Dynamic Experience 2 - Breaking Silence by STS-Digital

Gestart door cz79, april 10, 2012, 21:26:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

Jawel hoor:
www.sts-digitalshop.nl
Dan naar: CD
Dan op : Blumenhofer klikken
Dan onderin het plaatje: Demotrack click here!

Marvin

Ok, nog niet eerder opgevallen.
Geen flac, maar mp3.
Toch leuk.  !



Pjotr27

Citaat van: marvin op mei 09, 2012, 16:46:36
Ok, nog niet eerder opgevallen.
Geen flac, maar mp3.
Toch leuk.  !

Klopt, maar wel een goede MP3, dit klinkt tenminste niet verkeerd.
Je kan van alle cd`s zo 1 track 1 minuut beluisteren...

Exxar

Nog steeds geen cds ontvangen  :-(
Hopelijk hebben de mannen bij STS al eens kunnen nakijken wat er bij de post gebeurd is met mijn bestelling (en laten ze mij dan ook iets weten).

JohnWx

Citaat van: Exxar op mei 09, 2012, 18:08:55
Nog steeds geen cds ontvangen  :-(
Hopelijk hebben de mannen bij STS al eens kunnen nakijken wat er bij de post gebeurd is met mijn bestelling (en laten ze mij dan ook iets weten).

Gelukkig wel een linkje met een demootje voor je, leef met je mee 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

Citaat van: Exxar op mei 09, 2012, 18:08:55
Nog steeds geen cds ontvangen  :-(
Hopelijk hebben de mannen bij STS al eens kunnen nakijken wat er bij de post gebeurd is met mijn bestelling (en laten ze mij dan ook iets weten).

Hoop voor je dat doe boven wat komt. Werd er niet gezegd dat de cd op de beurs al volledig is uitverkocht? (Of ze hadden niet de hele voorraad mee.)

Gelukkig heb ik er één weten te bemachtigen, erg gewilde cd. Denk dat ze tweedehands voor het drievoudige verkocht gaan worden straks...Psst...mijne kopen  :wink:  clown1
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

Citaat van: Arden op mei 08, 2012, 15:12:58
Ook wij zijn net terug van de Munchen Fair, druk, drukker drukst... Dynamic Experience II is een regelrechte hit geworden, op de beurs volledig uitverkocht! En dat voor een introductie... We doen dus toch blijkbaar iets goed! De Big Boss himselve van PMC was er ook zó van onder de indruk, dat deze cd direct werd omgedoopt tot de ultieme test- en demo cd. Dat er nog wel wat uitkomt voor Fritz zal denk ook wel duidelijk zijn! Resume: Top-show, met een top introductie van een dito cd (en vergeet ook Groove Into Bits niet, een bijna even groot succes)!

Ik zie trouwens dat er hier het nodige is verwijderd? Ik heb er niets van meegekregen, maar mag ik nog wel vragen wat er aan de hand was?
Fritz & Arden, gefeliciteerd met deze resultaten op zo'n top-show. Hollands glorie in den vreemde en dat nog wel op de München Fair: chapeau!!! hello hello hello byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

viceadmiraal61

goed nieuws voor exxar en pioneer, er zijn nieuwe op de post..gelukkig doe in buitenland aangetekend....
dat betekend bij weg raken 50-, euro van tante post...zo kom ik met het verlies van beide ,en een nieuwe
zending nog net goed uit...hoop ik.

Exxar

#188
Super dat je er geen geld op verloren hebt, want ik ben zeker dat de cds het waard zijn.

En trouwens, ik heb net een aangetekende zending gekregen van mijn postbode: Dynamic Experience 2 en Marantz SACD!!! Woohooo,  Me is happy :)

Bedankt STS crew!


edit:
BTW, moest de eerste zending hier ooit op miraculeuze wijze nog toekomen, dan zal ik die uiteraard gewoon weigeren zodat je ze terug gestuurd krijgt.

thepioneer

Zo de dynamic is vorige week binnen gekomen. Had het even erg druk en zal hier even mijn bevindingen posten.

Ik heb de cd geluisterd en ik moet zeggen dat ik het een geweldige cd vind. Er is een nummer wat ik zelf niet leuk vindt om te luisteren en dat is nummer 8. Dat ligt aan het nummer zelf,

De rest van de nummers zijn gewoon geweldig om te horen. Je voelt de kracht van de gitaren, drums en alle andere instrumenten. Zeker nummer 14 is echt een nummer om je bass speakers te testen.

Ik begrijp erg goed waarom sommige mensen veel kritiek uiten over deze cd. Mensen die zeggen van veel te veel laag en onplezierig om te luisteren. Dit had ik gisteren namelijk ook. Zelfs toen de set op zacht volume speelde was het overkill. Dat lag absoluut niet aan de speakers want waar ik aan het luisteren was daar staan mijn oude speakers en die klonken bij mij echt geweldig goed. Ook lag het niet helemaal aan de aansturing omdat op zo'n zacht luisterniveau volgen de kenners geen verschil zit in versterker :). Nu ben ik het daar niet helemaal over eens maar goed dat in het midden gelaten.

Wat ik merk bij Wim en zowel bij  mijn goede vriendin (die mijn oude speakers heeft gekocht) dat ze de opstelling aan de lange zijde van de kamer hebben staan en dat geeft enorm veel laag. Wim heeft de aansturing goed en genoeg demping dus dat is allemaal best te doen. Mijn vriendin heeft het nog wat harder in huis en dus nog veel meer last van de bass.

De dynamic is dus voor een opstelling zoals boven beschreven erg lastig. Je hebt snel last van ophoping van de bass in de ruimte.

Zelf luister ik in de lengte richting van de kamer met de speakers redelijk ver van de wand, dat is echt een heel ander verhaal. Ik hoor de bass soms haast niet meer maar zit wel te trillen op de stoel. Dit zonder ook maar enige ophoping van bass. Het gaat echt heel laag en zo spat zuiver dat van mij echt ieder label hun muziek op deze wijze op cd mogen zetten.

Er komt vaak veel commentaar op de cd's van fritz. Soms ben ik het er mee eens, (echo iets te veel op marantz 13th editie bij sommige nummers naar mijn smaak) maar dat is persoonlijk. De dynamic cd is wat mij betreft echt op het hoogste niveau van wat ik ooit gehoord heb.

Nogmaals begrijp ik heel goed dat er genoeg mensen zijn die het te veel vinden maar ik denk dat het meer met de ruimte en plaatsing van de speakers te maken heeft. Als de plaatsing goed is en de speakers in verhouding zijn met de ruimte klinkt het als een klok,

Ik hoop dat er nog veel meer delen komen van de dynamic serie want het is mooie muziek, en oh zo mooi gemasterd.


Ronald

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WimPeu

#190
Ben nu ook bezig met de CD (even geleend van Ronald) maar ik ben zwaar onder de indruk. Had het niet echt verwacht. Net even Kraftwerk op standje referentie (0 Db  :-o  HB) en geen krimp geven de Ushers en Integra's. Zit bij tijden te trillen op de bank van het laag maar zeer goed te doen. Absoluut geen overkill. Controle. had dit niet verwacht na de nodige berichten. Ga hem zeker ook bestellen.

Komt natuurlijk ook door de Audio Note IC van Ronald :-D. De Oppo verbaasd me trouwens ook bijna elke dag nog weer.  :wink:  notworthy

AC/DC Petje af Fritz.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Allicht dat bovenstaande productie een geheel andere betreft dan die ik gisteren heb gehoord; hetgeen ik gisteren heb gehoord van betreffende "uitgever" kon mij totaal niet bekoren. Een soort van loudness-sausje (veel bass en high`s) en ruis toegevoegd, ja u leest het goed r u i s ! Daarnaast vele van orgine prachtige tracks totaal verkr*cht door vage, nietszeggende uitvoeringen.


M.i. leuke demo-cd`s als je in een kort tijdbestek ff indruk wil maken op vrienden die voorts nog niet veel hebben gehoord en de orginele uitvoeringen niet kennen ...


Maar zoals vaak: over smaak ... er bestaat klaarblijkelijk een markt voor :-).

WimPeu

Kom er maar in Ronald.  :-D

Je moet nu echt eens naar het noorden komen Xander. Bij Ronald (maar ook hier bij mij) zul je horen dat jouw verhaal niet op gaat bij elke set blijkbaar.

Vind dat wel erg vreemd iig. Ik heb de CD van Ronald geleend en heb hem daar gisteren ook gehoord. Nou heeft hij ook niet bepaald een doorsnee setje staan en het klonk daar fantastisch. Had het ook al gehoord dat het bij Leo bagger was dus ik was op alles voorbereid maar vond zelfs dat er wat weinig laag in zat :omg:. Serieus. Niks van dat alles wat jij beschrijft. Ronald had de CD ook mee naar de eigenaar van zijn "oude" Usher 6381 set en daar was het ook zoals jij omschrijft. Bij mij klinkt het precies zoals de titel aangeeft eigenlijk. De ruis heb ik ook gehoord maar dat leek me meer een geval van analoge opname ruis. Enige min puntje vond ik de laatste track, die heeft weinig met muziek te maken maar laat wel horen tot welk niveau je set in staat is strak laag weer te geven.  Begin me nu ook af te vragen hoe 'goed ' de akoestiek nou is bij Leo.. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op mei 19, 2012, 08:42:35
Kom er maar in Ronald.  :-D

Je moet nu echt eens naar het noorden komen Xander. Bij Ronald (maar ook hier bij mij) zul je horen dat jouw verhaal niet op gaat bij elke set blijkbaar.

Vind dat wel erg vreemd iig. Ik heb de CD van Ronald geleend en heb hem daar gisteren ook gehoord. Nou heeft hij ook niet bepaald een doorsnee setje staan en het klonk daar fantastisch. Had het ook al gehoord dat het bij Leo bagger was dus ik was op alles voorbereid maar vond zelfs dat er wat weinig laag in zat :omg:. Serieus. Niks van dat alles wat jij beschrijft. Ronald had de CD ook mee naar de eigenaar van zijn "oude" Usher 6381 set en daar was het ook zoals jij omschrijft. Bij mij klinkt het precies zoals de titel aangeeft eigenlijk. De ruis heb ik ook gehoord maar dat leek me meer een geval van analoge opname ruis. Enige min puntje vond ik de laatste track, die heeft weinig met muziek te maken maar laat wel horen tot welk niveau je set in staat is strak laag weer te geven.  Begin me nu ook af te vragen hoe 'goed ' de akoestiek nou is bij Leo.. :wink:
In mijn beleving heb ik gisteren naar een set geluisterd die alles behoorlijk eerlijk (natuurgetrouw)weergeeft. Daarop heb ik diverse producties van Mr. F. geluisterd en ik was niet onder de indruk.

Maar zoals reeds aangegeven; smaken verschillen.

WimPeu

Naar mijn mening heeft dit niks met smaak te maken maar met gewone weergave. Als het bagger klinkt met een zee aan ondefinieerbaar laag ligt dat in dit geval niet aan de CD maar blijkbaar aan de akoestiek. Het is toch vreemd dat hij bij Ronald en mij een totaal ander geluid laat horen. Leo heeft een top set en de CD is voor dat soort sets gemaakt dan vind ik het zeer vreemd dat het daar bagger was. Geloof mij maar, ik hou ook niet van zwabberend laag en scherp hoog. Als mijn set niet audiofiel genoeg is (zou kunnen met een surround set) dan is die Ronald dat zeker wel en daar is het gewoon een openbaring.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES