Hallo Forummers,
21-11-2012: Dit topic aangepast naar revisie van mijn versterker!
Vanmiddag mijn net aangeschafte TEAC Reference PD-H500i CD-speler geïnstalleerd en daar kwamen al wat kleine probleempjes bovenwater.
Het begon met het feit dat de lade niet open wou. Heb de kap er af gehaald en gecontroleerd wat hier aan de hand was, de magneet die de CD aandrukt was behoorlijk krachtig waardoor het onderste aandruk wiel niet los kwam van de bovenkant en dus niet open ging. Heb de magneet omgedraaid en dat werkte.
Toe de CD-speler aangesloten en spelen met die hap.
Wouw, wat een goed geluid, een top speler. Maar na verloop van tijd ging deze een eigen leven lijden. De CD-speler leest geen CD's meer.
Na het inleggen van de CD en sluiten van de lade gebeurt er niks, je hoort geen systeem gaan draaïen en de telle blijft op nul. Zelfs na een aantal seconden komt de lade weer naar buiten en gaat daarna ook weer dicht.
Ik heb van dit fenomeen een filmpje op Youtube gezet.
http://www.youtube.com/watch?v=7XljkaRqsu8Is er iemand die dit herkend en wellicht dat er een simpele oplossing voorhanden is. Lens reinigen weet ik al maar daar lost dit niets mee op want dat was het eerste wat ik al had gedaan.
Ik hoor graag van jullie.
Groeten,
Marcel