Bowers en Wilkins 702 S3 Signature & HTM71 S3 Signature + Marantz Cinema 30

Gestart door CBdicX, november 22, 2024, 09:33:59

Vorige topic - Volgende topic

RHK

Jammer na al het gedoe er om heen, in een andere kleur was het waarschijnlijk wel gelukt. En eveneens dat je dan niet hebt kunnen ervaren hoe die gehele set zou klinken.
Op naar het volgende project   8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 19, 2025, 12:11:07Jammer na al het gedoe er om heen, in een andere kleur was het waarschijnlijk wel gelukt. En eveneens dat je dan niet hebt kunnen ervaren hoe die gehele set zou klinken.
Op naar het volgende project   8-)

Ja, dat had ik ook kunnen doen, maar ik, en ook mijn vrouw, hadden nu genoeg van B&W.
Het ging juist om dat blauw en dan de Signature uitvoering, of dat nu te horen is of niet.
En zeker omdat er nu ook weer gezegd werd door B&W dat de leverdatum April zou worden, ongeloofelijk  :no:

RHK

Een andere kleur is wel voorradig, zelfs al in demo aanbieding, bleek na mijn internet speurtocht...maar ok. Het gaat erom dat je straks tevreden bent.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 19, 2025, 12:35:29Een andere kleur is wel voorradig, zelfs al in demo aanbieding, bleek na mijn internet speurtocht...maar ok. Het gaat erom dat je straks tevreden bent.

Ja weet ik, zwart en wit en die Datuk zijn er voldoende  :wink:

TurboMarco

Citeerik krijg een volledige credit, de Center gaat retour en ook die wordt volledig gecrediteerd.
Netjes  :yes:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

dmeerpa

Citaat van: CBdicX op februari 19, 2025, 12:04:36Nieuwe setup gaat worden:

SVS Ultra Evolution Pinnacle en de SVS Ultra Evolution Center

De eerste indruk lijkt me dit een totaal andere speaker.
In het laag zullen die zeker een wereld van verschil maken gaan bij -3db 18Hz dieper :yes:
En met 24hz -3db is de vraag of je SVS 3000 Micro sub nog veel zal toevoegen.
Nu denk ik wel dat je de fronts goed kan gebruiken voor bass distribution.

Ik vrees wel dat deze speaker 'power hungry' is.

SVS specificeert de spanningsgevoeligheid van de Ultra Evolution Pinnacle als 88dB/2,83V/m, wat werd bevestigd door Martin Colloms (stereophile) metingen.
De nominale impedantie van de Ultra Evolution Pinnacle is gespecificeerd als 6 ohm.

Fig.1 SVS Ultra Evolution Pinnacle, elektrische impedantie (effen) en fase (gestippeld) (2 ohm/verticale div.).

De impedantie (fig.1, solide spoor) was lager dan 6 ohm in de hoge tonen, middentonen en hoge tonen. De minimale impedantie was 2,32 ohm bij 85 Hz. De elektrische fasehoek (fig.1, gestippeld spoor) is hoog bij lage frequenties, wat betekent dat de effectieve weerstand, of EPDR, onder 3 ohm daalt van 53Hz tot 215Hz en onder 2 ohm van 56Hz tot 93Hz. De minimale EPDR-waarden zijn 1,48 ohm bij 29Hz en 1 ohm bij 72Hz. Omdat muziek op de laatstgenoemde frequentie veel energie kan bevatten, moet de Ultra Evolution Pinnacle worden gecombineerd met een versterker die geen problemen heeft met het leveren van stroom in lage impedanties.

Je hebt dan wel een Cinema 30, maar ik weet niet of dat zal volstaan om het beste uit je speakers te halen.

Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

CBdicX

Citaat van: dmeerpa op februari 20, 2025, 17:02:16De eerste indruk lijkt me dit een totaal andere speaker.
In het laag zullen die zeker een wereld van verschil maken gaan bij -3db 18Hz dieper :yes:
En met 24hz -3db is de vraag of je SVS 3000 Micro sub nog veel zal toevoegen.
Nu denk ik wel dat je de fronts goed kan gebruiken voor bass distribution.

Ik vrees wel dat deze speaker 'power hungry' is.

SVS specificeert de spanningsgevoeligheid van de Ultra Evolution Pinnacle als 88dB/2,83V/m, wat werd bevestigd door Martin Colloms (stereophile) metingen.
De nominale impedantie van de Ultra Evolution Pinnacle is gespecificeerd als 6 ohm.

Fig.1 SVS Ultra Evolution Pinnacle, elektrische impedantie (effen) en fase (gestippeld) (2 ohm/verticale div.).

De impedantie (fig.1, solide spoor) was lager dan 6 ohm in de hoge tonen, middentonen en hoge tonen. De minimale impedantie was 2,32 ohm bij 85 Hz. De elektrische fasehoek (fig.1, gestippeld spoor) is hoog bij lage frequenties, wat betekent dat de effectieve weerstand, of EPDR, onder 3 ohm daalt van 53Hz tot 215Hz en onder 2 ohm van 56Hz tot 93Hz. De minimale EPDR-waarden zijn 1,48 ohm bij 29Hz en 1 ohm bij 72Hz. Omdat muziek op de laatstgenoemde frequentie veel energie kan bevatten, moet de Ultra Evolution Pinnacle worden gecombineerd met een versterker die geen problemen heeft met het leveren van stroom in lage impedanties.

Je hebt dan wel een Cinema 30, maar ik weet niet of dat zal volstaan om het beste uit je speakers te halen.

Denk ook dat de 3000 Micro (23 hz 3db) niet veel zeg maar niets,  zal toevoegen aan de SVS Ultra torens met 24 hz 3 db........

Klopt, dit is een speaker voor een geheel andere doelgroep dan de B&W.
Ik zit voor 95% aan de TV en film kant, die 5% muziek is dan weer voor 80% internet radio (sorry  :-D )

Ik had al van Gene (Audioholics) begrepen dat het meer een 4 ohm speaker is, dan een 6 ohm.

Qua wattjes maak ik mij niet zo heel druk, de C30 levert 145 watt bij 2 kanalen, en ja, dat natuurlijk niet met 11 kanalen maar Marantz heeft altijd die 70% vermogen garantie.
SVS geeft voor die 88db gevoeligheid,
Recommended amplifier power:
20 – 300 watts

Er kan altijd een power amp aan de pre-out gehangen worden, echter vind ik dat altijd iets meer ruis toevoegen aan het hoog.

dmeerpa

Citaat van: CBdicX op februari 20, 2025, 17:43:37Er kan altijd een power amp aan de pre-out gehangen worden, echter vind ik dat altijd iets meer ruis toevoegen aan het hoog.

Is me hier nog nooit opgevallen.
Maar kan natuurlijk afwachten wat het geeft.
Hier heb ik de Elysian's (4ohm) nooit aangesloten direct op de C40, ook al omdat 4ohm niet langer wordt vermeld in de handleiding, en uiteindelijk kwam ik op de c40 toch 2 kanalen te kort voor een 7.1.4.
Initieel overwoog ik zodra die er was up te graden naar de C30, maar deze blijkt te diep en past niet in mijn TV kast.

En vandaag vraag ik me echt af of je verschil hoort, nadat ik ook al de SaCD 30n gebruikte als voorversterker.
Bij meerkanaals ben ik me wel bewust dat het extra vermogens in bepaalde setups zeker wel verschil uit kan maken.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

CBdicX

Citaat van: dmeerpa op februari 20, 2025, 17:59:23Is me hier nog nooit opgevallen.
Maar kan natuurlijk afwachten wat het geeft.
Hier heb ik de Elysian's (4ohm) nooit aangesloten direct op de C40, ook al omdat 4ohm niet langer wordt vermeld in de handleiding, en uiteindelijk kwam ik op de c40 toch 2 kanalen te kort voor een 7.1.4.
Initieel overwoog ik zodra die er was up te graden naar de C30, maar deze blijkt te diep en past niet in mijn TV kast.

En vandaag vraag ik me echt af of je verschil hoort, nadat ik ook al de SaCD 30n gebruikte als voorversterker.
Bij meerkanaals ben ik me wel bewust dat het extra vermogens in bepaalde setups zeker wel verschil uit kan maken.

Klopt, de C30 is een stuk dieper dan de C40.

Ik denk ook dat er niets van te horen is als de pre-outs gebruikt worden of rechtstreeks.
Je gaat via pre-out wel de eventuele tekortkomingen van die betreffende power amp horen.

CBdicX

Citaat van: dmeerpa op februari 20, 2025, 17:59:23Hier heb ik de Elysian's (4ohm) nooit aangesloten direct op de C40, ook al omdat 4ohm niet langer wordt vermeld in de handleiding, en uiteindelijk kwam ik op de c40 toch 2 kanalen te kort voor een 7.1.4.

Dit vind ik in de C40 manual over 4ohm.

Echter wordt er geadviseerd om nooit de 4 ohm instelling te gebruiken, maar altijd de 8 ohm, ongeacht welke speakers er aan hangen.
De rail voltage wordt bij 4 ohm terug geschakeld en zal de versterker "dicht geknepen" worden.

CBdicX

Deze Fosi Audio V3 Mono schijnt wel een redelijk betaalbare eindversterker te zijn met goede test resultaten gedaan op het ASR forum, maar ook met wat negative toestanden, maar voornamelijk toegeschreven aan de eerste batch.

https://www.soundimports.eu/nl/fosi-audio-v3-mono.html?id=300383118&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAwtu9BhC8ARIsAI9JHalSg_jRaGdIN8cp3FkfvsJhGNk0CN-kQ02xg2ECJ4Z4drLtkKopuCoaAnwLEALw_wcB

RHK

Misschien gewoon de speakers aansluiten als ze binnen zijn en eerst eens luisteren en wat vind je er dan van?
En als ik het opmerken mag, dekt de topictitel ook de lading inmiddels niet meer, niet dat het mij hindert hoor.

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 20, 2025, 20:37:34Misschien gewoon de speakers aansluiten als ze binnen zijn en eerst eens luisteren en wat vind je er dan van?
En als ik het opmerken mag, dekt de topictitel ook de lading inmiddels niet meer, niet dat het mij hindert hoor.

Ja hoor, ik blijf overal vanaf.
Een top receiver en best gevoelige speakers, gaat geen probleem geven.
88db vs 90db zal ook de wereld niet uitmaken.

TurboMarco

Een 4 Ohm (nominale) load is echt niet zo spannend hoor, daar heeft zelfs mijn cheap ass S.M.S.L versterkertje geen moeite mee.

Citeer88db vs 90db zal ook de wereld niet uitmaken
2 db op 1 meter afstand is toch wel een behoorlijk verschil en op ca 5 meter afstand ga je dat zeker merken.

Anderzijds 102 vs 104 db spl in de woonkamer is al erg hard waarbij je bij meeste luidsprekers toch al aan de grens zit.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

TurboMarco

CiteerBij meerkanaals ben ik me wel bewust dat het extra vermogens in bepaalde setups zeker wel verschil uit kan maken.
Zeker maakt dat een verschil :yes:
De luidsprekers met de laagste gevoeligheid dien je dan van wat extra's te voorzien, in mijn geval zijn het de D7's welke de atmos speakers zijn met een gevoeligheid van 85db en inmiddels voorzien van 220 Wpc om de Vectors met 97db bij te kunnen benen.

5.1.4

LG77C4