Ik ga streamen...

Gestart door Slashhead, april 21, 2012, 16:13:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen

#30
Citaat van: John Wx op mei 20, 2012, 10:39:11
Maar is het ook niet zo dat 24bits 96 huppel de puppel bit herten veel buiten ons gehoor afspeelt ?


Ik wil niet zeggen wat we niet horen ook niet ervaren want hoe vaak is het wel niet dat je denkt er kijkt iemand naar me en verdomd tis zo

Maar dan worden het weer zinloze.....

We horen maar van 20 t/m 200000 en wat er buiten is niet maar ben wel benieuwd wat de mensen dan wel ervaren het kan niet zijn dat een piano stem gitaar anders/beter klinkt of zit het dan in de ? ruimtelijkheid of ? word er juist iets toegevoegd op die HD formaten wat er niet is ?

Ben benieuwd en niet uit op wel of niet maar gewoon nieuwschierig

Dus het verschil tussen een Super audio CD en gewone CD hoor jij dan ook niet, of een Blu Ray met DTS HD of Dolby true HD tov een dvd zou geluidstechinisch dan ook geen reet uit moeten maken.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

JohnWx

#31
Citaat van: Jeroen op mei 21, 2012, 13:16:18
Dus het verschil tussen een Super audio CD en gewone CD hoor jij dan ook niet, of een Blu Ray met DTS HD of Dolby true HD tov een dvd zou geluidstechinisch dan ook geen reet uit moeten maken.




alles heeft te maken hoe goed de opname is niks meer niks minder 


een sacd of hd is niet per defenitie beter
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Jeroen op mei 21, 2012, 13:16:18
Dus het verschil tussen een Super audio CD en gewone CD hoor jij dan ook niet, of een Blu Ray met DTS HD of Dolby true HD tov een dvd zou geluidstechinisch dan ook geen reet uit moeten maken.

jij gaat blind niet het verschil tussen een cd of sacd horen en ook niet tussen DTS HD of Dolby true HD
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: John Wx op mei 20, 2012, 10:39:11
Maar is het ook niet zo dat 24bits 96 huppel de puppel bit hertzen veel buiten ons gehoor afspeelt ?


Ik wil niet zeggen wat we niet horen ook niet ervaren want hoe vaak is het wel niet dat je denkt er kijkt iemand naar me en verdomd tis zo

Maar dan worden het weer zinloze.....

We horen maar van 20 t/m 200000 en wat er buiten is niet maar ben wel benieuwd wat de mensen dan wel ervaren het kan niet zijn dat een piano stem gitaar anders/beter klinkt of zit het dan in de ? ruimtelijkheid of ? word er juist iets toegevoegd op die HD formaten wat er niet is ?

Hoi,

Ff googlen op frequentie karakeristiek en je vind dat veel muziek instrumenten wel degelijk geluiden voortbrengen boven en onder de afkapwaardes van 16 bit 44khz.

Daarna wordt het wat discutabeler. Als je niks hoort boven de 18-e0 khz, wat is het nut van reproductie? Er zijn hier en daar wat onderzoeken dat je oren niet de enige zintuigen zijn waarme we geluid ervaren.

Hoe dan ook ; bij een goede bron (master) hoor ik wel verschil. Maar er zijn ook veel high res/ sacdd. Versies die de moeite niet waard zijn.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op mei 21, 2012, 14:02:02
Citaat van: John Wx op mei 20, 2012, 10:39:11
Maar is het ook niet zo dat 24bits 96 huppel de puppel bit hertzen veel buiten ons gehoor afspeelt ?


Ik wil niet zeggen wat we niet horen ook niet ervaren want hoe vaak is het wel niet dat je denkt er kijkt iemand naar me en verdomd tis zo

Maar dan worden het weer zinloze.....

We horen maar van 20 t/m 200000 en wat er buiten is niet maar ben wel benieuwd wat de mensen dan wel ervaren het kan niet zijn dat een piano stem gitaar anders/beter klinkt of zit het dan in de ? ruimtelijkheid of ? word er juist iets toegevoegd op die HD formaten wat er niet is ?

Hoi,

Ff googlen op frequentie karakeristiek en je vind dat veel muziek instrumenten wel degelijk geluiden voortbrengen boven en onder de afkapwaardes van 16 bit 44khz.

Daarna wordt het wat discutabeler. Als je niks hoort boven de 18-e0 khz, wat is het nut van reproductie? Er zijn hier en daar wat onderzoeken dat je oren niet de enige zintuigen zijn waarme we geluid ervaren.

Hoe dan ook ; bij een goede bron (master) hoor ik wel verschil. Maar er zijn ook veel high res/ sacdd. Versies die de moeite niet waard zijn.

jij gaat al mis je vergeet die .1 van de 44  :-D

alles staat of valt met een goede opname en je kan niet horen of iets cd is of sacd dat moet je weten

als ik google lees ik weer wat anders, heb je een linkje toevallig


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jeroen

Citaat van: John Wx op mei 21, 2012, 13:31:17
jij gaat blind niet het verschil tussen een cd of sacd horen en ook niet tussen DTS HD of Dolby true HD

Ik hoor het verschil tussen een goed opgenomen SACD en een goed opgenomen cd wel degelijk tussen DTS HD en Dolby true HD zou ik het verschil minder horen omdat dit allebei high resolution audio bestanden zijn (en er zijn forum leden die daarin weer verschillen horen).
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Zoldar

Analysis of a Cymbalwww.e.kth.se/~e92_aan/misc/musak.pdf

hoewel het meest geluid en energie van een cymbal in het hooh midden, ringt de cymbal door in hogre frequenties dan 20 khz. Er zit dis wel degelijk wat in die hogere regionen.

met red book kap je dat gewoon af.

geen idee wat dat zegt want ik hoor ook niet voorbij de 17 khz. en of dat enige relatie heeft met sacd of high resolution audio.

ik heb van Diana Krall een nummer op high rez, SACD en CD. Ze klinken allemaal anders waarbij de SACD en high rez wat ruimtelijker klinken en wat breder qua stereobeeld.

ik heb ook een SACD voor mijn vrouw gekocht van uuhhmmm, een nietszeggende country zangeres. Nou ik kan uren zitten a en beeen met die SACD/CD maar ik hoor geen verschil. Ik kan het me niet eens inbeelden. Dat wil wat zeggen.










Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Jeroen op mei 21, 2012, 15:46:20
Ik hoor het verschil tussen een goed opgenomen SACD en een goed opgenomen cd wel degelijk tussen DTS HD en Dolby true HD zou ik het verschil minder horen omdat dit allebei high resolution audio bestanden zijn (en er zijn forum leden die daarin weer verschillen horen).

knap
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op mei 21, 2012, 18:57:38
Je hebt het of niet. :-P

en dan ook nog blind


knap hoor



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op mei 21, 2012, 19:05:14
en dan ook nog blind
Blinde mensen hebben een extra zintuig, alle puzzel stukjes passen ..... duidelijk dus.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op mei 21, 2012, 19:09:05
Blinde mensen hebben een extra zintuig, alle puzzel stukjes passen ..... duidelijk dus.

nu je het zo uitlegt hoor ik het ook  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

om goed te horen moet je kijken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Slashhead

Ik draai nu een tweetal weken met beide streamers en moet concluderen dat ik de Connect lekkerder vindt klinken dan de Squeezebox Touch. Ik vind de Sonos Connect meer drive, emo en muzikaliteit hebben. Alleen als ik op internet kijk geeft iedereen de voorkeur aan de Squeezebox Touch  :-o

Beiden draai ik via mijn MF M1 DAC en het WOW gevoel krijg ik alleen bij de Connect en niet bij de Squeezebox.

De software van de Sonos (landscape versie) is wel een beetje veeleisend van de hardware. Op mijn nettop draait ie niet lekker. Op mijn Core i7 ultrabook als een zonnetje.
De portrait versie draait wel weer soepeltjes op mijn android phone en tablet. Iemand enig ervaring hoe de Sonos Controller het in landscape doet op een iPad?

Janver

Ipad app is fantastisch. Het is sinds aanschaf afgelopen weekend gelijk de meest populaire controller geworden van Sonos bij mijn vriendin en mij.

Ik heb al mogen testen met de Sonos controller CR200, Android tablet, Android telefoon, Windows programma en Iphone app.

Nog niet kunnen testen: Mac programma; op Android ICS wat mogelijk de boel weer kan verbeteren.

De ipad versie is verreweg het beste, intuitief en overzichtelijk.

De Android telefoon versie was een draak van een app, maar wordt onderhand ook al beter. Het verschil tussen Android tablet(Galaxy Tab) en Ipad app is dat de ipad een stuk soepeler, vloeiender werkt.

De Sonos controller CR200 is nog in bezit maar deze gaat nog zeer beperkt gebruikt worden. Misschien alleen in de slaapkamer omdat daar de ipad niet mag komen  nonono .

Hier kan uw reclame staan!