wat is een goede/geschikte mediaspeler..

Gestart door dennisvz, juni 24, 2012, 08:29:12

Vorige topic - Volgende topic

Dinky01

Ik gebruik ook al een paar jaar de Popcornhour C200. Ben er nog steeds erg tevreden over.

De resonatie van de hardeschijf kan voor wat bijgeluiden zorgen. Zeker als hij op een kastje staat. Daarom heb ik hem met een meurbeugel aan de muur gehangen.

Verder kun je er voor kiezen een 5400 toeren harddisk in plaats van een 7200 toeren te nemen. Deze maken over het algemeen ook net iets minder geluid.

Groeten Dinky

Slashhead

Citaat van: dennisvz op juni 24, 2012, 08:29:12
Beste Forumleden,

Ik heb eergisteren een nr1402 en 2 Boston Acoustics a250 gekocht. Ik wil deze in de toekomst gaan uitbreiden naar een 5.1 set met een mediaspeler waarbij ik makkelijk films, muziek af kan speler op de set of tv.

Kan iemand mij wat advies geven?  HLP

Alvast bedankt!

Een simpele PC met een Intel Core i5 en HDMI uit.
Dit spul is overal voor te gebruiken draait alles weg (incl. DTS HD etc, dat is nog maar afwachten met media spelers) . Makkelijk nieuwe HDD's uit te breiden als je een niet al te kleine behuizing gebruikt. Verder alle bij de hand, internet, Youtube etc..
Draadloos toetsenbord
http://tweakers.net/pricewatch/250235/enermax-aurora-micro-wireless.html

Heb zelf 8 TB erin zitten en Windows 7 op een SSD  8-)
Blu ray (schijven en ISO's) speel ik af met Total Media Theatre.

cz79

Citaat van: Dinky01 op juni 24, 2012, 16:01:26
Ik gebruik ook al een paar jaar de Popcornhour C200. Ben er nog steeds erg tevreden over.

De resonatie van de hardeschijf kan voor wat bijgeluiden zorgen. Zeker als hij op een kastje staat. Daarom heb ik hem met een meurbeugel aan de muur gehangen.

Verder kun je er voor kiezen een 5400 toeren harddisk in plaats van een 7200 toeren te nemen. Deze maken over het algemeen ook net iets minder geluid.

Groeten Dinky

Ik heb de PCH-C200 op zachte siliconen dempers staan en dan hoor je nagenoeg helemaal niets, ook afhankelijk van de harde schijf zelf, maar Samsung en WD maken wel aardige stille schijven

211

Citaat van: dennisvz op juni 24, 2012, 08:29:12
Beste Forumleden,
Ik heb eergisteren een nr1402 en 2 Boston Acoustics a250 gekocht. Ik wil deze in de toekomst gaan uitbreiden naar een 5.1 set met een mediaspeler waarbij ik makkelijk films, muziek af kan speler op de set of tv.
Kan iemand mij wat advies geven?  HLP
Alvast bedankt!

1 - een PC of laptop met HDMI uit : klaar is kees

2 - Bij een moderne TV (met netwerk interface) heb je toch geen losse mediaplayer meer nodig ? enkel een bron die DNLA kan "zenden" (PC of NAS) is dan voldoende.

3 - Heeft je TV nog een optische uitgang of ARCC via je HDMI dan kan je ook alleen muzie afspelen op de 1402 (via je TV)

4 - Wil je je TV niet aanzetten om muziek af te spelen, koop dan een 2e hands Squeezebox classic

5 - In plaats van optie 3 en/of 4 is een laptop met HDMI uit rechtstreeks op je 1402 ook een prima oplossing

Samengevat :

één moderne laptop met HMDI uit en je bent helemaal klaar....

Zolang je maar geniet....

cz79

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Janver

Heel veel goede antwoorden zijn al gegeven! Cheers to that!

Maar ik adviseer toch een "Dune Smart B1"!

Waarom: ik heb hem zelf ook ;-)

Ik vind dit een erg goede allrounder, goede beeldkwaliteit, cd/dvd/bd speler(geen SACD :-O ), een een redelijke prijs. Maar er moet wel een separate hd/pc of NAS zijn.

My 2 pesos!

FF tikfoutje in smart weggewerkt(blijft in jou post staan John :-) )
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: Janver op juni 24, 2012, 21:05:11
Heel veel goede antwoorden zijn al gegeven! Cheers to that!

Maar ik adviseer toch een "Dune Smat B1"!

Waarom: ik heb hem zelf ook ;-)

Ik vind dit een erg goede allrounder, goede beeldkwaliteit, cd/dvd/bd speler(geen SACD :-O ), een een redelijke prijs. Maar er moet wel een separate hd/pc of NAS zijn.

My 2 pesos!

dat vind ik nou een mooi motivatie  hello

waarom moet ik die nemen ,"gewoon"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mustang5.0

thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: mustang5.0 op juni 24, 2012, 21:19:56
nonono Jullie hoeven toch niet alles te weten  :wink:

nee alleen je pincode, en die weet ik 4 x 1 alleen de volgorde ? weet ik niet :lol:

Marvin

Citaat van: Slashhead op juni 24, 2012, 16:13:04
Een simpele PC met een Intel Core i5 en HDMI uit.
Dit spul is overal voor te gebruiken draait alles weg (incl. DTS HD etc, dat is nog maar afwachten met media spelers) . Makkelijk nieuwe HDD's uit te breiden als je een niet al te kleine behuizing gebruikt. Verder alle bij de hand, internet, Youtube etc..
Draadloos toetsenbord
http://tweakers.net/pricewatch/250235/enermax-aurora-micro-wireless.html

Heb zelf 8 TB erin zitten en Windows 7 op een SSD  8-)
Blu ray (schijven en ISO's) speel ik af met Total Media Theatre.

Helemaal mee eens, heb allerlei media-spelers gehad.
Goed, de nieuwe generatie ala Dune niet.
Maar sinds ik m'n pc gebruik voor alle media ben ik van een hoop gedonder af.
Gebruik ook Total Media tegenwoordig, echt helemaal geweldig.
Anders zou ik zelf gewoon voor een Dune gaan en dan even goed bedenken welke voor jou geschikt is.

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 25, 2012, 11:02:45
Helemaal mee eens, heb allerlei media-spelers gehad.
Goed, de nieuwe generatie ala Dune niet.
Maar sinds ik m'n pc gebruik voor alle media ben ik van een hoop gedonder af.
Gebruik ook Total Media tegenwoordig, echt helemaal geweldig.
Anders zou ik zelf gewoon voor een Dune gaan en dan even goed bedenken welke voor jou geschikt is.

wat voor pc gebruik je sluiswachter van het land, specs en wat is de belangrijkste factor

vr gr John1969  :-D

Marvin

Ja zeg, dat soort dingen weet ik echt niet.  :-o