Revisie TEAC Reference A-H500i door SB_Marantz

Gestart door SMarcel, november 13, 2012, 21:50:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Hallo Forummers,

21-11-2012: Dit topic aangepast naar revisie van mijn versterker!

Vanmiddag mijn net aangeschafte TEAC Reference PD-H500i CD-speler geïnstalleerd en daar kwamen al wat kleine probleempjes bovenwater.
Het begon met het feit dat de lade niet open wou. Heb de kap er af gehaald en gecontroleerd wat hier aan de hand was, de magneet die de CD aandrukt was behoorlijk krachtig waardoor het onderste aandruk wiel niet los kwam van de bovenkant en dus niet open ging. Heb de magneet omgedraaid en dat werkte.
Toe de CD-speler aangesloten en spelen met die hap.
Wouw, wat een goed geluid, een top speler. Maar na verloop van tijd ging deze een eigen leven lijden. De CD-speler leest geen CD's meer.
Na het inleggen van de CD en sluiten van de lade gebeurt er niks, je hoort geen systeem gaan draaïen en de telle blijft op nul. Zelfs na een aantal seconden komt de lade weer naar buiten en gaat daarna ook weer dicht.
Ik heb van dit fenomeen een filmpje op Youtube gezet.
http://www.youtube.com/watch?v=7XljkaRqsu8

Is er iemand die dit herkend en wellicht dat er een simpele oplossing voorhanden is. Lens reinigen weet ik al maar daar lost dit niets mee op want dat was het eerste wat ik al had gedaan.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Toch eens langsbrengen bij iemand die de boel kan repareren/nakijken, kost je wellicht niet al te veel en dan heb je weer een mooie CD speler

HAL9000

Ik weet niet hoe het bij dit  mechanisme  eraan toe  gaat maar  er  zit een  snaartje  die  de  lade   naar buiten en binnen  gooit.  Bij innamen  zoals  hier  in  de  video kan dat snaartje  ook het  andere  gedeelte van het loopwerk  naar beneden  halen om zo  de  cd  vast te leggen met de  puk en servo motor. 

Die  gaat draaien en dan leest  de  laser  de 0 lijn info. 
als  dat snaartje  te  slap is om die  puk naar  beneden te  halen,  spuugt  die  de  cd  er  weer  uit.
Of  iets  zit klem In  het loopwerk  met  dan  dezelfde  uitwerking of  het  schakelaartje  van de  lade  reageert niet. kapot, krom, los.    Want de  cd  word  niet gelezen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Neem die zondag ook maar even mee, kijken we even.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SMarcel

#6
Citaat van: SB_Marantz op november 14, 2012, 00:14:54
Neem die zondag ook maar even mee, kijken we even.  :wink:

Goedemorgen Forummers,

Ik heb al eens eerder gezegd, het is hier net de Tros. DE GROOTSTE FAMILIE VAN NEDERLAND! :schater:

Wilfred en John bevestigen dit weer met hun advies en aanbod :angel:

Wilfred, ik neem hem zondag mee, en Katharina komt ook mee HB. Een vrouw met interesse in mijn hobby, hoezo WAF????

Groeten,

Marcel


JohnWx

kleine truuk wil nog wel is helpen om als hij open is handmatig dicht te duwen niet heel hard maar toch met ernige drang/dwang kan zijn dat hij dan weer werkt



vast een tip van een non-kenner gehad  :cry:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SMarcel

#8
Hallo forummers,

Gister bij Wilfred geweest om een gevalletje TEAC af te geven.

Wat heeft hij een mooi Marantz spul staan (en dat bedoel ik absoluut niet oneerbiedig). Alleen al die versterkers zijn een lust voor het oog laat staan voor het oor.

Ik heb een kleine demo gekregen van Dead Can Dance over de geweldige Marantz HD 770 luidsprekers. Het eerste wat mij opviel was de geluidsdruk bij een laag volume.

Ik heb een goed vertrouwen dat mijn TEAC set daar in goede handen is.

Wordt vervolgd.

Groeten,

Marcel

SMarcel

#9
Hallo forummers,

Zoals al eerder aangegeven heeft mijn CD-speler wat kuren.

Ik heb al een nieuwe Laser Unit via E-bay besteld maar nu zie ik in de service manual dat ik onderdeel nummer 9 mis in mijn klem systeem. Dit schijnt de demper te zijn.

Partsnummer 9A07268700 en bij remaks staat nummer 2-625-541-02. Als ik op deze nummers Google kom ik dit onderdeel in veel merken (Marantz, Rotel, Sony enz.) tegen.

Nu is eigenlijk mijn vraag kent iemand deze ring/demper en weet men mij ook te vertellen van welk materiaal dit gemaakt is zodat ik deze wellicht zelf kan fabriceren.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,
Marcel

JohnWx

Citaat van: SMarcel op november 19, 2012, 10:00:15
Hallo forummers,

Zoals al eerder aangegeven heeft mijn CD-speler wat kuren.

Ik heb al een nieuwe Laser Unit via E-bay besteld maar nu zie ik in de service manual dat ik onderdeel nummer 9 mis in mijn klem systeem. Dit schijnt de demper te zijn.

Partsnummer 9A07268700 en bij remaks staat nummer 2-625-541-02. Als ik op deze nummers Google kom ik dit onderdeel in veel merken (Marantz, Rotel, Sony enz.) tegen.

Nu is eigenlijk mijn vraag kent iemand deze ring/demper en weet men mij ook te vertellen van welk materiaal dit gemaakt is zodat ik deze wellicht zelf kan fabriceren.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,
Marcel

Jij hebt ondertussen een huis monteur  :-P zal op zoek gaan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Revisie Teac A-H 500i

Tijdens de functietest viel me de overshoot op tijdens het clippen.
Dat mag dus absoluut niet en ik geloof niet dat het in het ontwerp zit.
Wat me wel op viel was een bi-po waar 4,7 uF op gedrukt staat welke rond de 51 uF meette.
Dit kan 2 dingen inhouden: of de elco heeft een verkeerde opdruk qua waarde gekregen of is defect.
Ik denk in eerste instantie aan het eerste.

Verder alvast 1 kanaal gedaan:

















Wat hebben we gedaan:

De elco's op het driverboard vervangen , ALLE soldeerverbindingen aangepakt en de bi-po vervangen voor een 4,7 uF.









Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SMarcel

#14
Hallo forummers en natuurlijk speciaal Wilfred :schater:,

Goed om te zien dat de revisie al in volle gang is en vreemd dat bepaalde zaken die niet helemaal goed zijn in eerste instantie door luisteren niet waarneembaar zijn.

Mooie foto's, dat is toch ook de kers op de taart als zo'n topic er compleet uit ziet.

Wilfred, ga zo door.

Groeten,

Marcel