24bit vs 16bit, the myth exploded!

Gestart door jwx, juni 18, 2012, 12:00:59

Vorige topic - Volgende topic

SB_Marantz

Genietze.......i call it a day voor vandaag.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 20, 2012, 01:09:41
Ik heb een zak chips gepakt. Zit lekker porcupine tree te luisteren op de sony receiver (24bit 48 khz voor de intimi)

Waar waren we?

Dat het een mooie receiver is die 1200es
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 20, 2012, 01:09:41
Ik heb een zak chips gepakt. Zit lekker porcupine tree te luisteren op de sony receiver (24bit 48 khz voor de intimi)

Waar waren we?

dat het eigenlijk over niks gaat realiseer ik me net
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Wijze woorden john. Ik sluit me hierbij aan. En wens iedereen het beste met zijn muziek. Ik zal het wat rustiger aan doen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jrm

Citaat van: Zoldar op juni 20, 2012, 07:29:00
Wijze woorden john. Ik sluit me hierbij aan. En wens iedereen het beste met zijn muziek. Ik zal het wat rustiger aan doen.

stupid

Geniet op je eigen eigewijze ik van deze hobby, maar vooral van de muziek die je raakt!

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 20, 2012, 07:29:00

geld ook voor mij maar vaak kom je door op het randje te gaan wel op nieuwe betere of andere inzichten standpunten waarvan ik denk bekijk het is vanuit iemand anders zijn redenatie en een nachtje slapen

maar vooral tijd om te gaan luisteren naar of bij andere die wel al doe software hebben om te beluisteren ipv de "gesponserde kenners" te geloven of te volgen of ?

chips al op  :-D

goedemorgen trouwens Zoldar

Paul

Citaat van: SB_Marantz op juni 20, 2012, 01:30:32
Genietze.......i call it a day voor vandaag.
Moggel jullie hebben het weer laat gemaakt.   :-D    clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Citaat van: Paul op juni 20, 2012, 09:05:16
Moggel jullie hebben het weer laat gemaakt.   :-D    clown1

Yep en er om 7 uur weer uit.  :gaap:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op juni 20, 2012, 09:24:50
Yep en er om 7 uur weer uit.  :gaap:

kwart over 7 me zoon bleef snurken en die moest naar school

mountainbiker

Grappig.Ik was slechte Flac bestanden aan het opruimen en kwam een 24bit remaster tegen van Heroes van David Bowie.Wat een klote geluid!! Delete en huplakee weg ermee!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

WimPeu

Hoe herken je een slechte Flac? Heb je de originele cd er dan naast draaien en na vergelijk tot deze conclusie gekomen? Ik heb veel Flacs gedownload en ga er altijd van uit dat het geen MP3's zijn die naar flac zijn gemaakt. Vind het altijd uitstekend klinken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juni 21, 2012, 18:55:42
Hoe herken je een slechte Flac? Heb je de originele cd er dan naast draaien en na vergelijk tot deze conclusie gekomen? Ik heb veel Flacs gedownload en ga er altijd van uit dat het geen MP3's zijn die naar flac zijn gemaakt. Vind het altijd uitstekend klinken.

jij heb Onkyo die trekt alles recht wat krom is  8-)

WimPeu

Ik denk het. Lees wel vaker over slechte Flacs maar als je het orgineel niet kent hoe herken je dan een slechte Flac? Kijk als er van een 128kbps mp3 een Flac is gemaakt zou ik het moeten merken maar als er van een 320 kbps mp3 een Flac is gemaakt zou je mij voor de gek kunnen houden hoor.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mountainbiker

Citaat van: WimPeu op juni 21, 2012, 19:49:49
Ik denk het. Lees wel vaker over slechte Flacs maar als je het orgineel niet kent hoe herken je dan een slechte Flac? Kijk als er van een 128kbps mp3 een Flac is gemaakt zou ik het moeten merken maar als er van een 320 kbps mp3 een Flac is gemaakt zou je mij voor de gek kunnen houden hoor.
Dat is er volgens mij ook aan de hand.De bron is waarschijnlijk klote vandaar dat hij heel zacht en dof klinkt.Ik zal eens kijken of ik een gewone 320kbbp mp3 kan krijgen.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juni 21, 2012, 19:49:49

hier zit er nog 1

Je hebt ook Muddy Waters originele opname waarvan ik denk die is 84 x geript naar MP3 met 32kbps