Citaat van: RHK op december 09, 2024, 07:36:55Ik heb dezelfde speakers zoals je weet. Als je pure direct stereo zonder sub afspeelt, heb je de sub niet nodig. Maar met HT is het een ander verhaal, dan is een sub of subs een belangrijke schakel in het effect laag.
Ik heb eigenlijk nooit geen sub gehad, of voor een paar dagen, maar nooit zonder voor een langere tijd, gewoon omdat ik altijd vind dat een sub of subs erbij horen.
Een sub is zo gekocht, nu voor het eerst wil ik het serieus voor langere tijd zonder proberen, ook met actie films.
En ik had die 600 euro nodig om te investeren in de upgrade naar de C40 wat ik voor nu belangrijker vind voor de basis dan nu de sub erbij houden.
Ik ben benieuwd of ik kan blijven luisteren zonder sub, met name in films.
Vaak, en vaker dan niet, stoor ik mij aan een sub, of subs, en ik heb mij het apenzuur gesjouwd aan subs, groot, klein, 1-2-3-4 stuks.
Niet voor niets natuurlijk, omdat ik eigenlijk nooit echt tevreden was met het geproduceerde LFE in mijn kamer.
Dus terug naar de basis, eerst in mijn geval de 3.0 goed, of zo goed mogelijk voor het budget beschikbaar.
Ik ga mijzelf een aantal maanden geven zonder sub, en met name hoe dit bij mij overkomt in actie films, en de voor mij bekende delen van actie films.
Of in heb gewoon en kl#ote kamer voor sub gebruik, ook Directional Subwoofer met 4 subs kon mij niet echt overtuigen.
En ik zou weer die weg op kunnen gaan met de C40, maar dat vergeet ik voor nu.
Ik ben benieuwd, het is voor het eerst dat ik 90% van het budget puur in de speakers steek.