paar mV  soms  zelfs  µV.  Het is belangrijk dat  contact tussen  bron+kabel  en kabel+ versterker  goed is.  Het kabeltje  zelf niet is zo  belangrijk. 

Je haalt meer  winst uit  goede  connectoren  dan  super  dikke  kabel etc etc.   Is  goed  voor  bescherming  die  dikke  kabel maar niet voor winst bij geluid.

Kijk maar naar die  HDMI  HD1080P  test.   Simpel  halfords  kabeltje  was  beste, Supra van 80,- +  etc  waren  niet beter  of  zelfs  slechter.

Halfords moet niet gekker worden  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op mei 07, 2013, 10:10:16
ik heb wel een eerder gemeten en aangegeven dat er kleine verschillen zijn. maar tegelijkertijd vind ik een dropveter prima klinken en zou hem er niet zo maar uit kunnen pikken in een blinde test.

de industrie maakt gretig gebruik van de psycho akoustiek of fantasie zoals sommigen die noemen.

voor de jongens die zelf kabels maken en dan kijken voor hoeveel ze verkocht worden geen nieuws. Maar gaa maar na, een stukje belden kabel met wat mooie pluggen kost zon 70-80 euro inkoop en zul je gerust voor 500-1000 euro met een merkje erop zien.

ik ben nu met electronica installatie bedrijven bezig om aan wat kabels te komen voor het maken van powerkabels (zeg maar 90 ct per meter) en ik begon uit te leggen dat verschil ervaarde in kabels, in kwaliteit van powerkabels en dat ik dat hoorde in het geluid. ik zei het een beetje schaapachtig want meestal wordt je dan voor fantast uitgemaakt.
begint die man aan de ander kant een heel verhaal af te steken van hoe zij ook veel verschillen ervaren in kabels bij singaaloverdracht en ook in powerkabels. hmmmm. toch niet zo gek?

het is met elke passie/hobby steeds is er iets breder mooier duurder "beter/anders" etc. en dat moet ook ivm economie  :-)

soms zit er bij een merk een verhaal/filosofie bij wat je aantrekt en je goed bij voelt maar kost meer geld, dan vind ik belangrijk dat het goede gevoel moet overheersen mits het haalbaar is

zelf vind ik elke kabel goed die goed gemaakt is zonder slechte verbinding soldering afwerking etc. maar soms wil het oog ook wat, is zal zelf nooit op merkloze sportkleding lopen of mee fietsen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


JohnWx

Citaat van: AndreC op mei 07, 2013, 09:43:44
Persoonlijk denk ik dat op het gebied van analoge aansluitingen nog wel wat van invloed van kabels kan zitten, denk aan geleiding, weerstand en ga zo nog maar even door.

Op digitale aansluitingen denk ik dat het weinig of niks zal uitmaken, het is een 0 of een 1.
Vergeef me, kom net kijken in hifi wereld, maar dit is zo mijn gevoelsmatige gedachten.

ja die 0 en 1 is ook weer achterhaald want er schijnt een hoge of een lage 0 te zijn net zoals met de 1 maar horen we dat ? denk het niet


en meetbaar zijn en kunnen kabels verschillen maar alles behaald nog steeds een zeer hoge norm
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

 :-(
Citaat van: Zoldar op mei 07, 2013, 10:38:05
stupid

heb ik ook ervaren. 2 dezelfde kabels met verschillende connectoren (verguld en de ander rhodiumverguld) klonken wezenlijk anders.

Zelf gesoldeerd :schater: :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vinnyvinz

Ik geloof niet in al die kabelverhalen, ik ben van mening dat het gewoon degelijk moet zijn.
Mijn mening is gewoon gebaseerd op natuurkunde en techniek.

Iedereen mag van mij geloven wat hij/zij wil.
Er zijn ook genoeg mensen die geloven in God, Allah, etc, dat kan ook niemand bewijzen.

Ik heb jaren dure kabels verkocht, maar ik geef er mijn geld niet aan uit.....

JohnWx

Citaat van: Vinnyvinz op mei 07, 2013, 11:58:50
Ik geloof niet in al die kabelverhalen, ik ben van mening dat het gewoon degelijk moet zijn.
Mijn mening is gewoon gebaseerd op natuurkunde en techniek.

Iedereen mag van mij geloven wat hij/zij wil.
Er zijn ook genoeg mensen die geloven in God, Allah, etc, dat kan ook niemand bewijzen.

Ik heb jaren dure kabels verkocht, maar ik geef er mijn geld niet aan uit.....

ik ook niet maar soms zit je in een bepaalde hifi groep clan club en dan kan dat net dat zetje geven, heb het zelf ook gehad verhalen die goed onderbouwt waren



dan spreek je 3 grote opname mensen Onno Scholze (helaas is Onno nu aan het masteren in de hemel) en Jaap de Jong en de oude eigenaar van Audiolab en de pionier bij Audioscript Ton Dunnebier hoor je weer de ander kant mmmmmm


gewoon kopen wat goed voelt


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#25
Ooit een keer dure kabels gekocht, Monster 950i, 2 setjes. Er wordt nu nog 1 setje gebruikt tussen de pick-up voorversterker en de voorversterker. De andere hangt ongebruikt aan de muur.
Na een tijdje kwam ik erachter dat ik geen verschil hoor tussen de kabels. Heb nu kameraadbouw kabels, wel met goede stekkers eraan. Het soort kabel die als interlink gebruikt wordt is dezelfde als die in mijn versterkers is gebruikt. Waarom deze kabel en geen dropveter, ik had kabels nodig van een bepaalde lengte. Mijn kameraad zei geen probleem, heb nog 300 meter kabel op de rol liggen, ik maak wel wat.
Stroomkabel en stekkerblokken dat dat verschil maakt geloof ik niet in. Het moet goed contact maken en veilig zijn.
Heb meerdere test, blind en niet blind, meegemaakt, ik kan geen verschil horen.

Sommige dichten magische dingen toe aan kabels, daar geloof ik niet in. Voor mij is de kabelhandel dan ook windhandel. Stroomkabels, stekkerblokken en interlinks duurder dan het apparaat waar het aan moet, moet toch niet veel gekker worden.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

RoGEK

Citaat van: SB_Marantz op mei 07, 2013, 09:50:34
Want?

Ik mis onderbouwing...........

Skin effect, meer hoef ik niet te zeggen..

Dit geld dan wel voor speaker kabels en in mindere mate voor interlinks.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: RoGEK op mei 07, 2013, 12:41:11
Skin effect, meer hoef ik niet te zeggen..

Dit geld dan wel voor speaker kabels en in mindere mate voor interlinks.

Veel plezier met je skin effect:



http://www.the-paradox.nl/paradox/uitleg/nl#psycho


Vooral de laatste zin van paragraaf 1  byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Keer een grote interlinkmeeting (en eventueel luidsprekerkabel) organiseren bij een forumlid centraal in het land?

Iedereen neemt zijn eigen kabel mee en luisteren maar  8-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213