Ik ga streamen...

Gestart door Slashhead, april 21, 2012, 16:13:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slashhead

Ik had het graag willen proberen op de Connect. Of het waarneembaar beter is weet ik niet. Ik vond het op mijn SA8400 speler een wereld van verschil.

Slashhead

Dat SACD veel beter klonk komt denk ik ook door de DAC van de SA8400. Maar ik heb'm nog steeds en draai daar mijn SACD collectie op.  :yes:
In elk geval zijn mijn gewone CD's een stuk beter gaan klinken dankzij de Connect en M1.

Jeroen

Citaat van: John Wx op mei 19, 2012, 23:02:51
Waarom is dat een gemis 24/96 ? ik snap dat nooit

CD is toch ook een soort compressie (kon niet meer op cd was te klein) want alles word op hoge bitrate op de mastertape opgenomen naar mijn mening.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Zoldar

leuk dat streamen. Op mijn nas is de muziek folder niet meer te zien. ALLES WEG.

stick to CD and LP.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Citaat van: Zoldar op mei 20, 2012, 00:20:17
leuk dat streamen. Op mijn nas is de muziek folder niet meer te zien. ALLES WEG.

stick to CD and LP.

Je hebt toch wel een back-up gemaakt? Zo niet..eigen schuld, dikke bult. Iedereen weet dat een HD niet het eeuwige leven heeft. Bij mij ook al een keer gebeurd maar wat was ik blij met mijn back-up schijf.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: Jeroen op mei 20, 2012, 00:10:13
CD is toch ook een soort compressie (kon niet meer op cd was te klein) want alles word op hoge bitrate op de mastertape opgenomen naar mijn mening.

Gr. Jeroen


Compressie ? gaat een hele wereld voor me open
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Slashhead

Citaat van: Jeroen op mei 20, 2012, 00:10:13
CD is toch ook een soort compressie (kon niet meer op cd was te klein) want alles word op hoge bitrate op de mastertape opgenomen naar mijn mening.

Gr. Jeroen

Ik denk dat je down samplen (informatie verwijderen) bedoeld, dat is iets anders dan compressie. Bij compressie wordt het originele signaal kleiner gemaakt en naar een ander formaat omgezet maar blijft de content volledig intact (FLAC) of gaat er een deel verloren (MP3,AAC).

xander32

Citaat van: WimPeu op mei 20, 2012, 00:36:03
Je hebt toch wel een back-up gemaakt? Zo niet..eigen schuld, dikke bult. Iedereen weet dat een HD niet het eeuwige leven heeft. Bij mij ook al een keer gebeurd maar wat was ik blij met mijn back-up schijf.
Roerend mee eens :yes:.

JohnWx

#23
Citaat van: Slashhead op mei 20, 2012, 08:49:56
Ik denk dat je down samplen (informatie verwijderen) bedoeld, dat is iets anders dan compressie. Bij compressie wordt het originele signaal kleiner gemaakt en naar een ander formaat omgezet maar blijft de content volledig intact (FLAC) of gaat er een deel verloren (MP3,AAC).

Maar is het ook niet zo dat 24bits 96 huppel de puppel bit hertzen veel buiten ons gehoor afspeelt ?


Ik wil niet zeggen wat we niet horen ook niet ervaren want hoe vaak is het wel niet dat je denkt er kijkt iemand naar me en verdomd tis zo

Maar dan worden het weer zinloze.....

We horen maar van 20 t/m 200000 en wat er buiten is niet maar ben wel benieuwd wat de mensen dan wel ervaren het kan niet zijn dat een piano stem gitaar anders/beter klinkt of zit het dan in de ? ruimtelijkheid of ? word er juist iets toegevoegd op die HD formaten wat er niet is ?

Ben benieuwd en niet uit op wel of niet maar gewoon nieuwschierig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Slashhead

@ John WX

Ik denk niet dat de invloed van meer bit diepte en hogere sample frequentie te maken heeft met datgene dat buiten ons gehoor ligt. In de praktijk betekent het dat je meer bereik hebt voor het vastleggen van dynamiek (24bits i.p.v. 16, dat is 2^8 x zo nauwkeurig) en dat je hogere harmonischen beter kunt samplen vanwege een hogere frequentie. Ik heb het idee dat Hi-res audio beter werkt als je geïntegreerde apparatuur gebruikt, zoals de Clic of een SACD speler.

Ik heb inmiddels verschillende digitale testen gedaan en mijn conclusie is;
Dat de kwaliteit van een DAC, de verbinding en de digitale uitgang van de afspeelbron meer invloed hebben op het eindresultaat dan een Hi-res audio bestand. Waardoor dus 16/44.1 beter kan klinken dan 24/192.

JohnWx

Citaat van: Slashhead op mei 20, 2012, 12:07:51
@ John WX

Ik denk niet dat de invloed van meer bit diepte en hogere sample frequentie te maken heeft met datgene dat buiten ons gehoor ligt. In de praktijk betekent het dat je meer bereik hebt voor het vastleggen van dynamiek (24bits i.p.v. 16, dat is 2^8 x zo nauwkeurig) en dat je hogere harmonischen beter kunt samplen vanwege een hogere frequentie. Ik heb het idee dat Hi-res audio beter werkt als je geïntegreerde apparatuur gebruikt, zoals de Clic of een SACD speler.

Ik heb inmiddels verschillende digitale testen gedaan en mijn conclusie is;
Dat de kwaliteit van een DAC, de verbinding en de digitale uitgang van de afspeelbron meer invloed hebben op het eindresultaat dan een Hi-res audio bestand. Waardoor dus 16/44.1 beter kan klinken dan 24/192.

thx voor de uitleg in makkelijke stereo taal  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

en hij doet het weer. joost mag weten waarom. back is er wel maar hier zit ik niet echt op te wachten...
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op mei 20, 2012, 15:19:20
en hij doet het weer. joost mag weten waarom. back is er wel maar hier zit ik niet echt op te wachten...

houd het leven spannend zal effe naar boven zeggen dat hij het wat subtieler moet doen


komt ook omdat je nu begeeft op het nivo van waarnemen gevoel geloof en dat was tot voor kort alleen aan het vaticaan besteed  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Indominus Hifidilitus Kabeltje-santus  :angel:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Whisper.nl

Citaat van: Zoldar op mei 20, 2012, 16:13:35
Indominus Hifidilitus Kabeltje-santus  :angel:

Eerder een mea culpa.  :angel:

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet