Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoGEK

Citaat van: joep op april 10, 2013, 10:16:41
Maar ik zou wel heel graag zo'n ding een weekje of 2 op proef hebben.
Maar hoe groot is die kans met 45 apparaten in heel Europa?

Hoewel er weinig verslagen van de kennis making dagen zijn denk ik toch aan te mogen nemen dat de kwaliteit van het geluid van een NA-11s1 gelijk is aan een SA-11s3. Of is het zelfs beter?

Als je serieus interesse hebt.
Bel dan eens met Poulissen in Roermond.

Die hebben er eentje staan namelijk...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Zoldar

Citaat van: joep op april 10, 2013, 10:16:41
Maar ik zou wel heel graag zo'n ding een weekje of 2 op proef hebben.
Maar hoe groot is die kans met 45 apparaten in heel Europa?

Hoewel er weinig verslagen van de kennis making dagen zijn denk ik toch aan te mogen nemen dat de kwaliteit van het geluid van een NA-11s1 gelijk is aan een SA-11s3. Of is het zelfs beter?

Minimaal even goed.
-dezelfde voeding
-dezelfde DAC chip
-dezelfde output board
-meer digitale bronnen (spdif, netwerk/NAS of USB)
als een SA13S3

Je kunt er alleen geen SACD's mee afspelen. Jammer.

 
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op april 10, 2013, 11:11:23
Minimaal even goed.
-dezelfde voeding
-dezelfde DAC chip
-dezelfde output board
-meer digitale bronnen (spdif, netwerk/NAS of USB)
als een SA13S3

Je kunt er alleen geen SACD's mee afspelen. Jammer.



Ook geen Pink Floyd 5.1  :wink: :roll:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

daar hebben we legio ht recievers en multi spelers voor  :mrgreen:

DSD 5.1 mixen native je kamer in knallen beteknd wel dat je geen roomEQ kan doen. de crossover frequenties, eq wordt in de mix zelf bepaald.

ik kies er zelf voor om adsy de roomEQ te laten doen. het DSD singnaal wordt dan eerst omgezet naar LPCM en in het digitale domein gaat adsy aan de slag.

ik kwam er ook achter dat een multi-speler als de Marantz DV-9500 dat ook doet zodra je crossover, level en time delay gaat wijziggen.  wist je trouwens dat in de Marantz een Sony DSP en SACD chip zit?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op april 10, 2013, 11:47:37
daar hebben we legio ht recievers en multi spelers voor  :mrgreen:

DSD 5.1 mixen native je kamer in knallen beteknd wel dat je geen roomEQ kan doen. de crossover frequenties, eq wordt in de mix zelf bepaald.

ik kies er zelf voor om adsy de roomEQ te laten doen. het DSD singnaal wordt dan eerst omgezet naar LPCM en in het digitale domein gaat adsy aan de slag.

ik kwam er ook achter dat een multi-speler als de Marantz DV-9500 dat ook doet zodra je crossover, level en time delay gaat wijziggen.  wist je trouwens dat in de Marantz een Sony DSP en SACD chip zit?

nee wist ik niet maar eigenlijk ook wel logisch zijn maar 2 partijen toch die DSD maken in principe
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: Zoldar op april 10, 2013, 08:18:27
Een sbt vergelijken met een na11? Dat begrijp ik niet.

Er kraait geen haan naar de sa11s3 van 4k. En dat is dezelfde speler met een loopwerk ipv streaming gedeelte.

Wil je een sbt touch met een premium dac met gebalanceerde ouputs kom je uit op een metrum hex van 2.5k. Die na11 gaat in prijs naar beneden en komt dan ook rond de 3 k uit. Dan kun je dus ook dsd streamen.
...begrijpend lezen dan wel interpretatie :wink:.

Ik vraag mij af hoe groot het verschil zal zijn op onze gemiddelde set. Ik denk dat men om met de Na11 een vergelijkbare muziekkwaliteit te behalen, geen gebalanceerde outputs of verkoperd chasis nodig heeft a 4 of 3 mille. Slecht een SBT met een leuk dacje, upgrade voeding en een kabeltje (coax dan wel optisch) en men is voor 1 mille klaar. En dat met een in basis al meer dan vier jaar oud apparaat. En dat die nieuwe dan DSD kan streamen betreft slechts evolutie.

Ik denk dat het met de hedendaagse techniek, met de ontwikkelingen in deze, zeer wel mogelijk zal zijn voor rond de mille a anderhalve mille, er een heel mooi streaming component neer te zetten welke niet/nauwelijks voor de Na11 onder zal doen.

Resume; m.i. is het ding zijn geld niet waard, overpriced 8-).

JohnWx

Citaat van: xander32 op april 10, 2013, 19:11:20
...begrijpend lezen dan wel interpretatie :wink:.

Ik vraag mij af hoe groot het verschil zal zijn op onze gemiddelde set. Ik denk dat men om met de Na11 een vergelijkbare muziekkwaliteit te behalen, geen gebalanceerde outputs of verkoperd chasis nodig heeft a 4 of 3 mille. Slecht een SBT met een leuk dacje, upgrade voeding en een kabeltje (coax dan wel optisch) en men is voor 1 mille klaar. En dat met een in basis al meer dan vier jaar oud apparaat. En dat die nieuwe dan DSD kan streamen betreft slechts evolutie.

Ik denk dat het met de hedendaagse techniek, met de ontwikkelingen in deze, zeer wel mogelijk zal zijn voor rond de mille a anderhalve mille, er een heel mooi streaming component neer te zetten welke niet/nauwelijks voor de Na11 onder zal doen.

Resume; m.i. is het ding zijn geld niet waard, overpriced 8-).

als er stapjes / stappen zijn is het heel vaak hoe duurder hoe kleiner


en ik vind persoonlijk het niveau vandaag de dag van elk A merk gewoon erg goed is of het goed genoeg is ? mag men zelf uitmaken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Citaat van: John Wx op april 10, 2013, 19:22:04
als er stapjes / stappen zijn is het heel vaak hoe duurder hoe kleiner


en ik vind persoonlijk het niveau vandaag de dag van elk A merk gewoon erg goed is of het goed genoeg is ? mag men zelf uitmaken

:yes: :yes:

211

Citaat van: Zoldar op april 10, 2013, 11:11:23

Je kunt er alleen geen SACD's mee afspelen. Jammer.


Laat dat nu net niet waar zijn . De Na11 speelt native DSD(64) formaat en dat is nu net het formmaat wat ook op SACD staat....  :yes:
Zolang je maar geniet....

JohnWx

#99
Citaat van: 211 op april 11, 2013, 19:37:18
Laat dat nu net niet waar zijn . De Na11 speelt native DSD(64) formaat en dat is nu net het formmaat wat ook op SACD staat....  :yes:

nee die kan er niet in zie nergens een slot-in speler



al die termen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: xander32 op april 10, 2013, 19:11:20
...begrijpend lezen dan wel interpretatie :wink:.

Ik vraag mij af hoe groot het verschil zal zijn op onze gemiddelde set. Ik denk dat men om met de Na11 een vergelijkbare muziekkwaliteit te behalen, geen gebalanceerde outputs of verkoperd chasis nodig heeft a 4 of 3 mille. Slecht een SBT met een leuk dacje, upgrade voeding en een kabeltje (coax dan wel optisch) en men is voor 1 mille klaar. En dat met een in basis al meer dan vier jaar oud apparaat. En dat die nieuwe dan DSD kan streamen betreft slechts evolutie.

Ik denk dat het met de hedendaagse techniek, met de ontwikkelingen in deze, zeer wel mogelijk zal zijn voor rond de mille a anderhalve mille, er een heel mooi streaming component neer te zetten welke niet/nauwelijks voor de Na11 onder zal doen.

Resume; m.i. is het ding zijn geld niet waard, overpriced 8-).

is hij niet voor jouw  :-P wilde er net 1 verloten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

Citaat van: John Wx op april 11, 2013, 19:41:00
nee die kan er niet in zie nergens een slot-in speler

al die termen

Sorry, ik had het anders moeten formuleren : het formaat van een SACD is DSD(64) en dat is wat de NA11 ook via de PC aankan mits je zelf de beschikking hebt over DSD muziek-bestanden....
Zolang je maar geniet....

211

Citaat van: joep op april 08, 2013, 19:21:25
Marantz zou beter 4 mensen hier ieder een week met dat ding laten spelen.
Dan krijg je een eerlijke test. Dat geslijm en geslabber van die broodschrijvers nu is om te kotsen.

Volgende week mag hij het dan ook opnemen tegen mij SA-11S2 in een 1:1 vergelijking... :-D
Zolang je maar geniet....

211

Citaat van: John Wx op april 10, 2013, 19:01:58
nee wist ik niet maar eigenlijk ook wel logisch zijn maar 2 partijen toch die DSD maken in principe

Niet "maken"... DSD is het formaat van een SACD... er zijn er dus wel heel wat meer dan 2... De vraag is wie ze verkoopt....
Zolang je maar geniet....