Citaat van: CBdicX op februari 19, 2025, 12:04:36Nieuwe setup gaat worden:
SVS Ultra Evolution Pinnacle en de SVS Ultra Evolution Center
De eerste indruk lijkt me dit een totaal andere speaker.
In het laag zullen die zeker een wereld van verschil maken gaan bij -3db 18Hz dieper
En met 24hz -3db is de vraag of je SVS 3000 Micro sub nog veel zal toevoegen.
Nu denk ik wel dat je de fronts goed kan gebruiken voor bass distribution.
Ik vrees wel dat deze speaker 'power hungry' is.
SVS specificeert de spanningsgevoeligheid van de Ultra Evolution Pinnacle als 88dB/2,83V/m, wat werd bevestigd door Martin Colloms (stereophile) metingen.
De nominale impedantie van de Ultra Evolution Pinnacle is gespecificeerd als 6 ohm.
Fig.1 SVS Ultra Evolution Pinnacle, elektrische impedantie (effen) en fase (gestippeld) (2 ohm/verticale div.).De impedantie (fig.1, solide spoor) was lager dan 6 ohm in de hoge tonen, middentonen en hoge tonen. De minimale impedantie was 2,32 ohm bij 85 Hz. De elektrische fasehoek (fig.1, gestippeld spoor) is hoog bij lage frequenties, wat betekent dat de effectieve weerstand, of EPDR, onder 3 ohm daalt van 53Hz tot 215Hz en onder 2 ohm van 56Hz tot 93Hz. De minimale EPDR-waarden zijn 1,48 ohm bij 29Hz en 1 ohm bij 72Hz. Omdat muziek op de laatstgenoemde frequentie veel energie kan bevatten, moet de Ultra Evolution Pinnacle worden gecombineerd met een versterker die geen problemen heeft met het leveren van stroom in lage impedanties.
Je hebt dan wel een Cinema 30, maar ik weet niet of dat zal volstaan om het beste uit je speakers te halen.