Ik ga streamen...

Gestart door Slashhead, april 21, 2012, 16:13:49

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

CiteerZoals pameijer al zegt: wat was de bron. Lossless = lossless, of het nu FLAC, ALAC of WAV is. Als het anders klinkt is er een andere oorzaak, bijv de bron, of de verwerkingscapacite irt van de server. Maar echt - alle lossless formaten zijn bit-gelijk. Dit is overigens niet zo voor gewoon CD, daar zitten fouten in bij het aflezen, soms (!) die gecorrigeerd worden. Een goede ripper leest het zo vaak dat dit niet meer het geval is.

Duidelijk, ik zal morgen weleens een cd rippen naar flac en wav en vergelijken op mijn set...

Zoldar

Het is alweer een tijdje geleden maar ik hoorde geen verschil tussen geript cd naar wav of flac. Dat was met een akg 701 en graham slee solo headfi amp. Kan dus over stereoplaatsing niets zeggen. Bron was foobar en moon dac.

Ik kon muggeschiften wat ik wilde maar hoorde geen verschil
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: Slashhead op juni 03, 2012, 23:36:20
Je bedoeld dit?

http://soundcheck-audio.blogspot.nl/

Ja. precies. Kost wat tijd maar is gratis.
Er is nu ook een mod uit die de SBT output laat geven via de USB uitgang. Ben ik mee bezig om het uit te proberen. SBT -> MF-Vlink async usb brug -> Moon 300D. Zo goed als geen jitter. Eens kijken of dat wat uitmaakt.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 04, 2012, 19:41:41
Ja. precies. Kost wat tijd maar is gratis.
Er is nu ook een mod uit die de SBT output laat geven via de USB uitgang. Ben ik mee bezig om het uit te proberen. SBT -> MF-Vlink async usb brug -> Moon 300D. Zo goed als geen jitter. Eens kijken of dat wat uitmaakt.

jitter is toch zo weinig tegenwoordig en het is ruis wat onze hersenen als prettig ervaren zie filmpje Menno van der Veen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jowa

Da's dither, da's wat anders dan jitter...
Nog een koffie voor John aub  :wink:

JohnWx

Citaat van: jowa op juni 04, 2012, 20:58:03
Da's dither, da's wat anders dan jitter...
Nog een koffie voor John aub  :wink:

Zoldar heeft het over jitter ik reageer daar op en wat heeft dither ermee te maken ?

Jitter zit in een digitaal signaal van de ene klok naar de andere neem jij wat sterkers jowa

Dither gaat van analoog naar digitaal
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

thx voor de tip pak effe een bakkie jij ook  :-)

Zoldar

ik kan nu switchen tussen de SPDIF uitgang van de SBT en de USB Async uitgang. Zit ff te a/b en met de koptelefoon op.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 04, 2012, 21:27:03
ik kan nu switchen tussen de SPDIF uitgang van de SBT en de USB Async uitgang. Zit ff te a/b en met de koptelefoon op.

dat kan ook niet 2x mono  :-P

Slashhead

Citaat van: Audiotic op juni 03, 2012, 22:32:38
*: als je wilt kan ik wel een lijstje maken met goede taggers en andere nuttige software.
**: www.hdtracks.com, highresaudio.com, www.qobuz.com, ... Ik kan wel een meer volledige lijst maken als je dat leuk vind.

Ik gebruik Mp3tag, Album art downloader en BLISS Album Art finder. Rippen doe ik met Media Monkey, ik kan dan precies CD lezen (lage rpm) en de mate van compressie voor FLAC kan ik instellen. Alle tags kan ik ook goed instellen met MediaMonkey, daarna eventueel corrigeren met Mp3tag.
Ik heb nu zo'n 60 CD's geript, allemaal FLAC en met Album Art.

Ik heb al een tweetal 24/96 albums gedownload van Linn records, helaas kan de Sonos Connect daar niet mee omgaan maar de SBT wel.

Als je nog een stukje must-have software weet dan houd ik me aanbevolen.

Slashhead

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

dacht Sound Blaster TreuHD

Zoldar

Citaat van: Audiotic op juni 05, 2012, 07:35:35
SqueezBox Touch?

U wint de broodrooster.

En het maakt wel wat uit spdig of async USB. Als je een voorliefde voor mieren hebt.