Haalo Gentle,
Toch een waardeloze zomer , dus de hoogste tijd om maar even mijn 4240 open te schroeven
Potmetertjes begonnen een beetje te kraken en ik had nog steeds niet alle elco's vervangen,
daar maar even mee begonnen.
Meterdriver en 400hz tone print maar even aangepakt :
Nieuwe panasonic FC condensatoren.
Printbaan schoongemaakt/aangesoldeerd.
Dolbyprint te voorschijn getoverd ,zie hier de oude elco's.
Alles weer nieuw en mooie printbanen.
Stereodecoder oud.
stereodecoder met nieuwe elco's en printbaantjes gereinigd.
Nu we toch lekker bezig zijn gelijk maar even het perkament achter de meters uitgewisseld,en achter de schaalaanwijzer . deze had ik 2 jaar geleden met gewoon printerpapier vervangen, maar perkament is beter dus.....
Het ziet inmiddels blauw van de Panasonic FC.
Alles weer schoon en fris
Uit de potmeters komt een witte smeurie, waarschijnlijk residu van de kontaktspray, met een wattestaafje schoongemaakt en opnieuw gesmeerd,
Mooi fris Tone/voorversterkerboardje
Weer als nieuw deze 4240
Bij opnieuw aansluiten hoorde ik een raar geluid , alsof het rechterkanaal spetterde, de bass , het vermogen kwam niet door , heeft me nog aardig wat uurtjes gekost om het euvel op te sporen. zoeken...zoeken ...totdat ik maar even achter mijn speakerdoek ging kijken........
Gek ...hoe kwam dat toch ?
tsjongejonge , tijd voor nieuwe foamranden denk ik , voor niets me uit de naad gezocht, hij is wel weer gelijk goed nagelopen...
PS. op andere speakers aangesloten en ik was weer verbaasd over het geluid, even mooi en helder als mijn 2325.