Zooooooooo wat een leesvoer hier ineens
Ik begrijp niet dat er commentaar komt op de ruis. Dat zit in de opname en heeft niets met de mastering van de cd uit te staan. Ik heb cd's hier thuis met veel meer ruis erin. Moet je dan zo'n nummer weglaten omdat er ruis in de opname zit. Veel van de tracks worden niet door Fritz opgenomen maar alleen gemasterd. Tijdens die mastering wordt er bepaald hoe het op de cd komt te staan. Waarschijnlijk zal Fritz de ruis ook weg kunnen halen met de rest van het hoog
. Deal met de ruis zoals hij op het album staat.
Ik heb zelf ervaren en zoals Joep ook bevestigd dat als je niet in de lengte van de kamer luisterd en de speakers niet in verhouding zijn met de ruimte je een enorm probleem hebt. Bij gewone cd's valt het probleem minder op omdat daar de helft niet op de cd wordt gezet.
Er wordt gesproken over aangedikt laag. Ik vindt dat het laag niet wordt aangedikt op de cd maar door de staande golven in de ruimte.
De dynamic vol2 vindt ikzelf beter als de eerste. Ik vindt de muziek keuze beter maar ook de klank. Misschien komt het doordat Fritz een andere referentie set heeft en hij daarop gemasterd wordt, maar dat is gis werk.
Al met al vindt ik het bijzonder hoe muziek kan klinken, en bij deze serie cd's klopt de term "less en more" absoluut niet.