Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

Ja joh, koop dan meteen een mytec.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op april 10, 2013, 00:02:29
Ja joh, koop dan meteen een mytec.

ken ik niet effe googlen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

je moet een ULJJCRPLL er in hebben
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Als ik zie welke kwaliteit er een jaar of vier geleden al geboden kon worden voor €350,- (oorspronkelijke nieuwprijs SBT) zie ik niet in waarom ik anno 2013 4 mille neer zou moeten tellen voor een streamingcomponent, "high-end" of niet ...

:no:

Het wachten is op een opvolger uit de Range serie of allicht een Na15s1 ... Maar iets in mij zegt dat die laatste nooit zal komen, daar er niet nauwelijks / onderscheid zal blijken met de Marantz-topper in deze a 4 mille 8-).

johand

Citaat van: xander32 op april 10, 2013, 07:04:45
Als ik zie welke kwaliteit er een jaar of vier geleden al geboden kon worden voor €350,- (oorspronkelijke nieuwprijs SBT) zie ik niet in waarom ik anno 2013 4 mille neer zou moeten tellen voor een streamingcomponent, "high-end" of niet ...
komaan Xander...
Citaat van: Zoldar op april 03, 2013, 15:53:47
you are missing the point. by a mile or 20.
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

Zoldar

Een sbt vergelijken met een na11? Dat begrijp ik niet.

Er kraait geen haan naar de sa11s3 van 4k. En dat is dezelfde speler met een loopwerk ipv streaming gedeelte.

Wil je een sbt touch met een premium dac met gebalanceerde ouputs kom je uit op een metrum hex van 2.5k. Die na11 gaat in prijs naar beneden en komt dan ook rond de 3 k uit. Dan kun je dus ook dsd streamen.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

RoGEK

Citaat van: xander32 op april 10, 2013, 07:04:45
Als ik zie welke kwaliteit er een jaar of vier geleden al geboden kon worden voor €350,- (oorspronkelijke nieuwprijs SBT) zie ik niet in waarom ik anno 2013 4 mille neer zou moeten tellen voor een streamingcomponent, "high-end" of niet ...

:no:

Het wachten is op een opvolger uit de Range serie of allicht een Na15s1 ... Maar iets in mij zegt dat die laatste nooit zal komen, daar er niet nauwelijks / onderscheid zal blijken met de Marantz-topper in deze a 4 mille 8-).

zoals ik al aangaf in het av dagen topic.

Ik heb dit gewoon aan Ken Ishiwata gevraagd..

Er komt dus GEEN NA-15S1 !

Wel komt er een Network Audioplayer met een adviesprijs van ongeveer 1500 euro ergens volgend jaar.
Op de vraag of het de opvolger van de NA7004 zou gaan worden werd ontkennend beantwoord.......

Wat ik via via wel gehoord heb is dat de premium 15 serie vervangen gaat worden door een premium 14 serie.......
In hoeverre dit waar is durf ik niet te zeggen maar heb dit uit een bron die meestal ver van te voren dingen van Marantz weet.
Wellicht zouden we dan een NA-14S1 ofzo krijgen......

Maar het is iig door Ken bevestigd dat er NOG een NA gaat komen vanuit marantz in een lager budget.
En de prijs van 1500 euro is naar mijn idee toch een premium line en geen range....
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

pameijer

Citaat van: RoGEK op april 10, 2013, 09:19:53
zoals ik al aangaf in het av dagen topic.

Ik heb dit gewoon aan Ken Ishiwata gevraagd..

Er komt dus GEEN NA-15S1 !

Wel komt er een Network Audioplayer met een adviesprijs van ongeveer 1500 euro ergens volgend jaar.
Op de vraag of het de opvolger van de NA7004 zou gaan worden werd ontkennend beantwoord.......

Wat ik via via wel gehoord heb is dat de premium 15 serie vervangen gaat worden door een premium 14 serie.......
In hoeverre dit waar is durf ik niet te zeggen maar heb dit uit een bron die meestal ver van te voren dingen van Marantz weet.
Wellicht zouden we dan een NA-14S1 ofzo krijgen......

Maar het is iig door Ken bevestigd dat er NOG een NA gaat komen vanuit marantz in een lager budget.
En de prijs van 1500 euro is naar mijn idee toch een premium line en geen range....

Ik heb dan ook weer begrepen dat de nieuwe PM15 (dus PM14) digitale ingangen gaat krijgen en dus ook een DAC. De meerwaarde van een NA14 wordt dan wel erg klein, als ze dezelfde DAC hebben is de NA14 niet meer dan een streamer met een onnodige DAC aan boord. Ben benieuwd hoe Marantz dit marketingtechnisch op gaat lossen.

Als je naar de huidige stand van zaken kijkt, met de vele digitale apparaten die er zijn, vind ik het logisch dat de voorversterker of de geïntegreerde versterker meerdere digitale ingangen heeft en dat je daar dan je bronnen op aansluit. Anders krijg je dus de situatie dat je als je bv. geluid van je TV-decoder wilt, je eerst de DAC/streamer op de juiste ingangsignaal moet zetten èn dan je voorversterker selecteren op de DAC. Niet logisch  :no:!

Dusss, hopelijk gaan ze nadenken in hifiland en bouwen ze versterkers met voldoende digitale ingangen. En produceren ze bronnen die je aan kunt sluiten op deze ingangen. Zodat de klant niet dubbel of 3-dubbel hoeft te betalen voor de verschillende DAC's.

De NA14 mag dan een streamer zijn, FM- en DAB-radio en een Airplay-device, die alles digitaal uitstuurt naar je PM14-S3. Leest Kennie mee hier?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op april 10, 2013, 09:36:38
Ik heb dan ook weer begrepen dat de nieuwe PM15 (dus PM14) digitale ingangen gaat krijgen en dus ook een DAC. De meerwaarde van een NA14 wordt dan wel erg klein, als ze dezelfde DAC hebben is de NA14 niet meer dan een streamer met een onnodige DAC aan boord. Ben benieuwd hoe Marantz dit marketingtechnisch op gaat lossen.

Als je naar de huidige stand van zaken kijkt, met de vele digitale apparaten die er zijn, vind ik het logisch dat de voorversterker of de geïntegreerde versterker meerdere digitale ingangen heeft en dat je daar dan je bronnen op aansluit. Anders krijg je dus de situatie dat je als je bv. geluid van je TV-decoder wilt, je eerst de DAC/streamer op de juiste ingangsignaal moet zetten èn dan je voorversterker selecteren op de DAC. Niet logisch  :no:!

Dusss, hopelijk gaan ze nadenken in hifiland en bouwen ze versterkers met voldoende digitale ingangen. En produceren ze bronnen die je aan kunt sluiten op deze ingangen. Zodat de klant niet dubbel of 3-dubbel hoeft te betalen voor de verschillende DAC's.

De NA14 mag dan een streamer zijn, FM- en DAB-radio en een Airplay-device, die alles digitaal uitstuurt naar je PM14-S3. Leest Kennie mee hier?

ik heb hem op Skype live mee om te praten Kennie alleen versta er geen zak van :roll:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: RoGEK op april 10, 2013, 09:19:53

En de prijs van 1500 euro is naar mijn idee toch een premium line en geen range....


ik hoop van wel  :-) anders is het de plank mis slaan of een tussen ding met een pearl naampje of zoiets
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

SR 7007 is ook geen premium lijn en kost € 1600,-. Zou er maar niet raar van opkijken.

RoGEK

Citaat van: joep op april 10, 2013, 09:53:22
SR 7007 is ook geen premium lijn en kost € 1600,-. Zou er maar niet raar van opkijken.

Klopt. maar dat is een volledige av receiver....

een streamer vergelijk ik met een sacd player zoals eens eerder in dit topic gedaan is.
dan kom je met een 1500 erg in de richting van een SA-15S2 mbt prijs.. vandaar het vergelijk.

kan me niet voorstellen dat er een streamer voor 1500 in de range serie komt.....

Maar time will tell......
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

joep

Maar ik zou wel heel graag zo'n ding een weekje of 2 op proef hebben.
Maar hoe groot is die kans met 45 apparaten in heel Europa?

Hoewel er weinig verslagen van de kennis making dagen zijn denk ik toch aan te mogen nemen dat de kwaliteit van het geluid van een NA-11s1 gelijk is aan een SA-11s3. Of is het zelfs beter?

JohnWx

Citaat van: joep op april 10, 2013, 09:53:22
SR 7007 is ook geen premium lijn en kost € 1600,-. Zou er maar niet raar van opkijken.

JA en dan na 1 week 999 in Limburg  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.