Citaat van: Arden op april 25, 2012, 21:00:16
Dat dit bedoeld is als een test cd om een set echt aan de tand te voelen? En dan eens een keer niet met van die zielloze tingel-tangel muziek? Dat is de lol er van, een dergelijke cd samenstellen die ook nog eens een keer pruimbaar is.
okay, test cd's zat & doorgaans weinig audiophile..
CiteerVandaar ook dat ik je opmerking betreffende het ondergeschikte belang van de muziek niet snap, dat is namelijk de eerste vereiste, goede muziek die ook nog eens goed opgenomen/gemasterd is. Nog een stuk moeilijker als je denkt trouwens, ik wil dit experiment nog eens een keer met ''Killing In The Name Of'' aangaan, maar of Fritz dat gaat trekken...
denk dat wim verwijst naar opzettelijke mastering fouten
vs een remaster met een betere opname als uitgangspunt..
& die 1ste van rage, klinkt imho nog het best van al.. (vs al wat volgde)
CiteerBTW, voor degenen die (op eigen risico!) nog eens echt willen proberen wat de set in het laag kan, ik heb hier nog een exemplaar van ''Slow Sci-Fi Bass'' liggen, ik wil Fritz wel eens vragen of hij daar iets mee kan voor de liefhebber? Eigenlijk meer bedoeld voor die car-hifi wedstrijden om je ramen eruit te blazen! Mijn set overleefde dit trouwens glansrijk (met een HELE boze buurman)!
een goeie mix klinkt balanced, zonder sub-gerommel onder 40Hz of overstuurd laag
dat wil niet zeggen dat alles onder 80Hz er compleet afgefilterd moet worden
luid & laag zoals het hoort, kan dan evengoed