24bit vs 16bit, the myth exploded!

Gestart door jwx, juni 18, 2012, 12:00:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

Citaat van: Audiotic op juni 19, 2012, 21:35:37
hoi John,

Geef hard feelings hoor. Muziek en dat mooi horen is denk ik ons beider passie, en dan worden discussies soms ook wat "gepassioneerd"? Sorry als ik zo betweterig overkom.

Over dat wel of niet horen, ik kan je alleen aanbieden dat eens te proberen, eventueel bij mij. Ik heb 16 en 24 bit versies van The Beatles, Eagles, R.E.M., Metallica, Steely Dan, Fleetwood Mac, maar ook Keith Jarrett en andere jazz, en ja, ook klassiek. Ik meen het verschil echt te horen, en dan vooral in de ruimtelijkheid van het geluid. Maar ja, misschien wil ik het ook wel, na al die investeringen! :-)

Nee hoor. Een pot nat al die versies, geen verschil. Als we de heren op het smurfenforum mogen geloven geld er maar 1 waarheid.

- Alles wat je hoort, zit tussen je oren -





Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 19, 2012, 23:11:16
Nee hoor. Een pot nat al die versies, geen verschil. Als we de heren op het smurfenforum mogen geloven geld er maar 1 waarheid.

- Alles wat je hoort, zit tussen je oren -

wie beweerd dat, jij haalt dingen door elkaar die niet gezegd worden, zou je het willen aanhalen waar dat beweerd word.....


smurfenforum ? over wie zegt dat wat over jouw of die mensen op een ander forum
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: Zoldar op juni 19, 2012, 23:11:16
Nee hoor. Een pot nat al die versies, geen verschil. Als we de heren op het smurfenforum mogen geloven geld er maar 1 waarheid.

- Alles wat je hoort, zit tussen je oren -
Wordt wel een beetje irritant iedere keer die sneer. Ik kom op beide fora graag, ze zijn verschillend, ja en? Je komt er blijkbaar wel want je kent de standpunten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op juni 19, 2012, 23:38:53
Wordt wel een beetje irritant iedere keer die sneer. Ik kom op beide fora graag, ze zijn verschillend, ja en? Je komt er blijkbaar wel want je kent de standpunten.

word eigenlijk een beetje kinderachtig dit soort opmerkingen, komt neer op ik vind jouw stom lekker ppuuhhhh
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: John Wx op juni 19, 2012, 23:41:18
word eigenlijk een beetje kinderachtig dit soort opmerkingen, komt neer op ik vind jouw stom lekker ppuuhhhh
Ooh.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Ik vind dit een leuk forum omdat het kleinschalig is en Marantz 


maar op de andere 3 zit erg veel kennis qua techniek wetenschap ervaring opname mensen techneuten etc.etc. doe daar je voordeel mee zou ik zeggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: Zoldar op juni 19, 2012, 23:11:16
Nee hoor. Een pot nat al die versies, geen verschil. Als we de heren op het smurfenforum mogen geloven geld er maar 1 waarheid.

- Alles wat je hoort, zit tussen je oren -


Zijn er meerdere dan?
Je reageert te kort door de bocht imo en vliegt er geregeld uit ook.

Nog maar een keer dan:

Wat is echt bepalend voor een goed klinkende set:

akoestiek
speakers
Kwaliteit van de opname.
Plaatsing van de speaker en luisterpositie.

Natuurlijk is er nog eentje die niet vergeten mag worden:

Wat JIJ persoonlijk mooi vindt Qua weergave geld en niet wat een ander vindt.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

heb ik geprobeerd. ik kom op hetzelfde uit: ik hoor maar wat. of lijd aan bijzonder korte termijn geheugen. (net weer ff dark side op 24 bit vs CD op de sony set, schakelen 1 sec). maar verschillen zijn het echt niet. kan niet.
kan overigens uitermate genieten van CD's, 24 bit, SACD en zelfs mp3 of dat nu op budget of exotica wordt afgespeeld.

zal me verder onthouden van commentaar jegens eerbiedwaardigere en vooral kundigere mensen.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SB_Marantz

Draai gewoon wat je mooi vindt...........klaar.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 20, 2012, 00:33:08
heb ik geprobeerd. ik kom op hetzelfde uit: ik hoor maar wat. of lijd aan bijzonder korte termijn geheugen. (net weer ff dark side op 24 bit vs CD op de sony set, schakelen 1 sec). maar verschillen zijn het echt niet. kan niet.
kan overigens uitermate genieten van CD's, 24 bit, SACD en zelfs mp3 of dat nu op budget of exotica wordt afgespeeld.

zal me verder onthouden van commentaar jegens eerbiedwaardigere en vooral kundigere mensen.

lijd aan korte termijn geheugen ?, dat is wetenschappelijk bewezen kan er ook niks aan doen maar is een feit, en dat schakelen kan vele oorzaken hebben waarom je verschil waar neemt daar zijn ook al eindeloze discussies van geweest tot aan het verwijderen toe van meneer de With


maar zou het aardig vinden om is te reageren op mijn vraag waar word gezegd dat het 1 pot nat is, ipv jezelf in een hoek neer te zetten boven andere met je laatste zin
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Ach JJ: ik word ook in een hokje gezet maar het boeit me bitter weinig.
Geef graag raad en als ik het niet weet zeg ik het ook.  :wink:

Hogere wiskunde laat ik dus graag aan andere mensen over.  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op juni 20, 2012, 01:00:07
Ach JJ: ik word ook in een hokje gezet maar het boeit me bitter weinig.
Geef graag raad en als ik het niet weet zeg ik het ook.  :wink:

Hogere wiskunde laat ik dus graag aan andere mensen over.  :schater:

jij nog popcorn  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

Ik heb een zak chips gepakt. Zit lekker porcupine tree te luisteren op de sony receiver (24bit 48 khz voor de intimi)

Waar waren we?

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden