PM KI-Pearl

Gestart door kdt, augustus 05, 2012, 18:57:55

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

lekker belangrijk!

geniet van je versterker en van je "illusies"  :-D
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

kdt

What's in à name?  :-D
Maar mooi blijft de KI
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op augustus 18, 2012, 10:08:32
Beste KDT, ik moet jou helaas ernstig teleurstellen. Jouw enthousiasme betreft het vele malen beter presteren van jouw nieuwe versterker in vergelijk met de voorgaande, berust slechts op illusies. Omdat jij zoveel euris hebt neergelegd voor de nieuwe gear wil je ook graag een verbetering horen. Jouw brein speelt een spelletje met jou. Aldus de wetenschappers onder ons.

:angel:
Ben het slechts ten dele met die wetenschappers en met jou eens Robert :-D maar en het geldt echter zeker niet voor (alle) weergevers zoals luidsprekers en hoofdtelefoons. :evil: :-D Heb ook verschillen gehoord tussen versterkers maar zeker tussen luidsprekers en hoofdtelefoons waar duurder ook zeker niet altijd beter betekende.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 20, 2012, 02:21:02
Ben het slechts ten dele met die wetenschappers en met jou eens Robert :-D maar en het geldt echter zeker niet voor (alle) weergevers zoals luidsprekers en hoofdtelefoons. :evil: :-D Heb ook verschillen gehoord tussen versterkers maar zeker tussen luidsprekers en hoofdtelefoons waar duurder ook zeker niet altijd beter betekende.

Nee Cor niet beter not your kind of Caffee :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Gust0

Ik heb gisteren denk ik nu toch wel dé allerlaatste Marantz KI PM Pearl mogen ontvangen ter vervanging van een KI PM Pearl Lite en ik moet KDT hélemaal bijtreden! Wat een sound zeg ik had precies dezelfde ervaring en was helemaal ondersteboven. Ik begin te geloven dat die "Lites" toch vooral een marketing verhaal was want dit is toch wel helemaal van een andere orde! De Pearl is niet eens ingespeeld en out of the box overtreft hij vele malen de Lite die trouwens net weg is en dus nog heel vers in m'n geheugen ligt. Daarvoor had ik de PM 7200  dat was ook echt een verborgen parel (what's in a name) van Marantz en deze Pearl doet me daar aan terugdenken qua sound maar dan in de kwalitatief ovetreffende trap. Ik ben een gelukkige Marantzbezitter  :-D

JohnWx

Citaat van: Gust0 op november 14, 2012, 10:55:11
Ik heb gisteren denk ik nu toch wel dé allerlaatste Marantz KI PM Pearl mogen ontvangen ter vervanging van een KI PM Pearl Lite en ik moet KDT hélemaal bijtreden! Wat een sound zeg ik had precies dezelfde ervaring en was helemaal ondersteboven. Ik begin te geloven dat die "Lites" toch vooral een marketing verhaal was want dit is toch wel helemaal van een andere orde! De Pearl is niet eens ingespeeld en out of the box overtreft hij vele malen de Lite die trouwens net weg is en dus nog heel vers in m'n geheugen ligt. Daarvoor had ik de PM 7200  dat was ook echt een verborgen parel (what's in a name) van Marantz en deze Pearl doet me daar aan terugdenken qua sound maar dan in de kwalitatief ovetreffende trap. Ik ben een gelukkige Marantzbezitter  :-D

Zijn nog leverbaar in heel Europa hoor, ze maken ze gewoon bij hebben ze sch..t aan in Japan

en illussie is een mooi iets koesteren 

ps: 7 sec. is het max wat ons geheugen kan onthouden qua muziek (antoonbaar) maar beter een goede illusie dan een slecht geheugen  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gust0

...en toch vond ik die "Lite" maar een mager beestje in de vergelijking hoor  :-)

JohnWx

Citaat van: Gust0 op november 14, 2012, 11:36:25
...en toch vond ik die "Lite" maar een mager beestje in de vergelijking hoor  :-)

Dan was hij niet goed of illusie was sterker dan je 7 sec. geheugen wat we maar aan muziek kunnen waarnemen

Maar het gaat er ook om waar je goed bij voelt in principe is mijn mening dat er totaal geen verschil mag zijn en ook volgens Kennie zelf het moet het zelfde klank karakter hebben of klank kleur hij tuned het op zijn sound

JohnWx

het grootste verschil is die 5mm bovenplaat wat ook gelijk het gewicht behoorlijk verzwaard

maar de specs zijn nagenoeg het zelfde als ik op de site van Kennie "Pearl" kijk

waar ik me altijd over blijf verbazen is dat er dus maar erg weinig goede versterkers nog maar gemaakt worden  :-o

maar is puur en alleen mijn mening en waarnemingen

TurboMarco

Citeerwaar ik me altijd over blijf verbazen is dat er dus maar erg weinig goede versterkers nog maar gemaakt worden 
Ik verbaas mij er over dat er alleen maar goede versterkers gemaakt worden ,ik ben in ieder geval nog geen slechte tegengekomen .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op november 14, 2012, 12:08:09
Ik verbaas mij er over dat er alleen maar goede versterkers gemaakt worden ,ik ben in ieder geval nog geen slechte tegengekomen .

ik ook, zo bedoelde ik het ook, maar als ik andere moet geloven ziet het er somber uit voor bepaalde versterkers in de line up

kdt

Leuk te lezen dat er meer leden zijn die de meerwaarde van de KI her- en erkennen. Ik had voor de KI een PM 17 mk2 M en deze beviel zeer goed ...... Tot ik de KI hoorde (zie eerder verslag op dit forum). Het is inderdaad zo dat wanneer je de specs leest deze (bijna) geheel overeenkomen met de PM 15 S2 en de PM 15 limited. Maar klankmatig zijn er wel degelijk verschillen. Ik denk dat meettechnisch dit niet kan worden aangetoond maar dat ons gehoor dit feilloos kan duiden. Ook denk ik dat bv een weerstand van 100 ohm met een prijs van 5 cent en dezelfde weerstand in een pro-uitvoering van bv 1 euro meettechnisch beiden 100 ohm meten maar klankmatig verschillend zijn. Dat is volgens mij de meerwaarde van een duurdere versterker of een speciale uitvoering.
Blijft overeind dat de KI een fenomenale versterker is.  notworthy
(Overigens waar heb je deze nog kunnen kopen?)
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

TurboMarco

Heb je met verschillende weerstanden geexperimenteerd ?
Zo ja welke ? ,en hoe selecteer je ze dan ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

mountainbiker

Ben zelf maar gestopt met het zoeken van "verschillen" tussen stereo versterkers.Heb ze namelijk niet kunnen ontdekken. Klasse ab Marantz,Denon 2*35 watt,2*43 watt,2*55 watt en onkyo reciever 2*40 klinkt wat mij betreft een pot nat. Mede naar aanleiding en advies van forumlid (Sb_Marantz) Bezig met specs van speakers, akoestiek en websites over zelfbouw en losse componenten.Daar zit wel verschil tussen.Ook nog leuk om uit zoeken en soms gaat er een wereld open.  Ben nu bezig met het merk Monacor.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE