Dynamic Experience 2 - Breaking Silence by STS-Digital

Gestart door cz79, april 10, 2012, 21:26:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: WimPeu op mei 19, 2012, 09:04:26
Naar mijn mening heeft dit niks met smaak te maken maar met gewone weergave. Als het bagger klinkt met een zee aan ondefinieerbaar laag ligt dat in dit geval niet aan de CD maar blijkbaar aan de akoestiek. Het is toch vreemd dat hij bij Ronald en mij een totaal ander geluid laat horen. Leo heeft een top set en de CD is voor dat soort sets gemaakt dan vind ik het zeer vreemd dat het daar bagger was. Geloof mij maar, ik hou ook niet van zwabberend laag en scherp hoog. Als mijn set niet audiofiel genoeg is (zou kunnen met een surround set) dan is die Ronald dat zeker wel en daar is het gewoon een openbaring.
Ik schrijf nergens dat het bagger klinkt met een zee aan ondefinieerbaar laag, wel dat ik het idee kreeg  van een loudness effect met continue ruis op de achtergrond. Dat schaar ik nou niet onder een goede productie, het naar een hoger plan tillen van tracks ...

Maar je mag daarover van mening verschillen, niets mis mee :wink:.

WimPeu

Klopt, maar ik meende ergens gelezen te hebben over het probleem met de laag weergave van deze CD op Leo zijn set. Weet zo gauw niet meer waar. Zou zelfs kunnen dat Ronald me het vertelde. De CD klonk bij de audio vriiendin, ja dat kan ook, van Ronald iig geval zoals ik het omschreef met de laag problemen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Om de daad bij het woord te voegen heb ik de CD gisteravond besteld en betaald. `T uurlijk vanwege de klank maar even zo goed om de muziek. Janis Ian - Breaking Silence, Kraftwerk - Aeró Dynamik en Level 42 - Dune Tune....Ik vind het geweldig klinken. Dynamisch...Live bijna.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Laten we even voorop stellen dat er dan ook werkelijk helemaal niets mis is met de cd's van Fritz. Integendeel zij laten zaken horen die op veel "commerciële" cd's zijn weggefilterd. Het beste te vergelijken met baby voeding. Makkelijk te verteren maar zonder smaak. Met Lo zijn Accuphase installatie zou principe ook helemaal niets mis mogen zijn. En ik denk dat dat ook echt zo is. Het is alleen de plaatsing van de speakers die problemen geven. Zij hebben last van de staande golven omdat de ruimte tussen de muren te klein is. Zou hij ze in de lengte richting zetten dan is het volgens mij wel opgelost. Om esthetische redenen staan ze nu zoals ze staan. Lo kan met het "ongemak" prima leven. Dus is het probleem voor hem ver opgelost. Prima dat is iets wat hij gewoon zelf moet weten. We zijn geen vrijgezel en hebben dus met andere mensen die deel uit maken van het gezin ook rekening te houden. Een sociale instelling die alleen maar te prijzen is. Natuurlijk is het ergens wel zonde dat zo'n mega mooie installatie niet mag geven waar het toe n staat is. Maar wie weet komt dat ooit nog. Zelf heb ik mijn speakers eens aan de korte zijde van de kamer geplaatst en toen kon ik het ook bij mij minimaal waarnemen. Snel weer in de lengte richting geplaatst met alle esthetische ongemakken van dien. Maar ik heb dan ook in die opstelling totaal geen last van "het bagger met een zee aan ondefinieerbaar laag" zoals jullie het zo plastisch weten uit te drukken. De ene kamer leent zich er gewoon makkelijker voor dan een andere.

WimPeu

Heb jij de STS CD al op jouw set gehoord Joep?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Gisteren kwamen wij tot de voorzichtige conclusie bij Lo dat het op `t gehoor slechts 1 piek betreft die kwaad doet. Deze is middels een acoustische aanpassing goed te tackelen. De vraag is echter of zo`n oplossing goed is te integreren in het interieur, welke echt meer dan prachtig is.

Maar vooralsnog is Lo volgens mij tevreden, waar hij ook alle reden toe heeft!

joep

Citaat van: WimPeu op mei 19, 2012, 10:03:17
Heb jij de STS CD al op jouw set gehoord Joep?

Natuurlijk ook de beruchte no. 14 heb ik lange tijd in mijn bezit gehad totdat Marc van Moerbeeke hem tijdens een demo op zijn installatie van mij inpikte. Hij wilde hem dolgraag hebben dus kreeg ik hem gewoon niet meer terug  :no: :no: :no:. Ga hem vandaag nog samen wat wat ander spul opnieuw bestellen bij Fritz. Zo'n parel wil ik niet kwijt. Dat moet Marc ook gedacht hebben.  :-D :-D :-D

WimPeu

Ik bedoelde eigenlijk de CD Dynamic Experience 2. Ben erg benieuwd hoe die CD bij jou presteerd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

We hebben bij mij gisteren naar "dynamic experience VOL 1" geluisterd, en die is bij mij niet genietbaar. (ik heb dus niet VOL2 maar VOL1) Daarnaast hebben we ook naar de "denon" CD, die bij een bepaald audioblad werd toegevoegd, geluisterd en wel het nummer "dununba" percussion de Africa. Als je deze laatste wat harder zet hoor je veel ruis.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: lo op mei 19, 2012, 10:26:07
We hebben bij mij gisteren naar "dynamic experience VOL 1" geluisterd, en die is bij mij niet genietbaar. (ik heb dus niet VOL2 maar VOL1) Daarnaast hebben we ook naar de "denon" CD, die bij een bepaald audioblad werd toegevoegd, geluisterd en wel het nummer "dununba" percussion de Africa. Als je deze laatste wat harder zet hoor je veel ruis.
Dank je voor de nuancering. Allicht overbodig om op te merken, maar die ruis ligt echt niet aan de set 8-).

WimPeu

Aha, dat verklaard iig het een en ander. De deel 1 van Dynamic Experience kon mij ook minder bekoren maar dat kwam niet door de klank dan wel door de nummer keuze. De Denon CD ken ik niet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Citaat van: xander32 op mei 19, 2012, 10:29:07
Dank je voor de nuancering. Allicht overbodig om op te merken, maar die ruis ligt echt niet aan de set 8-).

:-D
Ik heb idd de ervaring dat er op diverse "F" CD's erg veel ruis is te horen, en dat heb ik niet op "normale" CD's.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: lo op mei 19, 2012, 10:33:39
:-D
Ik heb idd de ervaring dat er op diverse "F" CD's erg veel ruis is te horen, en dat heb ik niet op "normale" CD's.
Eigenlijk moet ik mijzelf corrigeren; de ruis ligt wel aan jouw set Lo, daar die zo eerlijk is en alles weergeeft zoals het op de schijf staat :yes:.

lo

Citaat van: WimPeu op mei 19, 2012, 10:30:54
Aha, dat verklaard iig het een en ander. De deel 1 van Dynamic Experience kon mij ook minder bekoren maar dat kwam niet door de klank dan wel door de nummer keuze. De Denon CD ken ik niet.

Ronald en jij hebben een redelijke indruk van mijn set gekregen tijdens jullie bezoek onlangs. Ik weet eigenlijk niet meer of we toen iets van "F" hebben gedraaid?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: xander32 op mei 19, 2012, 10:35:05
Eigenlijk moet ik mijzelf corrigeren; de ruis ligt wel aan jouw set Lo, daar die zo eerlijk is en alles weergeeft zoals het op de schijf staat :yes:.

notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.