upgrade marantz 4240

Gestart door leo de M, juli 17, 2012, 23:13:25

Vorige topic - Volgende topic

leo de M

Haalo Gentle,
Toch een waardeloze zomer , dus de hoogste tijd om maar even mijn 4240 open te schroeven :yes:
Potmetertjes begonnen een beetje te kraken en ik had nog steeds niet alle elco's vervangen,
daar maar even mee begonnen.

Meterdriver en 400hz tone print maar even aangepakt :
Nieuwe panasonic FC condensatoren.

Printbaan schoongemaakt/aangesoldeerd.

Dolbyprint te voorschijn getoverd ,zie hier de oude elco's.

Alles weer nieuw en mooie printbanen.

Stereodecoder oud.

stereodecoder met nieuwe elco's en printbaantjes gereinigd.

Nu we toch lekker bezig zijn gelijk maar even het perkament achter de meters uitgewisseld,en achter de schaalaanwijzer . deze had ik 2 jaar geleden met gewoon printerpapier vervangen, maar perkament is beter dus.....

Het ziet inmiddels blauw van de Panasonic FC.

Alles weer schoon en fris

Uit de potmeters komt een witte smeurie, waarschijnlijk residu van de kontaktspray, met een wattestaafje schoongemaakt en opnieuw gesmeerd,

Mooi fris Tone/voorversterkerboardje

Weer als nieuw deze 4240

Bij opnieuw aansluiten hoorde ik een raar geluid , alsof het rechterkanaal spetterde, de bass , het vermogen kwam niet door , heeft me nog aardig wat uurtjes gekost om het euvel op te sporen. zoeken...zoeken ...totdat ik maar even achter mijn speakerdoek ging kijken........
Gek ...hoe kwam dat toch ?

tsjongejonge , tijd voor nieuwe foamranden denk ik , voor niets me uit de naad gezocht, hij is wel weer gelijk goed nagelopen... :yes:

PS. op andere speakers aangesloten en ik was weer verbaasd over het geluid, even mooi en helder als mijn 2325. byebye

mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 2325 silver
marantz model 4240 silver
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200

HAL9000

Goed  gedaan!  is  niet een van de  makkelijkste.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bas focal marantz

Zo een mooie vergaande speaker rand heb ik al lang niet meer gezien .

Maar wat ik echt niet snap , al die tijd heb je dus niets gemerkt , niets gehoord dat een speaker al lang niet meer goed functioneerde en na het vervangen en schoonmaken van onderdelen ineens wel  HLP

lo

Mooi verslag van je revisie, netjes  notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

leo de M

Citaat van: HAL9000 op juli 17, 2012, 23:23:01
Goed  gedaan!  is  niet een van de  makkelijkste.

Dank je  Jon , kost mij ook wat meer uitzoekuurtjes dan een pro hoor , maar ik heb wel veel geduld. :lol:
mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200

leo de M

Citaat van: bas focal marantz op juli 17, 2012, 23:23:33
Zo een mooie vergaande speaker rand heb ik al lang niet meer gezien .

Maar wat ik echt niet snap , al die tijd heb je dus niets gemerkt , niets gehoord dat een speaker al lang niet meer goed functioneerde en na het vervangen en schoonmaken van onderdelen ineens wel  HLP

Nee klopt, deze speakers doen normaal ook niet mee, alleen met testen als ik bijvoorbeeld onderhoud doe.
of ze draaien mee op de achtergrond. normaal heb ik er twee dali of tannoy of missionn opstaan. ...
ben nog aan het beslissen welke ik ga houden want het loopt een beetje uit de hand. :|
mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200

jrm

En weer een goede reviseerder erbij  :-D

Leuk om te lezen.

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: jrm op juli 18, 2012, 17:31:18
En weer een goede reviseerder erbij  :-D
Weer een zzp,er erbij.   :-D, dat bedoel ik.  :roll: :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Citaat van: leo de M op juli 18, 2012, 17:14:25

Dank je  Jon , kost mij ook wat meer uitzoekuurtjes dan een pro hoor , maar ik heb wel veel geduld. :lol:

Leo,  Jij haalt  de  printjes  helemaal los.  Dat  word je  snel zat  als je  er 10 per jaar moet doen.  En  nog  zwaardere  types.  Goede  foto's maken,  dan zit je  altijd  wel goed.

Heb je  trouwens  dat  print  waar de  afstem condensator op zit ook gereviseerd?

Jon

leo de M

Citaat van: HAL9000 op juli 18, 2012, 18:55:41
Leo,  Jij haalt  de  printjes  helemaal los.  Dat  word je  snel zat  als je  er 10 per jaar moet doen.  En  nog  zwaardere  types.  Goede  foto's maken,  dan zit je  altijd  wel goed.

Heb je  trouwens  dat  print  waar de  afstem condensator op zit ook gereviseerd?

Jon

Nee hoor Jon, ik schroef ze alleen maar van de beugeltjes af anders wordt het wel erg lastig denk ik , of jij moet daar ook een speciale techniek voor hebben ???? behalve de dolby print kon ik wel losnemen want die zit met stekkertjes aangesloten. vandaar

en ja , ik heb de print met de afstemcondensator ook gerecaped. want is daar iets speciaals mee Jon ?
mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200

leo de M

En voor de heren reviseerders. maak je maar geen zorgen. ik ben geen concurrent . ik heb daar niet de juiste apparatuur voor en te weinig kennis . kan alleen maar aardig solderen en logisch denken. . en ook geen tijd  trouwens . ik heb al genoeg aan mijn eigen apparatuur servicen en reviceren. dus Joepie :lol:
mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200

leo de M

Citaat van: Paul op juli 18, 2012, 17:51:28
Weer een zzp,er erbij.   :-D, dat bedoel ik.  :roll: :wink:

nee jullie bedoelen waarschijnlijk een zzk,er een zelfstandige zonder klanten  :yes:
mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200

HAL9000

Citaat van: leo de M op juli 18, 2012, 19:38:11
En voor de heren reviseerders. maak je maar geen zorgen. ik ben geen concurrent . ik heb daar niet de juiste apparatuur voor en te weinig kennis . kan alleen maar aardig solderen en logisch denken. . en ook geen tijd  trouwens . ik heb al genoeg aan mijn eigen apparatuur servicen en reviceren. dus Joepie :lol:

Het  is  altijd  een hels  karwei  om  dat  te  recappen.

mountainbiker

Bij opnieuw aansluiten hoorde ik een raar geluid , alsof het rechterkanaal spetterde, de bass , het vermogen kwam niet door , heeft me nog aardig wat uurtjes gekost om het euvel op te sporen. zoeken...zoeken ...totdat ik maar even achter mijn speakerdoek ging kijken........
Gek ...hoe kwam dat toch ?

tsjongejonge , tijd voor nieuwe foamranden denk ik , voor niets me uit de naad gezocht, hij is wel weer gelijk goed nagelopen... :yes:

PS. op andere speakers aangesloten en ik was weer verbaasd over het geluid, even mooi en helder als mijn 2325. byebye
[/quote]
Komt me akelig bekend voor dat beeld.Heb afgelopen winter dat klote klusje 4 keer mogen doen bij mijn Mission speaker.Was blij er van af te zijn.Ben ik afgelopen week bij ma en er komt een raar geluid uit haar Jbl speakertjes.Toch effe kijken en jawel hoor.Foam randen naar de gallemiezen en nee zeggen zit er niet in want tenslotte is het toch je oude moedertje die je niet wil teleurstellen.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE