Is kabelhandel een vorm van windhandel? Heeft John Wx gelijk?

Gestart door Cornelis1921, mei 07, 2013, 08:26:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Als er door John Wx zo onlangs nog gesteld wordt dat, bij wijze van spreken, een dropveter als interlink al alles uit de set haalt, waarom dan al dat gedoe en gesteggel rondom, over en met kabels. Dan zijn mijn budget- (inferieure) interlinks zelfs al even onzinnig als overbodig voorwat betreft het realiseren van het "hoogst haalbare" luistergenot. Dan ben ik er zelfs ingetuind... :| ;-) :-D :schater: Maar wie niet... :evil: :angel: shutup
Mijn vraag is dus eigenlijk: Waar maken wij ons nu zo druk om en geven wij er kleine fortuinen aan uit? Omdat de profies dat soms ook doen? Zijn wij dan allemaal (een beetje) gek (geworden)?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Of er wel of geen verschillen laat ik in het midden, als je een Porsche koopt zet je er ook geen kauwgumbanden van 35 euro stuk onder.
Het is dus het gevoel wat je er bij hebt, de looks en bv de afwerking hoewel een dropveter van 69 eurocent gekocht bij de Action wellicht het zelfde doet.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Dat is toch een beetje gek te noemen, Paul? Ik wil niet zeggen waanzin, maar het schuurt er wel tegen aan, overigens net zoals mijn bezetenheid in het aankopen en verzamelen van muziek (CDs), dat is van hetzelfde kaliber.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Ik heb de stugge tuinslangen van 4,5mm2 er af gegooid en ben gewoon weer naar 2,5mm2 gegaan.Voldoet prima!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

AndreC

Citaat van: mountainbiker op mei 07, 2013, 08:51:08
Ik heb de stugge tuinslangen van 4,5mm2 er af gegooid en ben gewoon weer naar 2,5mm2 gegaan.Voldoet prima!!
Had ergens een diagram gezien, afstand, dikte en weerstand.
Dik was ook niet altijd de beste oplossing.

(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

RoGEK

Citaat van: AndreC op mei 07, 2013, 09:01:03
Had ergens een diagram gezien, afstand, dikte en weerstand.
Dik was ook niet altijd de beste oplossing.

Ligt dan ook nog of het een stranded of massieve kabel is..
1 geleider, meerdere geleiders etc etc etc..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

AndreC

Citaat van: RoGEK op mei 07, 2013, 09:05:06
Ligt dan ook nog of het een stranded of massieve kabel is..
1 geleider, meerdere geleiders etc etc etc..

Klopt stond meer tekst bij, maar wilde alleen aangeven dat dikte niet altijd wat zegt.
Vond trouwens die speakerkabels van jou er mooi uitzien, die wat je van utp kabels gevlochten had.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

RoGEK

Citaat van: AndreC op mei 07, 2013, 09:09:15
Klopt stond meer tekst bij, maar wilde alleen aangeven dat dikte niet altijd wat zegt.
Vond trouwens die speakerkabels van jou er mooi uitzien, die wat je van utp kabels gevlochten had.

tja, de handleiding naar de TNT site staat erbij volgens mij..

dus als jeje verveelt :P
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

AndreC

Citaat van: RoGEK op mei 07, 2013, 09:22:01
tja, de handleiding naar de TNT site staat erbij volgens mij..

dus als jeje verveelt :P

Had het een tijdje geleden al gelezen, maar ik hou het voorlopig nog bij hetgeen wat ik heb.
Heb nu de AudioQuest G2 speakerkabel, was me geadviseerd door Poulissen, dus ze zullen wel voldoen.

Ik wacht af tot de keuken verplaatst is en ga dan kijken voor de beste opstelling en dan gaan we er eens vol voor met uittesten van alles, nu heeft dat geen zin.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Cornelis1921

 stupid Hierbij moet ik nu al reeds vaststellen dat mijn topic enigzins "gekaapt" is door "believers"... :| HLP :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AndreC

Citaat van: Cornelis1921 op mei 07, 2013, 09:35:23
stupid Hierbij moet ik nu al reeds vaststellen dat mijn topic enigzins "gekaapt" is door "believers"... :| HLP :-D

Persoonlijk denk ik dat op het gebied van analoge aansluitingen nog wel wat van invloed van kabels kan zitten, denk aan geleiding, weerstand en ga zo nog maar even door.

Op digitale aansluitingen denk ik dat het weinig of niks zal uitmaken, het is een 0 of een 1.
Vergeef me, kom net kijken in hifi wereld, maar dit is zo mijn gevoelsmatige gedachten.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Cornelis1921

Citaat van: AndreC op mei 07, 2013, 09:43:44
Persoonlijk denk ik dat op het gebied van analoge aansluitingen nog wel wat van invloed van kabels kan zitten, denk aan geleiding, weerstand en ga zo nog maar even door.

Op digitale aansluitingen denk ik dat het weinig of niks zal uitmaken, het is een 0 of een 1.
Vergeef me, kom net kijken in hifi wereld, maar dit is zo mijn gevoelsmatige gedachten.
Hoe langer ik op het forum rondloop, hoe langer ik mij een beginneling blijf voelen. Electronica is zo complex en ondanks de ogenschijnlijke logica toch zo onvoorspelbaar wat betreft menselijk gedrag en houding. Ik denk dat dit typisch "mannending" is omdat vrouwen in het algemeen te rationeel hiervoor zijn, die praten liever. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: RoGEK op mei 07, 2013, 09:05:06
Ligt dan ook nog of het een stranded of massieve kabel is..
1 geleider, meerdere geleiders etc etc etc..

Want?

Ik mis onderbouwing...........

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op mei 07, 2013, 09:50:04
Hoe langer ik op het forum rondloop, hoe langer ik mij een beginneling blijf voelen. Electronica is zo complex en ondanks de ogenschijnlijke logica toch zo onvoorspelbaar wat betreft menselijk gedrag en houding. Ik denk dat dit typisch "mannending" is omdat vrouwen in het algemeen te rationeel hiervoor zijn, die praten liever. :-D
Het gaat er minder wat "het" doet, maar wat "het" met jou doet... Dat is pas irrationeel te noemen, hoezo zijn mannen rationeler dan vrouwen. :-D :schater:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

ik heb wel een eerder gemeten en aangegeven dat er kleine verschillen zijn. maar tegelijkertijd vind ik een dropveter prima klinken en zou hem er niet zo maar uit kunnen pikken in een blinde test.

de industrie maakt gretig gebruik van de psycho akoustiek of fantasie zoals sommigen die noemen.

voor de jongens die zelf kabels maken en dan kijken voor hoeveel ze verkocht worden geen nieuws. Maar gaa maar na, een stukje belden kabel met wat mooie pluggen kost zon 70-80 euro inkoop en zul je gerust voor 500-1000 euro met een merkje erop zien.

ik ben nu met electronica installatie bedrijven bezig om aan wat kabels te komen voor het maken van powerkabels (zeg maar 90 ct per meter) en ik begon uit te leggen dat verschil ervaarde in kabels, in kwaliteit van powerkabels en dat ik dat hoorde in het geluid. ik zei het een beetje schaapachtig want meestal wordt je dan voor fantast uitgemaakt.
begint die man aan de ander kant een heel verhaal af te steken van hoe zij ook veel verschillen ervaren in kabels bij singaaloverdracht en ook in powerkabels. hmmmm. toch niet zo gek?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden