PM KI-Pearl

Gestart door kdt, augustus 05, 2012, 18:57:55

Vorige topic - Volgende topic

SB_Marantz

Citaat van: Zoldar op november 14, 2012, 16:58:01

tsja. zullen we dan maar gaan meten?

elke amp meet wel anders. (pak eens wat meetverslagen ervij van miller audio research.)

1 tot 3 cijfers achter den komma ja. 
En wat lineariteit betreft binnen 0,2 dB ( bij heel goede) en bij minder goede binnen 1 dB.

byebye

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Gust0

Wel John blijf jij maar lekker sceptisch maar ik weet wat ik hoor en ben echt niet over één nacht ijs gegaan hoor  :lol: ik geniet nu lekker van een superieur geluid en ik weet dat "matches made in heaven" tussen versterker en speaker echt bestaan! Heb ik al verschillende keren mogen ervaren. For ex. Marantz en Focal is 1+1=3  :wink:
Ook kunnen kabels een wereld van verschil maken in het geluidsbeeld en nee ik heb het niet over exuberant dure maar heel betaalbare van VDH of Siltech.
Ik heb ook tests met phono voorversterkers gedaan waarbij het geluidsbeeld als een pudding in mekaar kan zakken  :-(
Nu heb ik pas weer een uitgebalanceerd systeem  :yes: en dat was er niet met de "Lite"
Gelukkig maar dat "cijfertjes" niet alles zeggen;het zou maar saai worden :-D

SB_Marantz

Nieuw soort wis en natuurkunde?  :schater:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mountainbiker

Citaat van: SB_Marantz op november 15, 2012, 16:38:08
Nieuw soort wis en natuurkunde?  :schater:
Sprechen sie sprech? (nieuw soort Duits) byebye
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Gust0

Meer bepaald "audio" wis-en natuurkunde "niet voor dummies"  8-)

kdt

Ommet de woorden van Gust0 te spreken:

hello  pompom            SA IST MAR KREKT.        pompom  hello

(Voor de niet friezen onder ons:zo is het maar net)

Gust0 en ik genieten erg van onze KI.  :yes:
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

TurboMarco

@ kdt ,
CiteerHeb je met verschillende weerstanden geexperimenteerd ?
Zo ja welke ? ,en hoe selecteer je ze dan ?
Zou je deze vragen nog willen beantwoorden ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Gust0 op november 15, 2012, 16:35:04
Wel John blijf jij maar lekker sceptisch maar ik weet wat ik hoor en ben echt niet over één nacht ijs gegaan hoor  :lol: ik geniet nu lekker van een superieur geluid en ik weet dat "matches made in heaven" tussen versterker en speaker echt bestaan! Heb ik al verschillende keren mogen ervaren. For ex. Marantz en Focal is 1+1=3  :wink:
Ook kunnen kabels een wereld van verschil maken in het geluidsbeeld en nee ik heb het niet over exuberant dure maar heel betaalbare van VDH of Siltech.
Ik heb ook tests met phono voorversterkers gedaan waarbij het geluidsbeeld als een pudding in mekaar kan zakken  :-(
Nu heb ik pas weer een uitgebalanceerd systeem  :yes: en dat was er niet met de "Lite"
Gelukkig maar dat "cijfertjes" niet alles zeggen;het zou maar saai worden :-D

iemand moet het zijn "sceptisch" op het forum

over die phono kan ik het me erg goed voorstellen

ik denk dat mijn "kantelpunt" al heel vroeg is over gegaan naar een ander nivo qua muziek/hifi kwaliteit in kan niet 1 2 3 iets opnoemen waarvan ik zeg jeetje wat slecht gemaakt van een gerenomeerd merk

en ik kan zelf ook geen slechte "match" heugen

ben sneller tevreden dan vroeger misschien is dat het wel

ps: wat ik al vaker zeg ik mis gun niemand zijn plezier wat hij met een andere kabel of versterker heeft alleen ik blijf mij verbazen over die "grote" verschillen die mensen dan opnoemen dat ik dan uit verbazing reageer

daarom heb ik het dan maar over "anders" want "slecht" heb ik nog nooit gezien en beluisterd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

Citaat van: John Wx op november 14, 2012, 18:23:37
je stopt er een signaal in van 1000hz en komt er dan 900hz uit ? waar blijft die 100hz dan

een 1 is een 1 een 2 is een 2 maar een 3 kan geen 4 worden toch of je moet het geloven dan wel
Ik weet wel waar die 100hz is gebleven!!Maar wees gerust. Oud minister De jager heeft beloofd dat ie weer terugkomt.Tot op de laatste hz!!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

mountainbiker

Ik heb de hulp van Henk,zonder Ingrid, ingeroepen om ook een Ki pearl te maken.Het lukt nog niet.Hoe zouden ze dat toch doen bij Marantz? Mij lukt het maar niet.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

kdt

TAV MARCO

ik heb geen weerstanden vervangen o.i.d., zie onderstaande kopie van eerder bericht.

Ook denk ik dat bv een weerstand van 100 ohm met een prijs van 5 cent en dezelfde weerstand in een pro-uitvoering van bv 1 euro meettechnisch beiden 100 ohm meten maar klankmatig verschillend zijn. Dat is volgens mij de meerwaarde van een duurdere versterker of een speciale uitvoering.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

TurboMarco

Ik heb in ieder geval het sterke vermoeden dat de antwoorden op mijn vragen niet zullen komen .

Dus ik kan weer met een gerust hart naar de normale electronicaboer  :yes:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

CiteerOok denk ik dat bv een weerstand van 100 ohm met een prijs van 5 cent en dezelfde weerstand in een pro-uitvoering van bv 1 euro meettechnisch beiden 100 ohm meten maar klankmatig verschillend zijn. Dat is volgens mij de meerwaarde van een duurdere versterker of een speciale uitvoering

Ik denk ..... nee ik weet het zeker dat je het verschil tussen een keramische en een metaal oxide weerstand niet gaat horen ,ook kan ik je vertellen dat zogenaamde Pro weerstanden enkel in hoog belastbare luidspreker systemen gebruikt worden ,een mooi voorbeeld daarvan zijn de Tannoy's van Marvin .

5.1.4

Philips 75PUS8303