Dynamic Experience 2 - Breaking Silence by STS-Digital

Gestart door cz79, april 10, 2012, 21:26:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Zou dat niet gewoon komen omdat de opname vroeger is gemaakt op analoge tapes en dat je dus bandruis hoort. Ligt dan niet aan Fritz maar aan de opnames zelf. Dat je ze hoort op de STS CD´s komt weer doordat door EQ toepassingen ed de ruis opeens hoorbaarder wordt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Nu herinner ik het me weer, toen jij en Ronald bij mij waren hebben we idd ook dat percussie nummer van die dennon CD gedraait en we hebben daar toen ook een discussie over gehad. Het moet haast wel aan de "EQ" toepassing liggen zoals jij het omschrijft, hebben we toen ook al bedacht.

Daarnaast heb ik bij een aantal CD's idd een boost in het laag op een specifieke frequentie tgv een staande golf, maar daar lig ik gelukkig niet wakker van. :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Zooooooooo  wat een leesvoer hier ineens  :-D

Ik begrijp niet dat er commentaar komt op de ruis. Dat zit in de opname en heeft niets met de mastering van de cd uit te staan. Ik heb cd's hier thuis met veel meer ruis erin. Moet je dan zo'n nummer weglaten omdat er ruis in de opname zit. Veel van de tracks worden niet door Fritz opgenomen maar alleen gemasterd. Tijdens die mastering wordt er bepaald hoe het op de cd komt te staan. Waarschijnlijk zal Fritz de ruis ook weg kunnen halen met de rest van het hoog  clown1. Deal met de ruis zoals hij op het album staat.

Ik heb zelf ervaren en zoals Joep ook bevestigd dat als je niet in de lengte van de kamer luisterd en de speakers niet in verhouding zijn met de ruimte je een enorm probleem hebt. Bij gewone cd's valt het probleem minder op omdat daar de helft niet op de cd wordt gezet.

Er wordt gesproken over aangedikt laag. Ik vindt dat het laag niet wordt aangedikt op de cd maar door de staande golven in de ruimte.

De dynamic vol2 vindt ikzelf beter als de eerste. Ik vindt de muziek keuze beter maar ook de klank. Misschien komt het doordat Fritz een andere referentie set heeft en hij daarop gemasterd wordt, maar dat is gis werk.

Al met al vindt ik het bijzonder hoe muziek kan klinken, en bij deze serie cd's klopt de term "less en more" absoluut niet.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Ik vind het ook echt een goede CD maar het dik is wel wat aangezet bij sommige nummers flinks zelfs, dat hoor ik zelfs in mijn auto met de bas op -3 (max), bij de ene set pakt dat heel goed uit en bij de andere minder

JohnWx

Citaat van: cz79 op mei 19, 2012, 11:20:34
Ik vind het ook echt een goede CD maar het dik is wel wat aangezet bij sommige nummers flinks zelfs, dat hoor ik zelfs in mijn auto met de bas op -3 (max), bij de ene set pakt dat heel goed uit en bij de andere minder

-3 ? zou ik een soundtube in kinderzitje doen  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

renes59

Ruis, misschien heeft meneer F goed geluisterd naar meneer M. Vanaf ongeveer 5'50''. Misschien wat ruis toegevoegd door dit verhaal.

http://youtu.be/0y_f62Mh0ug
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

Citaat van: John Wx op mei 19, 2012, 11:25:39
-3 ? zou ik een soundtube in kinderzitje doen  :-)

Sowieso een bedrijfsauto dus geen kinderen erin, en -3 is het max in de min :-D Dus laagste stand

JohnWx

Citaat van: renes59 op mei 19, 2012, 11:28:40
Ruis, misschien heeft meneer F goed geluisterd naar meneer M. Vanaf ongeveer 5'50''. Misschien wat ruis toegevoegd door dit verhaal.

http://youtu.be/0y_f62Mh0ug

En weer "mijn" filmpje gebruiken  :-D

blijf het een top filmpje vinden dat je weer effe nadenkt over muziek analoog digitaal
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: WimPeu op mei 19, 2012, 10:38:43
Zou dat niet gewoon komen omdat de opname vroeger is gemaakt op analoge tapes en dat je dus bandruis hoort. Ligt dan niet aan Fritz maar aan de opnames zelf. Dat je ze hoort op de STS CD´s komt weer doordat door EQ toepassingen ed de ruis opeens hoorbaarder wordt.

imho komt de storing/ruis, door de opgefokte dynamiek
waardoor je tracks soms letterlijk over de nek hoort gaan..  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

cz79


still life

veel lol, voor iemand met last van staande golven..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

cz79

Ja maar dus geen last op mijn zitplek  :-D Dat heb ik keurig verholpen, stevig maar niet TE... :angel:

En bij Dynamic Experience blijft alles keurig netjes klinken.


still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

#223
Citaat van: still life op mei 19, 2012, 16:06:53
imho komt de storing/ruis, door de opgefokte dynamiek
waardoor je tracks soms letterlijk over de nek hoort gaan..  :angel:

Lijkt mij erg stug. Het gaat bij de STS CD's in veel gevallen om wat oudere opgepoeste tracks. Goedkoper ivm rechten ed. Deze zijn meesal op 32 sporen analoog opgenomen als je daar dan het optimale kwa geluid uit wilt gaan persen dan krijg je ook een stukje ruis naar voren. je kunt er voor kiezen om dat er uit te filteren maar dat gaat dan weer een verlies van bepaalde muziklale tonen die ook in die frequentie zitten geven.

Heb je de CD al gehoord?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: WimPeu op mei 19, 2012, 16:43:19

Heb je de CD al gehoord?

:no:

maar de aangehaalde ruis, hoor ik ook wel eens bij opgefokte (loudness) cd's

het bas/laag probleem speelt minder in grote ruimtes
het demo-volkje zal er dus graag mee spelen, zo komt er eindelijk wat bas uit hun gear..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300