Bowers en Wilkins 702 S3 Signature & HTM71 S3 Signature + Marantz Cinema 40

Gestart door CBdicX, november 22, 2024, 09:33:59

Vorige topic - Volgende topic

dmeerpa

Citaat van: CBdicX op december 12, 2024, 10:41:05:gp:

Ja, sorry, in mijn voorbeeld stonden alleen de fronts en center op Fullrange, dat bedoelde ik, wel verwarrend.
Meestal staan andere speakers voor 99% op crossover, maar inderdaad, alles wat op Fullrange staat.......
Eerlijk gezegd zou ik verwacht hebben enkel de fronts. Maar in het artikel op Audioholics ivm de Marantz AV10 had Gene geschreven alle bed layer speakers. Toen jij schreef enkel LCF, ben ik gaan testen, de AV10 is nog altijd iets anders dan de c40. Maar ook de c40 (en c50) doen dit, maar inderdaad je moet al ferme speakers hebben om dat met je fronts te kunnen, laat staan dat je surrounds hebt die dit kunnen.

Ik ga de komende dagen eens met REW spelen en het verschil meten tussen LFE en LFE+distrubution.
Ik ga ook eens moeten uitzoeken of dit ook kan via Dirac (al raad Gene het af). Want daar kan je in de setup amper iets aanpassen, levels, crossover, ... worden allemaal vanuit de app ingesteld. Dus ik weet niet of je een front op large kan zetten...
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

CBdicX

Een ander dingetje wat Gene adviseert als distribution gebruikt wordt, is het verlagen van de LFE crossover, van 120Hz standaard, naar 80Hz (LPF for LFE)

Dit om ervoor te zorgen dat alleen 80Hz en lager naar de woofers gestuurd wordt, en niet hoger.

Marvin

De 5 hoofd luidsprekers hier zijn potent genoeg om full range te draaien, ook dan staat het service bij de buren gewoon te trillen..
Maar ik vind het met 2subwoofers toch net even wat indrukwekkender.

CBdicX

Nou dit weer........C40 Uitverkocht  :no:
En bij mijn leverancier ook geen voorraad  :evil:

Als ik pech heb gaat dit tot Januari duren  violent1 

Jokke

Citaat van: CBdicX op december 12, 2024, 16:42:04Nou dit weer........C40 Uitverkocht  :no:
En bij mijn leverancier ook geen voorraad  :evil:

Als ik pech heb gaat dit tot Januari duren  violent1
Hier is er eentje te koop : 2dehands
Room1 : B&W803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n
Room2 : Focal Clear, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2

Streaming Service : Tidal

CBdicX

Citaat van: Jokke op december 12, 2024, 17:45:03Hier is er eentje te koop : 2dehands

Ja, dat is een mooi setje, echter wil ik een zilveren C40 en de B&W Signature uitvoering in blauw 😉

CBdicX

Ik wordt zo schijtziek van de tv speakers dat ik vandaag een Denon 2800 gekocht heb bij Amazon, om die tijdelijk te gebruiken met mijn Magnat Symbol 110 fronts, Kef Center en Yamaha mini sub.
Dit om de tijd te overbruggen naar de C40 en B&W speakers.
Wanneer de C40 komt is wazig gezien ze niet beschikbaar zijn bij Marantz Europa, alleen als een dealer zelf voorraad heeft.

Het zou "onder voorbehoud" volgende week kunnen, maar als dat niet lukt wordt het Januari.

Met de B&W speakers het zelfde, nu niet in de EU, wel bij dealers die op dit moment zelf voorraad  hebben.
Wel kans op de HTM72 Sig. Center volgende week, maar de 702 Sig. wordt ook waarschijnlijk Januari.

mountainbiker

Dezelfde vraag heb ik aan Dmeerpa gesteld in een ander topic.
Misschien een rare vraag. Heb je nog wel tijd om tv te kijken en muziek te luisteren? Dit 'gefreak' lijkt me ook behoorlijk vermoeiend.Doet me denken aan een kennis van me. Die is na elke track die hij luisterd bezig met de instellingen.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

CBdicX

Citaat van: mountainbiker op december 13, 2024, 20:16:23Dezelfde vraag heb ik aan Dmeerpa gesteld in een ander topic.
Misschien een rare vraag. Heb je nog wel tijd om tv te kijken en muziek te luisteren? Dit 'gefreak' lijkt me ook behoorlijk vermoeiend.Doet me denken aan een kennis van me. Die is na elke track die hij luisterd bezig met de instellingen.

:-D  :-D  :-D  :-D  :-D

Nee, tijd om te luisteren of kijken heb ik inderdaad op dit moment niet.
De audio wereld werkt tegen .....

Denk dan ook als alles werkelijk binnen is, ik moet gaan afstellen / afregelen, en moet ik naar de instellingen  :schater:

Er bestaan 2 audio types volgend mij:

1) de luisteraar, 90% van de mensen die gewoon geluid wil.

2) de technische luisteraar, de 10% die altijd afregelt en wil verbeteren.

Ik hoor bij type 2.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio DUSON Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

TurboMarco

Wanneer je alles heb staan wat je wilt dan hoef je het naar mijn mening maar 1x goed af te stellen en daarna ga je luisteren.
Het voordeel wanneer je alles nieuw koopt is bovenstaande van toepassing.

Koop je 2e hands en/of ga je op koopjesjacht dan is het heel lastig om alles in 1 keer te hebben staan en zal je wat vaker moeten schuiven en afstellen.

Maar wanneer je niet goed weet wat je wilt word het een oeverloos verhaal  :roll:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op december 14, 2024, 12:03:31Wanneer je alles heb staan wat je wilt dan hoef je het naar mijn mening maar 1x goed af te stellen en daarna ga je luisteren.
Het voordeel wanneer je alles nieuw koopt is bovenstaande van toepassing.

Koop je 2e hands en/of ga je op koopjesjacht dan is het heel lastig om alles in 1 keer te hebben staan en zal je wat vaker moeten schuiven en afstellen.

Maar wanneer je niet goed weet wat je wilt word het een oeverloos verhaal  :roll:

Noem jij mij nu "oeverloos"......?
L :-D L

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

SB_Marantz

Citaat van: JohnWx op december 14, 2024, 11:32:56zo zwart wit polariseren doet u  :-D

Er bestaan inderdaad nogal wat grijstinten.  :wink:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op december 14, 2024, 12:26:27Er bestaan inderdaad nogal wat grijstinten.  :wink:

Ja, 50 dacht ik  :-)

https://m.imdb.com/title/tt2322441/