PM KI-Pearl

Gestart door kdt, augustus 05, 2012, 18:57:55

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op november 14, 2012, 13:22:04
Ben zelf maar gestopt met het zoeken van "verschillen" tussen stereo versterkers.Heb ze namelijk niet kunnen ontdekken. Klasse ab Marantz,Denon 2*35 watt,2*43 watt,2*55 watt en onkyo reciever 2*40 klinkt wat mij betreft een pot nat. Mede naar aanleiding en advies van forumlid (Sb_Marantz) Bezig met specs van speakers, akoestiek en websites over zelfbouw en losse componenten.Daar zit wel verschil tussen.Ook nog leuk om uit zoeken en soms gaat er een wereld open.  Ben nu bezig met het merk Monacor.

Ik vind ook niks mis mee als mensen een nieuwe versterker veel beter vinden, ben blij voor ze, maar is die winst echt of spelen er meer dingen mee als geld uitgave reviews winkel die stimuleerd uiterlijk etc. etc. etc.

Terwijl een versterker op zich niet veranderd is alleen zijn er op bepaalde dingen meer optie's gekomen zeker op receivers 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

7 seconde geheugen.

ok. dat is aangetoond. door wie? de telegraaf?

maar laten we dat even voor waar aannemen.

dus je kunt niet aantonen dat iets hetzelfde klinkt (of zelfs 2x naar hetzelfde hebt geluisterd)
EN
niet aantonen dat je verschil hebt waargenomen

ergo met je gehoor kun je geen verschil of gelijkenis aantonen.

tsja. zullen we dan maar gaan meten?

elke amp meet wel anders. (pak eens wat meetverslagen ervij van miller audio research.)

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Dan hebben we het nog steeds niet over die orde dat het meetbare hoorbaar is .

Maar goed er werd ook al gesteld dat iets wat meetbaar het zelfde is toch ook weer anders kan klinken ,dat kan toch gewoon niet !!  :-o
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 14, 2012, 16:58:01
7 seconde geheugen.

ok. dat is aangetoond. door wie? de telegraaf?

maar laten we dat even voor waar aannemen.

dus je kunt niet aantonen dat iets hetzelfde klinkt (of zelfs 2x naar hetzelfde hebt geluisterd)
EN
niet aantonen dat je verschil hebt waargenomen

ergo met je gehoor kun je geen verschil of gelijkenis aantonen.

tsja. zullen we dan maar gaan meten?

elke amp meet wel anders. (pak eens wat meetverslagen ervij van miller audio research.)

Dat staat in elk boek als je gaat studeren over het menselijk brein, kijk anders even op de sites die gecertificeerd zijn om dit soort info te mogen uitdragen dus niet de Telegraaf, als je had gegoogled kon je het gelijk als feit zien

Die meetverslagen zeggen mij niet zoveel ze hebben maar 3 klanten  8-)

Volgens mij als je een muziek signaal door een versterker laat gaan komt er ook weer een muziek signaal uit naar mijn weten en is dat het zelfde alleen versterkt of gaat de zangeres in eens anders zingen qua toonhoogte of als je geluids golf er door heen laat gaan komt die er dan anders uit ?

Wat moet je meten om een signaal zo natuur getrouw door te geven ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Marco op november 14, 2012, 17:23:40
Dan hebben we het nog steeds niet over die orde dat het meetbare hoorbaar is .

Maar goed er werd ook al gesteld dat iets wat meetbaar het zelfde is toch ook weer anders kan klinken ,dat kan toch gewoon niet !!  :-o

je stopt er een signaal in van 1000hz en komt er dan 900hz uit ? waar blijft die 100hz dan

een 1 is een 1 een 2 is een 2 maar een 3 kan geen 4 worden toch of je moet het geloven dan wel

Rob46

Als ik de reacties van JohnWx moet geloven, worden wij met ons allen geflest  nonono

Perfect_audio

Citaat van: John Wx op november 14, 2012, 18:23:37
je stopt er een signaal in van 1000hz en komt er dan 900hz uit ? waar blijft die 100hz dan

Haha, strijkstokfenomeen. Heb je bij goede doelen ook.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Citaat van: Rob46 op november 14, 2012, 19:12:14
Als ik de reacties van JohnWx moet geloven, worden wij met ons allen geflest  nonono

Dat maak jij ervan dat je geflest word, en je gebruikt naar mijn mening al het juiste woord "geloven" 

als je 1 miljoen dollar wil verdienen betaal ik de tickets en onkosten kom je zonder terug van James Randi krijg ik 4 x het begrag van de tickets

goede deal toch

Kan jij anders onderbouwen Rob behalve dat je het hoort

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op november 14, 2012, 19:27:15
Haha, strijkstokfenomeen. Heb je bij goede doelen ook.

ron

ooohhh die 100hz gaat terug naar de leverancier

hoeveel hz hebben jullie retour ontvangen :-)

Niber

John, kalmeer...

Dit moet een leuk topic zijn van mensen die trots zijn op hun PM KI Pearl.

Overigens snap ik best dat je na een dag niet meer precies weet hoe iets klonk. Maar je weet wel wanneer het anders klinkt dan voorheen en of je dit mooier (of juist niet) vindt.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Sander

Citaat van: Niber op november 14, 2012, 20:24:49
John, kalmeer...

Overigens snap ik best dat je na een dag niet meer precies weet hoe iets klonk. Maar je weet wel wanneer het anders klinkt dan voorheen en of je dit mooier (of juist niet) vindt.
stupid

Heel veel plezier van die super mooie versterker!
En nu natuurlijk nog de bijpassende SA er bij zoeken hea!  :evil:

Grtz
Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

John, kalmeer...

Ik ben kalm Niber  :-)

Maar als mensen woorden gaan verdraaien net of ik heb gezegd "geflest" gaat dat mij iets te ver

Vraag je of ze wel iets onderbouwend kunnen aandragen hoor je niks meer kunnen ze alleen een emotion weergeven als deze: nonono zegt genoeg

Cornelis1921

Citaat van: Gust0 op november 14, 2012, 10:55:11
Ik heb gisteren denk ik nu toch wel dé allerlaatste Marantz KI PM Pearl mogen ontvangen ter vervanging van een KI PM Pearl Lite en ik moet KDT hélemaal bijtreden! Wat een sound zeg ik had precies dezelfde ervaring en was helemaal ondersteboven. Ik begin te geloven dat die "Lites" toch vooral een marketing verhaal was want dit is toch wel helemaal van een andere orde! De Pearl is niet eens ingespeeld en out of the box overtreft hij vele malen de Lite die trouwens net weg is en dus nog heel vers in m'n geheugen ligt. Daarvoor had ik de PM 7200  dat was ook echt een verborgen parel (what's in a name) van Marantz en deze Pearl doet me daar aan terugdenken qua sound maar dan in de kwalitatief ovetreffende trap. Ik ben een gelukkige Marantzbezitter  :-D
Ik dacht ook ooit eens verschil te kunnen vaststellen tussen een een vintage Philips/marantz ampje en mijn PM7200, die toen bij HAL stond voor een servicebeurt. Niet dus! Zelfs ik tuinde met open oren en vooral ogen in deze audiofiele suggestie. :-D Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

John, kalmeer...

Actuele stemming en mentale toestand zijn van een grote zoniet doorslaggevende invloed op hoe wij geluid in 't algemeen en muziek in 't bijzonder beleven. Is mijn eigen ervaring. (Dit moet bij jou ook een belletje doen laten rinkelen Niber. :-D) byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: Rob46 op november 14, 2012, 19:12:14
Die mogelijkheid is niet geheel uit te sluiten!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE