Modificeren van CD-speler

Gestart door Maurice, november 09, 2005, 22:37:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: tdlofcc op februari 28, 2007, 09:50:52
ANYway ... Gisteravond de OPAMPS vervangen. Er zit nu zeker meer strakheid in. Maar mis een beetje detail nu.

Wil de OPAMP even laten inspelen, kijken wat dat nog met zich mee brengt.
Denk eerlijk gezegd niet dat een opamp moet inspelen.

Maar je geluid is strakker maar minder gedetaileerd? Dan is dit misschien niet de juiste opamp voor je speler! Beter is om een opamp te zoeken die alles verbeterd, want anders verknoeit deze meer dan ie goed doet. Verlies van detail in een opamp krijg je nergens anders meer teruggehaald!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

tdlofcc

Ik mis nog een cruciaal ding aan de CD speler ... De verbeterde klok ... die wil ik er toch wel in.

Daarnaast ... moest ik ook gewoon wennen aan het geluid. Was even compleet anders.

Heb net Robert Miles - Children weer gedraaid ... Wooooeeee ... Kippevel :D

Toch wel jammer dat ik nu geen ongemodificeerde CD speler heb staan hier ... kon ik verschil beluisteren.

(dit weekend als alles goed gaat wel nieuwe DVD speler binnen, DV4100 OSE, dan kan ik ff vergelijken :))

Paul

Citaat van: Maurice op november 09, 2005, 22:37:47
Heb jij je CD-speler gemodificeerd? Wat zijn zinnige mods?

Zelf heb ik het nodige aangepast. Helaas waren nagenoeg mods tegelijk doergevoerd, dus kan ik ze niet afzonderlijk benoemen.

Wat heb ik gedaan:
- Guido Tent XO clock erin
- Mute Torren verwijderd
- Gevlochten netsnoer, quadraad van http://www.platenspeler.com
- netfiltertje
- Loodbitumen waar maar mogelijk.

Het grote resultaat was een veel dynamischer cd-speler, met verbeterd laag weergave. Detailering is ook toegenomen, en wel zo dat het lijkt of er een betere dac is geplaatst.
En nu blijkt dat het op de rotel de zwakste schakel is zoals je onlangs aangaf.
Hoe denk je dit nu nog verder te verbeteren ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Willem-A

In mijn CD 17KI is alleen een AC inlet geplaatst wat overigens wel netjes is gedaan. Dat heb ik ook nog wel eens anders gezien. Bij sommige exemplaren lukte dat kennelijk niet erg en is gelijk het mooie van de speler af. Of ik het hoor? Tja, natuurlijk, want er zit ook een duur netsnoer aan... En nu eerlijk? Het verschil is er maar is maar zeer klein. Ik heb nu zelf afgeschermde netvoedingskabels gemaakt, maar dat heb ik meer gedaan om andere apparatuur niet te storen daar ik een behoorlijk uitgebreide set-up heb. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen grote verschillen horen in een stukje kabel van een meter terwijl verder het hele net bestaat uit gewoon koperdraad, nergens afgeschermd en een grondkabel van de leverancier die dat dan wel is, maar zeker geen storingsvrije spanning levert. Met netfilters kan er in combinatie best verbetering worden gehaald, maar ik sta er een beetje sceptisch tegen over. Verder heb ik in een CD 63 MKII wat loodbitumen aangebracht en die lijkt wat strakker te klinken in het laag, maar het is allemaal marginaal. Als een speler trilt door een uit balans zijnde disc, dan hou je dat niet tegen met loodbitumen en dus zal het loopwerk zelf uiteindelijk toch blijven trillen. Oké, je voorkomt wat trilling in de componenten, maar of dat nou zo veel verschil maakt vraag ik me af, daar elektronica ook in trilling wordt gebracht door de stroom die er door loopt, maar oké, ieder zijn meug.