Is kabelhandel een vorm van windhandel? Heeft John Wx gelijk?

Gestart door Cornelis1921, mei 07, 2013, 08:26:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 07, 2013, 15:31:10
Keer een grote interlinkmeeting (en eventueel luidsprekerkabel) organiseren bij een forumlid centraal in het land?

Iedereen neemt zijn eigen kabel mee en luisteren maar  8-)
Geen slecht idee.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op mei 07, 2013, 15:32:33
Geen slecht idee.

internet staat er vol mee ABx testen resultaat is bekend zie andere fora en google
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Actionhost

Citaat van: AndreC op mei 07, 2013, 15:32:33
Geen slecht idee.

Ik doe mee!

Zie mijn handtekening welke kabels ik mee kan nemen (en heb nog een interlinkje liggen, naam even vergeten, rond 40 euro of zo die een keer meekwam bij een tweedehands cd speler).
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 07, 2013, 15:36:37
internet staat er vol mee ABx testen resultaat is bekend zie andere fora en google

I know, maar wellicht best een aardig idee voor een meet& greet. Wil het wel eens met mijn eigen oren horen. Blinde test....formulier erbij waar zaken genoteerd kunnen worden per kabel etc.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 07, 2013, 15:39:11
I know, maar wellicht best een aardig idee voor een meet& greet. Wil het wel eens met mijn eigen oren horen. Blinde test....formulier erbij waar zaken genoteerd kunnen worden per kabel etc.

mag je eigen kabel eruit halen



kunnen we ook gaan betten moet me zorg toeslag aanvullen  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

#35
En dan de verwachte uitkomst weer bagatelliseren om wat voor reden dan ook.
Leuk, maar mij niet gezien.
Lees dat blauwe forum maar gewoon door, scheelt je een autoritje en paar kostbare uren van je vrije weekend. 


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Actionhost

Citaat van: marvin op mei 07, 2013, 15:43:45
En dan de verwachte uitkomst weer bagatelliseren om wat voor reden dan ook.


En de verwachte uitkomst is?

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Paul

Citaat van: marvin op mei 07, 2013, 15:43:45
En dan de verwachte uitkomst weer bagatelliseren om wat voor reden dan ook.
Leuk, maar mij niet gezien.
Lees dat blauwe forum maar gewoon door, scheelt je een autoritje en paar kostbare uren van je vrije weekend. 


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --
Gaan wij ons ergens bezatten.  :-D :gaap:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Citaat van: Actionhost op mei 07, 2013, 16:57:28
En de verwachte uitkomst is?



Dat wanneer er een degelijke test opstelling wordt gerealiseerd niemand in staat is aan te duiden wat er aan hangt.
De betere scores die behaald worden is net iets beter dan het te gokken, statistisch gezien.
Dat heeft dus niets met die tientallen verdwenen gordijnen te maken en ook niet met een stereo beeld wat bij de overbuurman begint.
Die verschillen mag je best waarnemen, maar die vallen tijdens zo'n test door de mand.
Een ieder mag van mij honderden tot duizenden Euro's uitgeven aan allerhande aansluitmateriaal, maar met een gedegen test opstelling komt het er steevast op neer dat je net zo goed het kabeltje van de Action kan gebruiken.
Niet dat ik alles van de Action heb hoor, ik hou wel van een beetje afscherming en goede connectoren, maar die hoeven nu eenmaal geen honderden Euro's te kosten.
Als het allemaal in het zicht hangt kan ik me er wel wat bij voorstellen dat het visuele ook een reden is.
Maar hoeveel kabels ik ook heb, je ziet er maar een paar.

Marvin

Citaat van: Paul op mei 07, 2013, 16:59:06
Gaan wij ons ergens bezatten.  :-D :gaap:


Goed plan, we hebben immers een klein feestje te vieren, -en dat voor de 32e keer....  clown1

Paul

@ Marvin, dat van de Action heb je van mij gepikt.  :-D :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WimPeu

Ik heb onlangs al mijn kabels omgeruild. Was een ratjetoe en sommige net te kort anderen veels te lang en weer anderen met zulke dikke pluggen en stugge kabels dat de hele aansluiting onder spanning kwam te staan. Alles eruit en stuk of 10 XLR kabels van DAP gekocht. Meen €6,95 per stuk. Ik hoor echt geen verschil maar de lengtes zijn goed en doordat het XLR is klikken ze mooi vast. Heb nog 1 keer kort een vergelijk gedaan en een Siltech van €800,- er weer tussen gezet maar kon geen verschil waarnemen. Vind het wel best. Ik koop er liever echte upgrades voor...beamer...vette sub..dat hoor en zie ik wel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Citaat van: Paul op mei 07, 2013, 17:07:28
@ Marvin, dat van de Action heb je van mij gepikt.  :-D :schater:


Als je van je cd-speler geen geluid meer hebt zou dat best kunnen, maar volgens mij ben ik nog niet bij jou geweest...  :-D

Paul

Citaat van: WimPeu op mei 07, 2013, 17:10:02
Ik heb onlangs al mijn kabels omgeruild. Was een ratjetoe en sommige net te kort anderen veels te lang en weer anderen met zulke dikke pluggen en stugge kabels dat de hele aansluiting onder spanning kwam te staan. Alles eruit en stuk of 10 XLR kabels van DAP gekocht. Meen €6,95 per stuk. Ik hoor echt geen verschil maar de lengtes zijn goed en doordat het XLR is klikken ze mooi vast. Heb nog 1 keer kort een vergelijk gedaan en een Siltech van €800,- er weer tussen gezet maar kon geen verschil waarnemen. Vind het wel best. Ik koop er liever echte upgrades voor...beamer...vette sub..dat hoor en zie ik wel.
Kijk duidelijk verhaal, kan gelijk een slotje op dit draadje moderator Wim.  :-D 8-) clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site