PM KI-Pearl

Gestart door kdt, augustus 05, 2012, 18:57:55

Vorige topic - Volgende topic

kdt

De deal van 2012 gemaakt: ik heb nog een KI-Pearl nieuw kunnen kopen!  pompom
Deze gaat de PM 17 mk 2 M vervangen. Wat een soundstage, detaillering, finesse en welke superlatieven kun je nog meer bedenken.
In een vergelijking met de 17 en de KI is toch de KI de meerdere, de klank is nog verfijnder. De eerste keer dat ik de KI liet spelen was ik tot tranen toe beroerd, zo fraai.
Herkennen mede forumleden dit?
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

jrm

:no: :no:

Tenzij er iets mis is met de 17?

kdt

Neen, zeker niet. Ik ben overgestapt van een PM 8000 naar de PM 17, deze stap was zeer duidelijk een verbetering. De 17 met heel veel plezier en luistergenot gebruikt, totdat ik de KI hoorde.
Dus niets ten nadele van de 17  notworthy
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

thepioneer

Ik ken de beide versterkers niet, maar ik geloof graag dat het een behoorlijk verschil is. Veel plezier er mee :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

kdt

Wat een soundstage, ik ontdek mijn gehele cd collectie opnieuw  hello hello hello

lo

Hahaha...... veel plezier d'r mee  pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Mooi toch.  pompom. Geniet ervan kdt. Is ook gewoon een prachtige versterker.

Wel raar dat de beperkte oplage nog steeds niet op is..... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Beste KDT, ik moet jou helaas ernstig teleurstellen. Jouw enthousiasme betreft het vele malen beter presteren van jouw nieuwe versterker in vergelijk met de voorgaande, berust slechts op illusies. Omdat jij zoveel euris hebt neergelegd voor de nieuwe gear wil je ook graag een verbetering horen. Jouw brein speelt een spelletje met jou. Aldus de wetenschappers onder ons.

:angel:

JohnWx

Citaat van: WimPeu op augustus 18, 2012, 00:05:42
Mooi toch.  pompom. Geniet ervan kdt. Is ook gewoon een prachtige versterker.

Wel raar dat de beperkte oplage nog steeds niet op is..... :angel:

het blijft beperkt WIM  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

kdt

Niet met Xander eens: in een directie À-B vergelijking merk je het verschil tussen de 17 en de KI en nogmaals de 17 was (en is nog steeds) een fantastisch mooie versterker, zeker de MK2 M versie maar de Ki wint het toch (althans volgens mij en een aantal luistervinken). Het geld ben ik allang vergeten, het mooie geluid blijft. En een hobby mag  geld kosten  hello

xander32

Citaat van: kdt op augustus 18, 2012, 11:40:36
Niet met Xander eens: in een directie À-B vergelijking merk je het verschil tussen de 17 en de KI en nogmaals de 17 was (en is nog steeds) een fantastisch mooie versterker, zeker de MK2 M versie maar de Ki wint het toch (althans volgens mij en een aantal luistervinken). Het geld ben ik allang vergeten, het mooie geluid blijft. En een hobby mag  geld kosten  hello

:-D

Zelfs ik ben het niet eens met m`n voorgaande reply in dit draadje hoor :-P, die was licht cynisch  clown1 ...
Ook ik heb verschillen ervaren tussen versterkers die men niet kan ontgaan.

Geniet van de mooie versterker, van hetgeen die brengt  :yes:.

kdt

WimPeu

Citaat van: John Wx op augustus 18, 2012, 10:16:07

het blijft beperkt WIM  :wink:

Zou toch in eerste instantie beperkt tot 500 exemplaren zijn. Kijk dan heb je voor de meerprijs ook meteen een Marantz collectors item en dat is nu zo langzamerhand niet meer het geval denk ik.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op augustus 18, 2012, 13:41:59
Zou toch in eerste instantie beperkt tot 500 exemplaren zijn. Kijk dan heb je voor de meerprijs ook meteen een Marantz collectors item en dat is nu zo langzamerhand niet meer het geval denk ik.

ze zijn de tel kwijt, tis eerder een collectors item om een 8005 te hebben  :|
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

... ach, mijn "Limited Edition" zal ook wel niet zo heel limited zijn :roll:.

(zelf denk ik dat `t meer een tussen-oplossing betreft totdat de S3-variant er staat)