Revisie TEAC Reference A-H500i door SB_Marantz

Gestart door SMarcel, november 13, 2012, 21:50:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Zo, daar ben ik weer.

Vanmiddag bij Wilfred geweest die ondanks de beperkingen in huis toch met zijn HiFi hobby bezig probeert te blijven en wat hem volgens mij ook aardig lukt en dat is maar wat gelukkig voor ons forummers met behoefte aan een goede techneut. hello

De TEAC stond al gereed om mee terug naar huis te gaan en Wilfred wist te vertellen dat hij hem weer onderhanden heeft genomen met demontage van de diverse onderdelen en daarbij toch enkele "slechte" soldeer punten met oxide tegen kwam (met de loep ontdekt) en op basis daarvan toch nog even met de soldeer bout en aanverwante gereedschappen dit te lijf is gegaan.

Vanmiddag de versterker weer in mijn set geplaatst en even lekker 3 CD's van Al di Meola geluisterd zonder enige uitval. Dus dat ziet er goed uit.

Dus vanaf nu gewoon weer zorgeloos luisteren zonder "bang" te hoeven zijn dat hij elk moment weer er uit klapt.

Wilfred.................... BEDANKT !!!!!!!!!!!!!!!! HB

Groeten,

Marcel

bas focal marantz


JohnWx

wel lekker dat je Cuijk zonder navigatie kan vinden nu  :wink: :-D

geniet ze Marcel met je oude nieuwe en toekomstige set
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Marcel is altijd welkom, ook zonder versterkertje.  8-)

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SMarcel

Leuk klusje,

Gaat het om beide items?

Groeten,

Marcel

HAL9000

Citaat van: SMarcel op januari 21, 2013, 14:53:04
Leuk klusje,

Gaat het om beide items?

Groeten,

Marcel

Deck is goed maar audioversterkers  rommelen.  Is vaak bij TEAC.
TASCAM maakt mooier spul.  Onderdeel van TEAC.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SMarcel

Hallo forummers,

Gister om 17:30 uur de versterker aangezet en om 20:00 uur weer uit zonder enige problemen. In het weekend nog even een duurtest, maar ik geloof er wel in dat deze het nu goed blijft doen.

Toch weer even genoten van de combinatie TEAC/EPOS, wat een mooi in balans zijnde kwaliteit. Alle instrumenten zijn duidelijk waarneembaar zonder dat er ook maar één instrument op de voorgrond treed behalve natuurlijk als het zo opgenomen is. Soms hoor ik een geluidje of instrument dat ik denk vanwaar komt dat nu vandaan en dan bedoel ik dat klinkt totaal niet bij de luidspreker vandaan maar ergens in de kamer. Toch even terug spoelen en nog een keer luisteren als bewijs dat ikzelf niet gek begin te worden.
Ik zou bijna zeggen kom een keer luisteren en deel deze ervaring.

Voorlopig ben ik weer een gelukkig audio man (in de liefde was ik dit al) en zal hier nog lang van kunnen genieten. Zeg ik nu, je weet maar nooit wat mijn pad kruist.

Groeten,

Marcel