Jumper tuss LF en HF connector van luidspreker of biwiring voor dezelfde prijs

Gestart door bramdg, juni 06, 2012, 20:12:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slashhead

Citaat van: marvin op juni 17, 2012, 18:25:02
Prachtige verhalen allemaal hoor.
Maar is er nu een (positief) effect in de weergave met een 'jumper' of niet?

Wat houdt je tegen (behalve als je speaker het niet kan) om het te proberen.


Als je geen plaatjes hebt, koop dan een klein stukje VD 2,5 draad in de bouwmarkt en doe dat er tussen. Dit is koper 2,5mm en massief. Dus heel anders als luidsprekersnoer.

bramdg

Het word nog steeds een nieuwe jumperset met hetzelfde type als de LS kabel   :yes:  :yes:
8 kabels op de grond is wel iets te veel van het goede  :-P

Bedankt iedereen voor jullie reacties !
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marvin


Slashhead

Ik heb bij mezelf geen verschil gehoord tussen de standaard bruggen en doorlussen met de kabels. Ik heb dat op mijn Missions 753 geprobeerd en op mijn Celestions CS6.

gerard

Citaat van: marvin op juni 17, 2012, 18:25:02
Prachtige verhalen allemaal hoor.
Maar is er nu een (positief) effect in de weergave met een 'jumper' of niet?




Ja, maar dan wel in een beetje extreem voorbeeld.
Een brugje vervangen door één draadje uit een bijv. een telefoonkabel.
Dit heb ik geprobeerd om het laag iets te beïnvloeden en dat is hoorbaar.


Ik heb er nu trouwens gewoon twee stukjes 1mm2 koperdraad tussen ipv brugjes; prima :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: marvin op juni 17, 2012, 18:25:02
Prachtige verhalen allemaal hoor.
Maar is er nu een (positief) effect in de weergave met een 'jumper' of niet?
Marvin, ik vrees dat het antwoord negatief moet zijn. :no:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vlearmoes

Citaat van: gerard op juni 17, 2012, 20:56:26
Ja, maar dan wel in een beetje extreem voorbeeld.
Een brugje vervangen door één draadje uit een bijv. een telefoonkabel.
Dit heb ik geprobeerd om het laag iets te beïnvloeden en dat is hoorbaar.


Ik heb er nu trouwens gewoon twee stukjes 1mm2 koperdraad tussen ipv brugjes; prima :-)

Nu nog de rechter (+) connector naar beneden....beginnen bij laag en eindigen bij hoog  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

Ok ok, maar dat verschil ga je dus echt niet horen. :-D
Niet alle merken hanteren deze volgorde, dat terzijde.

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 23, 2012, 09:36:03
Ok ok, maar dat verschil ga je dus echt niet horen. :-D
Niet alle merken hanteren deze volgorde, dat terzijde.

Dan gaan we een stukje koper tussen doen wat een verlies aan weerstand heeft wat minder is dan de kabel zelf die naar de speaker gaat en dat horen we dan  :-o kan ik logisch denkend niet bij helaas

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RP

En als je het hele biwiring gebeuren toch voorgoed laat vallen dan kan je evenals ik heb gedaan van binnenuit de bekabeling van de tweater nog rechtstreeks op de basspeaker zetten.
Op die manier kwam ik er tenminste bij mij achter dat er toch een verschil in signaaldoorgave was bij de standaard bruggen van de beide speakers.
Maar hoe dit geldt voor speakers met meer dan twee drivers weet ik niet maar met mijn huidige speakers bevalt het mij prima. (moest wel van interlink veranderen want het klonk wel erg helder)
Maar hoe je het momenteel hebt opgelost kan volgens mij al een verbetering geven maar iedereen heeft een ander gehoor en smaak voor klankleur nietwaar?
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

thepioneer

heb je de tweeter zonder scheidingsfilter op de basspeaker aangesloten ?
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

renes59

Wat een gedoe hoe aan te sluiten, gewoon zo. Simpel zonder extra kosten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

RP

Citaat van: thepioneer op juni 23, 2012, 16:23:44
heb je de tweeter zonder scheidingsfilter op de basspeaker aangesloten ?

Nope, heb gewoon de kabel van de hogetonenconnector (bovenste terminal dus van buitenaf gezien) binnen in de kast rechstreeks op de onderste bijgezet maar wel op die manier dat het weer in originele staat kan worden gezet.
Iedere gek z'n gebrek maar deze kan niet tegen het minste of geringste verschil in klankleur van speakers
Dus het scheidingsfilter komt er niet aan te pas.
Na een upgrade naar de pm 8003 (waar ik absoluut geen spijt van heb) had ik nog het zelfde probleem dus toen was het gewoon een kwestie van verder zoeken en kwam dus hier op uit
Zoals ik eerder aangaf toch misschien een verschil in signaaloverdracht van de standaard bruggen.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

RP

Citaat van: renes59 op juni 23, 2012, 16:53:25
Wat een gedoe hoe aan te sluiten, gewoon zo. Simpel zonder extra kosten.


Ja dat is in de meeste gevallen de juiste oplossing mijns inziens alleen ik wilde in mijn geval echt iedere alles uitsluiten wat ook maar enig verschil in weerstand kon geven dus heb ik het maar op een beetje drastische manier gedaan.
By the way: wat voor soort speakerkabel is dat die je aangesloten hebt?
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries