Dempings panelen maken

Gestart door KayaRahnee, april 10, 2012, 20:10:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

still life

Citaat van: KayaRahnee op april 10, 2012, 21:58:54
Bedankt Marantz 81 voor de tip.
Speakerdoek.....interessant......zou ik daar graffiti techniek op kunnen gebruiken? Zou een mooie oplossing zijn.

echte artiesten, tussen dat graffiti-volkje..

is het geen idee om gewoon een dik, beschilderbaar doek te nemen:
opgespannen op een frame (grootte naar wens/plaats)
& daar iemand op los te laten gaan

kun je het dempingsmateriaal laten voor wat het is, het doek op zich gaat al een stuk dempen
is het niets, heb je nog steeds een leuk, alternatief schilderij..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Een doek met grote mazen, soort visnet maar dan fijner.
Dan spuit je de tussenliggende openingen niet helemaal dicht.
Anders dikke olieverf zoals de grote meesters.
Smeer je het doen natuurlijk helemaal dicht, noem je het een diffuser.  :-D



KayaRahnee

Citaat van: still life op april 11, 2012, 16:04:26
echte artiesten, tussen dat graffiti-volkje..
is het geen idee om gewoon een dik, beschilderbaar doek te nemen:  opgespannen op een frame (grootte naar wens/plaats)
& daar iemand op los te laten gaan
kun je het dempingsmateriaal laten voor wat het is, het doek op zich gaat al een stuk dempen
is het niets, heb je nog steeds een leuk, alternatief schilderij..  :-D

Het is echt onvoorstelbaar wat die mensen tevoorschijn kunnen toveren met wat spuitbusjes....
Ik vind het zeker een idee om over na te denken......dik beschilderbaar doek.......enig idee welk doek in aanmerking zou kunnen komen?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Werkt dit ook op mensen deze panelen dat je ze niet hoort  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

KayaRahnee

Citaat van: marvin op april 11, 2012, 16:45:51
Een doek met grote mazen, soort visnet maar dan fijner.
Dan spuit je de tussenliggende openingen niet helemaal dicht.
Anders dikke olieverf zoals de grote meesters.
Smeer je het doen natuurlijk helemaal dicht, noem je het een diffuser.  :-D

Ik blijf erover piekeren......misschien kan "muggenzift" wel een oplossing zijn.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

#20
Ook ik verbaas me vaker over het feit dat de dingen die ik aanhaal best logisch zijn, je moet enkel het vermogen hebben logisch na te kunnen denken.
Lijkt me logisch.


Enig aanwezig taalfoutje van Steve weggepoetst....


KayaRahnee

Citaat van: marvin op april 12, 2012, 02:17:10
Ok verbaas me vaker over het feit dat de dingen die ik aanhaal best logisch zijn, je moet enkel het vermogen hebben logisch na te kunnen denken.
Lijkt me logisch.

En iets wat goed is moet vaak moeilijk/ingewikkeld/duur zijn, 't zijn vaak de simpelste dingen die vergeten worden.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Citaat van: KayaRahnee op april 12, 2012, 02:24:16
En iets wat goed is moet vaak moeilijk/ingewikkeld/duur zijn, 't zijn vaak de simpelste dingen die vergeten worden.

Hoe had het anders als 'goed' bestempeld kunnen worden...
Goed kost echt duizenden Euro's.
Daar komen nog de kosten bij om het echt goed te laten klinken natuurlijk, zo stom ben ik nou ook weer niet.

Marvin


KayaRahnee

En laat "geld" nu net hetgeen zijn wat ik veel heb, enfin ......................................................tekort hé  :-(
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#25
Op homerecording.be las ik in een artikel over akoestiek behandeling het volgende:
Een spouw gebruiken achter absorptie verbeterd deze absorptie ook.
Dus, zwevend ophangen van panelen is aan te raden. (paneel, spouw, muur)

Misschien kan dan de oplossing voor het doek te kunnen verven daar ook in worden gezocht?
Ik kies doek waarop kan worden gespoten (graffiti), plaats dit doek een aantal centimeters zwevend voor het dempingspaneel, spouw, muur. 
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marantz 81


jrm

Ziet er mooi uit!

Nu kan je ook je kind met zilveren verf een leuke tekening laten maken, a la Appel versie...  :-D

KayaRahnee

#28
Ziet er niet alleen goed uit, maar het heeft vooral akoestisch het gewenst resultaat gegeven, opdracht geslaagd dus.

Ik blijf bij mijn plan om toch een aantal panelen met graffiti te gaan verfraaien.
Ik zal gaan testen met muggenzift. Dit is zeker voldoende doorlatend, en hopelijk kan er "zuiver" op worden gewerkt met verf.
De tweede test zal die worden zoals ik eerder beschreven heb: Het geverfd doek zwevend voor het demping paneel aanbrengen om zo (misschien/hopelijk) voldoende demping te verkrijgen.
Heb ook nog iets vernomen van doek wat in de reclamewereld word gebruikt maar daar weet ik het fijne nog niet van.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject