Gisterenavond was het dan zover: de eerste ontmoeting met Zoldar. Marantz81 en Janver kende in al van eerdere M&G's.
In februari hadden wij al eerder met elkaar afgesproken ten zijner huize maar dat is niet doorgegegaan omdat ik het onprettig vind om bij duisternis je weg te moeten zoeken in zo'n moderwetse nieuwbouwwijk.
De ontvangst was allerhartelijkst en met een mok lekkere Senseo koffie bekeken wij de door mij medegebrachte CD's: Porcupine Tree (4×), Blackfield (I & II) en Steve Hackett (4×), terwijl Tori Amos' 'Little Earthquakes' op de achtergrond werd gestreamd: klonk zeer overtuigend zo op het eerste gehoor.
Kort daarna kwam ook Marantz81 binnen en een 20 minuten later ook Janver. Inmiddels lag dochter Senna, 6 weken oud en een wolk van een baby, nog steeds heerlijk te slapen.
Daarna barste het (stereo) buizen'geweld' los; Alice in Chains trapte af vanaf vinyl. Wat een prachtige 'lively details', alleen het laag is een beetje 'muddy' bij buizen (2× 50 Watt's Graaf). Toch hield de amp zich prima, ook bij hoger vermogen. De Triangles blinken uit door een zeer open midden/hoog dat niet ieders 'cup of tea' zal zijn. Doch met het laagfundament van de sub blijft een indrukwekkend sound-gebeuren. Ook 'Love Over Gold' van The Dire Straits over deze combinatie met de Arezzo en Ortofon M-Black mogen genieten. Ook Dianne Krall (SA-CD) en Saskia Bruin-Bottomley (CD) kwamen voorbij, al liet het loopwerk van de marantz spinner [DV9500] ons regelmatig in de steek.
Na o.a. Toto (van Greatest Hits '77-'02, 'Spanish Steps') een aantal 'live'-fragmenten van de soundtrack van Pink Floyd's 'A Delicate Sound of Thunder'.
Toen was het de beurt aan 5:1 (transistor)Onkyo: Porcupine Tree's Fear of a Blank Planet (DVD-A). Persoonlijk heb ik weinig kunnen waarnemen van dat H.T.-geweld, mijn luisterpositie was, op eigen verzoek, misschien niet optimaal genoeg. Maar i.i.g. het duidelijke verschil tussen 'buizen' en 'solid state' was gemaakt. Waar de Graaf een heel vloeiend en homogeen geluidsbeeld neerzet laat de Onkyo en wat gruiziger maar wel geariculeerdere sound horen: ook hier geldt echter ook, smaken veschillen.
Na nog een aantal fragmenten van 'in absentia' (P.T.) en wederom ADSOT gehoord te hebben kroop de tijd richting naar het onvermijdelijk afscheid toe.
Dank aan Zoldar voor de eerste klas gastvrijheid (moest af en toe tussendoor ook nog baby Senna verzorgen. Marantz81, leuk je weer een ontmoet te hebben: en die premium gear gaat er echt wel weer komen!
Janver, jij ook bedankt, zeker ook voor de lift naar Den Haag Centraal.
Kortom, het was een maximum geslaagde mini M&G.
Groet, Cor.