Revisie TEAC Reference A-H500i door SB_Marantz

Gestart door SMarcel, november 13, 2012, 21:50:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op november 21, 2012, 09:53:19
of hij werkt dat kon JJ er niet uit opmaken  :-)

Ah op die fiets.

Dat kon ik uit je opmerking niet opmaken JJ  :schater:

We gaan er vanavond weer mee verder dus: wordt vervolgt.................. 8-)

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op november 21, 2012, 10:45:29
Ah op die fiets.

Dat kon ik uit je opmerking niet opmaken JJ  :schater:

We gaan er vanavond weer mee verder dus: wordt vervolgt.................. 8-)

solder je door 2 x mono valt niet op
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SMarcel

Hallo forummers,

Ondanks dat Wilfred nog niet gereed is met het bijwerken van dit topic over de revisie van de TEAC, kan ik al wel melden dat hij gereed is en ik deze morgen op ga halen.

Ik ben benieuwd en natuurlijk ook naar de bevindingen en foto's van Wilfred.

Groeten,

Marcel

SB_Marantz

De 2 V/elco's voor het rechter kanaal waren fiks verlopen, links totaal niet.
Zo zie je maar weer dat je nooit kunt voorspellen hoe het e.e.a. aan het verslijten gaat.

De oude zaten een beetje erg goed vastgelijmd maar met een scalpel krijg je alles los.  clown1


Bias afstellen linker kanaal:





Oude V/elco's:






Nieuwe:







@ full power 30 Vac=  56,56 Watt per kanaal.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SMarcel

He Wilfred,

ook toevallig, zet ik net 10 minuten eerder ook een reactie op dit topic. Ik ben benieuwd naar de klankmatige verandering. Ik ga ervan uit dat dit alleen maar beter is geworden.

Zal volgens mij nog wel in moeten spelen, of heb ik dat mis?

Groeten en tot morgen,

Marcel

mountainbiker

Citaat van: SB_Marantz op november 24, 2012, 17:28:27
De 2 V/elco's voor het rechter kanaal waren fiks verlopen, links totaal niet.
Zo zie je maar weer dat je nooit kunt voorspellen hoe het e.e.a. aan het verslijten gaat.

De oude zaten een beetje erg goed vastgelijmd maar met een scalpel krijg je alles los.  clown1


Bias afstellen linker kanaal:





Oude V/elco's:






Nieuwe:







@ full power 30 Vac=  56,56 Watt per kanaal.
Zit er veel verschil in de Biass tussen merken en types onderling?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

HAL9000

Er  is geen  vinger op te houden,  soms  schieten  die  elko's  ineens  slecht!!!   

gelukkig  werkt alles weer  100%   :-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

QuattroNL

HAL: dit zijn toch geen tijden om iets te posten?
03:22  :-o
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: SMarcel op november 24, 2012, 17:54:31
He Wilfred,

ook toevallig, zet ik net 10 minuten eerder ook een reactie op dit topic. Ik ben benieuwd naar de klankmatige verandering. Ik ga ervan uit dat dit alleen maar beter is geworden.

Zal volgens mij nog wel in moeten spelen, of heb ik dat mis?

Groeten en tot morgen,

Marcel

ik zeg nee als ik het antwoord kan schatten van SB maar als jij het wel vind  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#26
De versterker staat al een uur of 2  te spelen en doet zijn werk goed.
Volgens wat berichten zouden nieuwe elco's een paar uur nodig hebben zich te ''zetten.''


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op november 25, 2012, 12:00:29
De versterker staat al een uur of 2  te spelen en doet zijn werk goed.
Volgens wat berichten zouden nieuwe elco's een paar uur nodig hebben zich te ''zetten.''

ooohhh paar uur dus hij is nagenoeg op 100%  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


SMarcel

Hallo forummers,

IK ben weer helemaal happy hello. Vanmiddag bij Wilfred geweest om de TEAC op te halen. Bij binnenkomst stond deze al lekker warm te draaïen op die machtig mooie Marantz luidsprekers.

Alles is weer picobello, nu staat de TEAC alweer een half uurtje hier te spelen en moet zeggen dat dit niet verkeerd klinkt.

Gewoon even een weekje lekker knallen en dan gaan we wel eens kritisch luisteren. Hoop dan ook het loopwerk van de CD-speler binnen te hebben zodat ik daar ook mee aan de slag kan.

Wilfred, nogmaals hartelijk dank voor de goede service en gastvrijheid. Helemaal toppie.
Groeten,

Marcel