Dynamic Experience 2 - Breaking Silence by STS-Digital

Gestart door cz79, april 10, 2012, 21:26:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: still life op mei 19, 2012, 16:51:17
:no:

maar de aangehaalde ruis, hoor ik ook wel eens bij opgefokte (loudness) cd's

het bas/laag probleem speelt minder in grote ruimtes
het demo-volkje zal er dus graag mee spelen, zo komt er eindelijk wat bas uit hun gear..  :-D

Zou toch eerst gaan luisteren voor dat je oordeeld... :wink: Want dit is het tegenovergestelde van de loudness war prut CD's.

De nieuwe Golden Earring is daar weer jammer genoeg een enorm slachtoffer van.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: WimPeu op mei 19, 2012, 16:55:12
Zou toch eerst gaan luisteren voor dat je oordeeld... :wink:

klopt hoor & dat komt er nog wel eens van..

ben gewoon niet zo wild van demo-cd's

het stelt wel het heilige triumviraat weer even i/h licht:
opname/speakers/akoestiek  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Citaat van: still life op mei 19, 2012, 17:04:42
klopt hoor & dat komt er nog wel eens van..

ben gewoon niet zo wild van demo-cd's

het stelt wel het heilige triumviraat weer even i/h licht:
opname/speakers/akoestiek  :angel:

Daar is geen speld tussen te krijgen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79


drees62

Citaat van: WimPeu op mei 19, 2012, 16:43:19
Lijkt mij erg stug. Het gaat bij de STS CD's in veel gevallen om wat oudere opgepoeste tracks. Goedkoper ivm rechten ed. Deze zijn meesal op 32 sporen analoog opgenomen als je daar dan het optimale kwa geluid uit wilt gaan persen dan krijg je ook een stukje ruis naar voren. je kunt er voor kiezen om dat er uit te filteren maar dat gaat dan weer een verlies van bepaalde muziklale tonen die ook in die frequentie zitten geven.

Heb je de CD al gehoord?

Hee Wim,

Speel jij die CD af met of zonder Audyssey? Dat kan (met name in het laag) natuurlijk ook een behoorlijke verbetering geven. Op die metal-dag bij Marco was toen het verschil ook behoorlijk groot op zijn Onkyo, sommige CD's waren toen zonder Audyssey echt niet te pruimen  :wink:

WimPeu

Ik heb de CD in de direct stand zonder Audyssey beluisterd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op mei 19, 2012, 20:23:25
Ik heb de CD in de direct stand zonder Audyssey beluisterd.

Ok, helder. Kom snel een keer jouw kant op, ben heel benieuwd!

WimPeu

Jammer dat je zondag as niet kunt komen. Andere keer is ook goed natuurlijk. Pakken we gelijk de set van Ronald mee... notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

CD vorige week opgehaald bij Fritz en, ondanks dat hij aan het herstellen was van een liesbreukoperatie, deze op zijn voor mij nieuwe set mogen beluisteren.

Wat gaat dat diep zeg en wat zijn sommige tracks die ik al lang ken enorm opgeknapt, zoals Rammstein en Yellow. Het laatste nummer heeft Fritz aan het laag niets bijgeschaafd, dat bleek al zo op de master te staan.

Nog niet thuis beluisterd, zal aankomende vrijdag wel worden  HB

xander32

#234
Citaat van: jowa op mei 19, 2012, 21:20:26
CD vorige week opgehaald bij Fritz en, ondanks dat hij aan het herstellen was van een liesbreukoperatie, deze op zijn voor mij nieuwe set mogen beluisteren.

Wat gaat dat diep zeg en wat zijn sommige tracks die ik al lang ken enorm opgeknapt, zoals Rammstein en Yellow. Het laatste nummer heeft Fritz aan het laag niets bijgeschaafd, dat bleek al zo op de master te staan.

Nog niet thuis beluisterd, zal aankomende vrijdag wel worden  HB
Wat ik begrepen heb is dat alles wat Mr. F. uitbrengt, vooral ook heel erg goed klinkt op z`n eigen set :-P.

JohnWx

Citaat van: still life op mei 19, 2012, 16:51:17
:no:

maar de aangehaalde ruis, hoor ik ook wel eens bij opgefokte (loudness) cd's

het bas/laag probleem speelt minder in grote ruimtes
het demo-volkje zal er dus graag mee spelen, zo komt er eindelijk wat bas uit hun gear..  :-D

Ruis die is toch allang dood
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

drees62

Citaat van: WimPeu op mei 19, 2012, 21:06:41
Jammer dat je zondag as niet kunt komen. Andere keer is ook goed natuurlijk. Pakken we gelijk de set van Ronald mee... notworthy

Goed idee!

Effe jou Pro-installatie afwachten en dan een keer een dagje prikken.  hello

QuattroNL

Citaat van: drees62 op mei 20, 2012, 10:57:46
Effe jou Pro-installatie afwachten en dan een keer een dagje prikken.
Strak plan! Als ik kan (en mag) dan rij ik graag mee om eindelijk eens de set van Wim te horen!  :yes:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WimPeu

Morgenavond komt Ron de Pro versie instaleren..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Citaat van: still life op mei 19, 2012, 16:06:53
imho komt de storing/ruis, door de opgefokte dynamiek
waardoor je tracks soms letterlijk over de nek hoort gaan..  :angel:

Misschien lees ik er ergens overheen maar toch even vraag, Heb jij de cd op je eigen installatie beluisterd ??

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet