Bowers en Wilkins 702 S3 Signature & HTM71 S3 Signature + Marantz Cinema 30

Gestart door CBdicX, november 22, 2024, 09:33:59

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op februari 14, 2025, 19:03:11violent1  violent1  violent1  violent1  violent1  violent1

Godsamme, wat een K#T bedrijf dat B&W.

Ze hebben "waarschijnlijk" nog een blauwe Signature set, zo niet wordt het April....
Wat is dit voor een bedrijf, die waarschijnlijk speakers heeft  :no:
En zo niet wordt het April, en April wordt Mei, ect

Ik trek de stekker eruit, en ga wat anders nemen.
Die Signature center verkoop ik, of laat ik staan maar denk dat ik de voorkant op een merk laat.

Wordt vervolgd.......
Probleem ligt niet bij B&W maar de winkel waar je besteld hebt die jou lokt met een hele scherpe prijs, en over welke winkel hebben we het eigenlijk?

En een deel levering is ook niet handig om te doen, zo blijkt.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

dmeerpa

Bij correct zogezged de blauwe op voorraad en 3249€/stuk.

Hobo zelfde prijs maar 2 tot 4 dagen levertijd.

Ofwel de Wharfedale Elysian 4 ;)
Maar zou wel zonde zijn van de center die je al hebt.

Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

CBdicX

Het is toch echt B&W, ik heb een mail gestuurd of zij deze speaker op vooraad hebben, dit is de reactie:

Hallo,

U hebt onlangs een vraag gesteld aan ons klantenserviceteam.

Hieronder vindt u een samenvatting en onze reactie.

Referentienummer: 250212-001014
Onderwerp: 702 S3 Signature Blauw

Reactie By E-mail (12-02-2025 12:07)
Beste,

Bedankt voor uw bericht.

Wij verkopen de 702 S3 Signature niet online en hebben dus geen inzage in de voorraad bij retailers of de levering.

U kunt het beste informeren bij een 700 Signature dealer wat de gemiddelde levertijd is vanaf de besteldatum, gezien deze besteld moeten worden.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet / Kind regards

Klant By Web service  (12-02-2025 10:21)
Goedendag,

Ik heb interesse in de 702 S3 Signature (Blauw) en zou graag willen weten of deze op voorraad is bij u.

TurboMarco

CiteerWij verkopen de 702 S3 Signature niet online en hebben dus geen inzage in de voorraad bij retailers of de levering.
Dat lijkt mij logisch want je koopt immers bij een retailer (winkel) en aangezien er alleen in NL al genoeg winkels deze wel op voorraad hebben heeft B&W zich aan hun taak voldaan.

Ik begrijp heel goed waarom B&W evenals de meeste producenten NIET direct aan de consument verkopen want dat brengt verplichtingen met zich mee zoals retourrecht, aangezien er nogal wat grillige kopers zijn mag een winkel zich daar aan branden.

Dat een winkel geen voorraad heeft en iets aanbied (ruim?)onder de gangbare prijs en dan nog niet eens kan leveren vind ik dubieus, als iets te mooi is om waar te zijn  :wink:
Dat jij zelf ook akkoord gegaan met deel levering wanneer het over dergelijke grote bedragen gaat is gewoon onverstandig.
Nou ben ik ook wel benieuwd of de leverancier de center terug neemt ook wanneer de datum van retourrecht is verlopen.

Wanneer ik een Marantz versterker bestel via een marktplaatsverkoper en ik krijg deze niet geleverd dan ga ik ook niet roepen dat Marantz een K#T bedrijf is.

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

CBdicX

Zeggen dat er "waarschijnlijk" een set is, en als die er niet is dat het dan April wordt, is een K#T bedrijf.

Een leverancier die zelf geen voorraad houdt wordt zo ook voor het blok gezet, zeker met deze Signature serie.

Die deellevering was inderdaad onverstandig.
De leverancier vroeg of ik het zeker wist om eerst de center te nemen (die was er dus wel bij B&W) en niet wachten op de hele order.
Dat doe ik dus niet meer.....
Die Center gebruik ik nu 4 weken dacht ik, dus die drol slik ik zelf wel door.

Vanaf bestelling tot nu is reeds 12 weken, nu zou daar nog eens minimaal 8 weken bij komen, geen idee hoe je dit dan anders moet noemen dan k..
Toen ik 12 weken geleden betaalde was de levertijd binnen 2 weken, toen begon de klok te lopen.
Er werd toen al gezegd dat de center op voorraad was bij B&W maar niet de  Fronts, nou, dat klopte.

Die andere leveranciers, als het werkelijk waar is qua levertijd, hebben dan waarschijnlijk voorraad, dat blijkt ook uit de reactie van B&W.
Ik zet wel mijn vraagtekens bij blauwe dure speakers op voorraad maar wie weet.

Ik trek de schuld ook mede naar mijzelf, ik had eerder moeten ingrijpen.
Maar deze werkwijze van B&W, zelf geen voorraad houden van een specifieke serie, vind ik, vul maar in.

RHK

Je zou Klubben kunnen bellen of ze jouw speakers hebben staan, zie mijn eerdere bericht.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 15, 2025, 09:07:42Je zou Klubben kunnen bellen of ze jouw speakers hebben staan, zie mijn eerdere bericht.

Ik heb zojuist bericht ontvangen dat mijn leverancier maandag een gesprek heeft met B&W over deze toestand.
Ik wacht dit nog even met reeds geplande acties.
Hoe dan ook blijf ik het liefste bij B&W, ok, een k.. bedrijf, maar mooie speakers  :wink:
Er ontstond bij mij kortsluiting toen April werd genoemd, ik hoop dat ik de krachtterm k.. kan terugnemen, en dat het toch nog goed gaat komen.

RHK

Citaat van: CBdicX op februari 15, 2025, 09:14:36Ik heb zojuist bericht ontvangen dat mijn leverancier maandag een gesprek heeft met B&W over deze toestand.
Ik wacht dit nog even met reeds geplande acties, en voor ik de B&W Center tekoop zet  :wink:
Hoe dan ook blijf ik het liefste bij B&W, ok, een k.. bedrijf, maar mooie speakers.
Er ontstond bij mij kortsluiting toen April werd genoemd, ik hoop dat ik de krachtterm k.. kan terugnemen, en dat het goed gaat komen.

Zou mooi zijn, na deze ergernis, eveneens een belletje puur ter info naar Klubben kan toch geen kwaad?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

dmeerpa

Naast het retourrecht heeft de consument ook andere rechten.

Ik ga er van uit dat de 3.0 set als 1 geheel werd aangekocht.
Als de verkoper niet binnen aanvaardbare termijnen alles kan leveren heb je recht op ontbinden van de verkoop...dus ook de center valt daar dan onder.

De vraag hier is wat is een aanvaardbare periode... vermoedelijk zal die beloofde 2 weken hier ook een rol spelen maar dan is de vraag heb je dat op papier.

Natuurlijk moet je wel een aanral stappen doorlopen. En dat is starten met een ingebrekestelling waarin je aangeeft de aankoop te onbinden als de set niet volledig geleverd is ten laatste 28 februari.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

TurboMarco

CiteerIk ga er van uit dat de 3.0 set als 1 geheel werd aangekocht.
Als de verkoper niet binnen aanvaardbare termijnen alles kan leveren heb je recht op ontbinden van de verkoop...dus ook de center valt daar dan onder.

:gp:

CiteerVoor deelleveringen geldt, wanneer het laatste deel van de levering is ontvangen gaan de 14 dagen bedenktijd in

5.1.4

LG77C4

CBdicX

Frits Denon

Zelfs als je het nu toch eindelijk geleverd krijgt, kun je er dan nog wel van genieten?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

CBdicX

Citaat van: Frits Denon op februari 15, 2025, 11:40:08Zelfs als je het nu toch eindelijk geleverd krijgt, kun je er dan nog wel van genieten?

Nou, dat had ik met mijn vrouw ook, is toch nog goed gekomen  :-D

Frits Denon

Dat zegt meer over jouw vrouw, dan over de speakers. :wink:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

CBdicX

Ok, kogel is door de kerk, B&W is geannuleerd !!

Het blijkt nu dat B&W deze blauwe versie gewoon zelf niet op voorraad heeft, wel de Datuk.
Zoals eerder gezegd, wat een .... bedrijf.
Vermoed omdat de kleur zoals geleverd niet lijkt op wat B&W op het Net heeft staan, en dat dat nu net het probleem is.
Het "blauw" is veel donkerder, bijna zwart, en niet midden blauw zoals als in de foto's.

Maar goed, na 13 weken komt er eindelijk een eind aan mijn B&W verhaal,
ik krijg een volledige credit, de Center gaat retour en ook die wordt volledig gecrediteerd.

Nieuwe setup gaat worden:

SVS Ultra Evolution Pinnacle en de SVS Ultra Evolution Center

waarover later meer........