Jumper tuss LF en HF connector van luidspreker of biwiring voor dezelfde prijs

Gestart door bramdg, juni 06, 2012, 20:12:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op juni 13, 2012, 01:44:53
Die kans is nihil.

Zie de wet van Ohm.
@SB: bedankt voor het korte en bondige antwoord. notworthy       byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Citaat van: SB_Marantz op juni 13, 2012, 01:39:55
2 vragen Joep:

Wat is buizengeluid en hoe kan het zijn dat een dure kabel je weergave kwaliteit behoudt en een goedkopere niet?

Daar moeten dus 2 antwoorden op komen.

1. Ik ervaar buizen geluid als zachter/warmer. Niet beter of slechter maar wel zo'n beetje het tegenovergestelde van wat er bij mij staat met 2 x 420 watt. Dat geeft meer dynamiek. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Het liefst had ik ook een mooie buizenbak erbij voor in een andere kamer. Maar ja dat kosts een hoop centjes en het is nu al niet echt goed koop.

2. Ik heb het niet over goedkope kabels nog dure kabels. Ik zeg dat volgens mij een kabel die niet veel kleurt zoals bijvoorbeeld een zilveren Siltech het minst toevoegt aan het geluid. Ga je voor een dikke koper kabel dan kan het geluid best wat warmer worden. Iets wat bovenop het buizengeluid iets te veel van het goede zou kunnen worden.

Het heeft natuurlijk op de eerste plaats te maken met wat je zelf mooi vind. En in de tweede plaats met luidsprekerkabels iets wat bij de ene installatie totaal geen invloed heeft en bij de andere duidelijk waarneembaar is.
Heb je in jouw installatie gekozen voor een buizenversterker dan ben je volgens mij toch met het pure geluid van buizen bezig en wil je zo weinig mogelijk kleuring van buitenaf.
Het advies is dan ook zelf uitproberen. En ja ik weet dat luidspreker kabel vaak het onderdeel is in een installatie wat het minste invloed lijkt te hebben.

Just my 2 cents. Sorry voor de late reactie.  :zzz: :zzz: :zzz:

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

joep

Citaat van: SB_Marantz op juni 13, 2012, 08:57:22
Geeft niet Joep.

Volgende vraag:  Wat is dynamiek?

Dat moet je ervaren.
Ik zou zeggen neem Cor onder de arm en kom deze kant op. Maken we er een leuke luistermiddag van.
Je weet dat je welkom bent!

SB_Marantz

Cor onder de arm?  :-D


Dynamiek is het verschil uitgedrukt in dB's tussen de zachtste en meest luidste passage van de bron. (CD / LP / tuner etc)
De snelheid waarmee dat bereikt wordt , althans tot de max amplitude oftewel tot de max spanningszwaai wordt uitgedrukt als rise time in uS.


Vermogen staat daar dus los van.
Meer vermogen resulteert alleen in een grotere amplitude.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

joep

Citaat van: SB_Marantz op juni 13, 2012, 09:02:57
Cor onder de arm?  :-D


Dynamiek is het verschil uitgedrukt in dB's tussen de zachtste en meest luidste passage van de bron. (CD / LP / tuner etc)
De snelheid waarmee dat bereikt wordt , althans tot de max amplitude oftewel tot de max spanningszwaai wordt uitgedrukt als rise time in uS.

precies!

Vermogen staat daar dus los van.
Meer vermogen resulteert alleen in een grotere amplitude.

Je hebt wel een reserve aan vermogen nodig om voldoende naar de luidsprekers te sturen zodat ze kunnen doen wat de muziek wil. Zowel in tijd als in uitslag.

Maar kom langs zou ik zeggen. En ervaar het zelf. Dan kunnen we er gelijk een leuke leerzame discussie aan vast knopen.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

Gaat je niet lukken joep want alle versterkers zijn gelijk en kabels voegen niks toe.

Jij bent gewoon getroffen door het placebo virus. (net als ik)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

joep

Klopt we zijn allemaal gelijk. Alleen is de ene wat meer gelijker dan de ander.  :yes: :yes: :yes:

JohnWx

Citaat van: joep op juni 13, 2012, 13:10:25
Klopt we zijn allemaal gelijk. Alleen is de ene wat meer gelijker dan de ander.  :yes: :yes: :yes:

gelijk is ongelijk en andersom, zeggen meubelmakers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: thepioneer op juni 13, 2012, 12:49:19
Gaat je niet lukken joep want alle versterkers zijn gelijk en kabels voegen niks toe.

Jij bent gewoon getroffen door het placebo virus. (net als ik)

:schater:  :schater: mmmm en dat zegt iemand die een drietal aparte groepen heeft aangemaakt.  :schater: :schater:

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op juni 13, 2012, 13:35:54
:schater:  :schater: mmmm en dat zegt iemand die een drietal aparte groepen heeft aangemaakt.  :schater: :schater:

Groet Whisper  byebye

3 groepen is alleen om dingen uit te sluiten of voor 3 grote koelkasten vol met bier  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Vriend van mij heeft een prima luna prologue  one en die heb ik mijn jumpers (4mm koper van de rol) gegeven. Hij ondervind er wat opener hoog en wat meer detail van tov van het standaart bruggetje. (wharfedale diamond 10.1)
Ik vond het zelf ook wat uitmaken maar werd er niet vrolijk van (te veel hoog).

Een paar jumpers maken kost je nog geen 10 euro en is makkelijk uit te proberen. Lekker luisteren zou ik zeggen dan merk je vanzelf of het iets oplevert.

Nu heb ik redelijk wat versterkers met glas erin mogen beluisteren, maar een warm wollig geluidje kwam er niet altijd uit. Cary Audio Design, Audio Research, Graaf, Prima Luna, KR kronzilla, Synthesis, Unision Research. 2 van de 7 waren inderdaad wat mild in het hoog en wat warm in het middengebied. De rest klonk gewoon erg clean in het hoog en het midden. Qua dynamiek moet je erg opletten met wat je aan zo'n glazen bak hangt want dat gaat al snel naar het flauwe (4 van de 7) met de verkeerde speaker of te grote ruimte.

Wat dat kan ik me helemaal vinden in de uitspraak van joep. Met 450W heb je altijd surplus. Wil dat ook wel keer meemaken.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

ik heb als jumpersnoer The ROYAL JADE HYBRID maar of het anders word met 5cm The D - 352 HYBRID  :-o
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.