Marantz 4300 - Stereo 2 + Quadradial 4

Gestart door Sebastiaan88, oktober 09, 2012, 20:42:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Soms wel, maar je kunt beter de speakers mee naar huis proberen te nemen om daar te testen. De ruimte is minstens zo belangrijk als de versterker!

HAL9000

Ik wil  eens  blazen op die mega  altec  lansings!!!!!!   HB
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

Moet je een keer langswaaien ;D
En oordoppen mee nemen...

bas focal marantz

Citaat van: HAL9000 op oktober 19, 2012, 15:01:27

Maar die 4300 is heel erg krachtig.  Eigenlijk  kan je  elke  speaker  erop  aansluiten.  Even luisteren wat je  goed  vind klinken  en wat niet.
marantz geeft aan minimaal 4 ohm 4 kanalen en 8 ohm 2 kanalen , 2 kanalen zijn dan gebrugt .

Maar als ik nu 4 ohm speakers aansluit op brug aansluiting is dat niet te weinig , gaat de versterker dan niet door zijn knieen , want dat is het zelfde als ik 2 ohm speakers aansluit op 4 kanaals .

4x40 8 ohm of 2x100 8ohm  , maar die 100 komt omdat 2 kanalen op 4 ohm 50watt leveren en die staan nu zamen te werken om 100watt te krijgen .

want daar komt bij de ohm van een speaker is niet konstant , je krijgt dan verschillen in electrische fase van al snel 60 graden en ook dat is weer een belasting voor een versterker .

Zelfs de pm11s2 heeft moeite om zijn vermogen op 2ohm met electische fase verdraaingen constant te houden .

Maus

Ik heb hem niet voor me staan, maar ik gok andersom:

Met 4 kanalen minimaal 8ohm speakers, met 2 kanalen mogen het 4ohm speakers zijn.

Sebastiaan88

#50
Ik snap t niet helemaal. Is dat erg?

Dus ik moet speakers zoeken die 8ohm werken als ik maar 2 speakers wil? Of, als je twee weg speakers neemt (met 4 aansluitingen per speaker toch?) dan moet je alle 4 uitgangen gebruiken?? Of ook twee maar dan brug ertussen?



Hier staat bijv 4 tot 8 ohm, 3 weg luidspreker (info van een Canton) dat zou er dus op kunnen gewoon stereo? Of zou je zoiets via 4kanalen doen (4x40w dus)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

Maus

Die kun je gewoon op 2 kanalen aansluiten. Vaak zit er een metalen koppelstukje achterop de speaker die ze al verbind.

Sebastiaan88

#52
Oke. Waarvoor zitten er 2 aparte op dan?

En er zijn twee Maloob speakers beschikbaar, alleen er is niks over te vinden. Geen specs e.d. Bedrijf failliet??

Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

Maus

Zodat je de mogelijkheid hébt om ze apart aan te sturen, maar dat is net wat je wilt. Als je 2 losse versterkers neemt zegmaar.

HAL9000

Citaat van: bas focal marantz op oktober 19, 2012, 17:13:14
marantz geeft aan minimaal 4 ohm 4 kanalen en 8 ohm 2 kanalen , 2 kanalen zijn dan gebrugt .

Maar als ik nu 4 ohm speakers aansluit op brug aansluiting is dat niet te weinig , gaat de versterker dan niet door zijn knieen , want dat is het zelfde als ik 2 ohm speakers aansluit op 4 kanaals .

4x40 8 ohm of 2x100 8ohm  , maar die 100 komt omdat 2 kanalen op 4 ohm 50watt leveren en die staan nu zamen te werken om 100watt te krijgen .

want daar komt bij de ohm van een speaker is niet konstant , je krijgt dan verschillen in electrische fase van al snel 60 graden en ook dat is weer een belasting voor een versterker .

Zelfs de pm11s2 heeft moeite om zijn vermogen op 2ohm met electische fase verdraaingen constant te houden .

Deze  eindversterkers  zijn daar vrij ongevoelig voor.  Het impedantie verloop mag vrij  heftig  zijn.  Als  je  de versterker in 4x40 zet  of 2x100  is er ook geen probleem.  Dit  is  een zeldzaam iets  dat je 4 mono eindversterkers  tot je beschikking  hebt.  In 2x100watt, gaan er 2  uit  en  schakelen ze  de  eindtransistoren  in 4  waardoor je een vermogens verhoging krijgt.  De  eindversterker kan dan in bridge  mode meer stroom trekken en zodoende  meer vermogen aanbieden.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Sebastiaan88

Hij staat nog steeds op mijn buro hoor, wees gerust :) Ga eerst verhuizen en dan even kijken wat ik er inderdaad mee ga doen en waar dit apparaat komt te staan in het nieuwe huis...
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

SB_Marantz

Citaat van: bas focal marantz op oktober 19, 2012, 17:13:14
marantz geeft aan minimaal 4 ohm 4 kanalen en 8 ohm 2 kanalen , 2 kanalen zijn dan gebrugt .

Maar als ik nu 4 ohm speakers aansluit op brug aansluiting is dat niet te weinig , gaat de versterker dan niet door zijn knieen , want dat is het zelfde als ik 2 ohm speakers aansluit op 4 kanaals .

4x40 8 ohm of 2x100 8ohm  , maar die 100 komt omdat 2 kanalen op 4 ohm 50watt leveren en die staan nu zamen te werken om 100watt te krijgen .

want daar komt bij de ohm van een speaker is niet konstant , je krijgt dan verschillen in electrische fase van al snel 60 graden en ook dat is weer een belasting voor een versterker .

Zelfs de pm11s2 heeft moeite om zijn vermogen op 2ohm met electische fase verdraaingen constant te houden .


Er is in dit geval geen sprake van bruggen in de 4 x modus (quad)want anders zou het uitgangsvermogen verdubbelen en de stabiliteit met de helft verminderen.



Do the math....


Ik dacht dat dit wel bekend zou zijn............
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Sebastiaan88

Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

Marvin

Je maakt het jezelf ook onnodig moeilijk.
Gewoon een paar leuke luidsprekers eraan en rammen.


--Verstuurd zonder netwerk--

bas focal marantz

Citaat van: Sebastiaan88 op november 20, 2012, 19:13:43
Is het erg als ik er niks van snap?
Ik ook niet terwijl ik wel een beetje weet hoe het werkt met impedantie .

Citaat van: marvin op november 20, 2012, 19:59:28
Je maakt het jezelf ook onnodig moeilijk.
Gewoon een paar leuke luidsprekers eraan en rammen.

Dat doe ik ook , aansluiten en spelen .
of naar kijken .