Citaat van: Sebastiaan88 op december 10, 2012, 16:49:49
Echt? Gewoon de poort dicht stoppen met een stuk schuim of zo?
Klopt , echt luchtdichtmaken .
Citaat van: marvin op december 10, 2012, 16:50:41
Wat is er tegen een bassreflex?
Dus, wat heb jij er zelf op tegen?
Klinkt heel anders dan gesloten .
Een bassreflex loopt diep door in het laag en valt dan heel stijl af , klinkt voller maar ook langer door in het laag , ga maar in de hoek van je kamer staan en je hoort duidelijk dat de impuls in het laag heel lang doorgaat .
Gesloten valt eerder maar gelijdelijk af in het laag , kan de basimpulsen wat beter volgen .
Zeker als je bassreflex tegen de muur plaatst kan het laag gaan overheersen en de gesloten speaker doet dat niet , of minder .
Is een kwestie van smaak wat je beter (prettiger) vindt klinken , gesloten of bassreflex , of open baffle zeer nouwkeurig in het volgen van lagetonen .
Ik heb bij een winkel dat zelf kunnen testen , de subwoofers waren steeds met dezelfde driver en dezelfde versterker , 1 gesloten , 1 bassreflex , 1 met passievmembraam .
Door de tulpstekker in de andere subwoofer te steken kon je wisselen van subwoofer , dus snel te doen om goed te kunnen vergelijken .
Uiteraard geluisterd op meerdere plekken in de luisterruimte met steeds de zelfde muziek .
Concliesie alle drie de systemen klinken echt anders , wat je voorkeur is kan ik niet zeggen .
Je moet wel rekening houden waar je luistert in de kamer en waar de speaker/subwoofer staat .
Dan Is mijn ervaring dat de een weer pretigger klinkt dan de ander .